onbevist water welke aanpak?!?


Plaats reactie
jasper komduur
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-09-2009 00:20
Locatie: Valthermond

19-09-2010 18:44

ik had vraagje,
ik heb de kans gekregen om in de maand oktober te mogen vissen op een gat van 2 ha ongeveer wat al minimaal 15 a 20 jaar niet bevist is.

het gaat om vrij troebel water ivm zand zuiger.

nu heb ik een strategie voor voorvoeren dat ik vanaf volgende week wil gaan voeren op een aantal plekken op dat water en 2 weken vol wil houden en dan gaan zitten.

wat zouden jullie doen beginnen met duivenvoer en af en toe wat boilies?

of gewoon de tijgenoot pakken daar wat stekjes mee maken en boilies wat stekjes mee maken?

en welke smaken vis en fruit of de fellere kleuren pakken ivm troebele water..

de ondiepste stekken liggen op zon 4 a 5 meter en de rest van het water is zo'n 10 tot 15 meter diep..

dacht zelf aan 2 ondiepe stekken en 2 stekken de diepte in.

hoop dat jullie aanvullingen hebben voor me!
Een harde wind,steeds een piepje....is dat vis of het riet tegen je lijn....dan ineens "pieeeeeeeeeep "...wat een heerlijk gevoel!!!!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

20-09-2010 04:46

heb je dus geen concurentie voer gerust met duivenvoer werkt in de meesten gevallen prima en is goedkoop voor de rest haal je de meest beste bedoelingen al zelf naar vooren suc6
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-09-2010 08:36

Ben zelf echt een tijgernoot fanaat, maar het kan even duren eer ze daar aan wennen als ze het niet kennen. Als er zolang niet gevist is, zullen ze boilies ook niet meteen herkennen als voedsel denk ik.

Duivenvoer zit van alles in, dus zal sneller een eet impuls opleveren maar aangezien je daar rustig je gang kan gaan is snelheid niet noodzakelijk.

Is de zuiger nog actief? Zit er wel karper?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
jasper komduur
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-09-2009 00:20
Locatie: Valthermond

25-09-2010 18:51

dankje voor de reacties..

jah de zuiger is nog actief en staat 6 dagen per week aan..

er zit wel degelijk karper op heb contact gehad met de hsv die dat water eerder beheerde in de tijd dat de zandwinning stil heb gestaan.
Een harde wind,steeds een piepje....is dat vis of het riet tegen je lijn....dan ineens "pieeeeeeeeeep "...wat een heerlijk gevoel!!!!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-10-2010 16:38

ben benieuwd of je er een aantal juweeltje,s hebt weten te strikken.
mvg sander
jasper komduur
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-09-2009 00:20
Locatie: Valthermond

05-10-2010 22:35

de zuiger is inmiddels uit het water gehaald ivm met stoppen van bedrijf...

water is nu veel helderder dat in 1 week al..

paar voer stekjes gemaakt op zandbanken aan zij kant en elke dag is het voer weer weg dus hoop op veel vis...


is het nu ook zo waar de zuiger gelegen heeft dat dit ook een plek is waar de karper heen gaat ivm voedsel wat er altijd vrij kan.
Een harde wind,steeds een piepje....is dat vis of het riet tegen je lijn....dan ineens "pieeeeeeeeeep "...wat een heerlijk gevoel!!!!
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

06-10-2010 14:10

Zal wel een diep watertje zijn dan als zo'n zuiger erin heeft gelegen. Heb zelf ook op een zandwinningplas gezeten, de vissen zaten meestal rondom de zuiger, normaal gesproken is het erg diep daar. Ik zou nu nog wat ondiepere stekken aanvoeren, als zodadelijk het water echt begint koud te worden dan zou ik het op de diepere plaatsen proberen, dus ik zou ook het water eerst eens goed uitpeilen.
Over een paar maanden zou ik dat weer doen, meestal op zo'n znadput zijn er verschuivingen onder water. Wat dit jaar een topstek kan zijn, kan volgend jaar een waardeloze stek zijn omdat misschien de diepte kompleet is veranderd, heb het zelf al eens meegemaakt.
Succes daar.
Groet Ron
jasper komduur
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-09-2009 00:20
Locatie: Valthermond

08-10-2010 13:03

water is helemaal uitgepeild had ik al gedaan voor het voeren aan..

ondiepste gedeelte ligt rond 2,5 a 3,5 meter daar heb ik ok volledig oplopen voeren..

heb ook wat diepere voer plekken gemaakt op 6 tot 8 meter aangezien de vis daar toch diepte gewend is..

we gaan er vanaf zaterdag tot dinsdag/woensdag zitten dus als er wat uitkomt horen jullie dat cker weten!

groeten en tot woensdag!
Een harde wind,steeds een piepje....is dat vis of het riet tegen je lijn....dan ineens "pieeeeeeeeeep "...wat een heerlijk gevoel!!!!
Dylan de Brake
Berichten: 49
Lid geworden op: 02-01-2010 22:25

09-10-2010 00:13

nou veel succes
jasper komduur
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-09-2009 00:20
Locatie: Valthermond

05-11-2010 01:54

inmiddels wezen vissen...

is uitgerdaaid tot 1 vis wel mooi lang weekend gehad!!

de stekken waar we hebben gevoer konden we helaas niet vissen aangezien de buizen waar normaal het zand doorkomt daar heen gedreven waren..

wel hele mooie volle schub gevangen op 3de dag van 19 pond!

proberen er komend jaar in mei weer heen te gaan maar dan een hele week en als het goed is is dan het water helemaal leeg dus meer kans op de mooie stekken!!!
Een harde wind,steeds een piepje....is dat vis of het riet tegen je lijn....dan ineens "pieeeeeeeeeep "...wat een heerlijk gevoel!!!!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-11-2010 18:09

Nee man, niet voorjaar NU is de tijd.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

09-11-2010 17:18

mee eens niet wachten nu maar gaan...
tip ? : alleen boilies voeren..
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

11-11-2010 12:58

Pff.. Als ik zo'n water voor mij alleen had, met dergelijke mogelijkheden! Ik zou het wel weten, 3 nachten per week daar!!

Tering ik krijg er gewoon de viskriebels van zoals je vertelt over dat water. Welke karpervisser droomt er nu niet van zijn 'eigen' water? Al denk ik dat je niet de enige zult zijn en zeker niet blijven!

Succes en zandwinputten zijn uitgelezen oktober/november/december wateren!
jasper komduur
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-09-2009 00:20
Locatie: Valthermond

21-11-2010 22:54

denk zelf ook niet dat hetwater voor mezelf zal blijven aangezien de zuigerij er waarschijnlijk gaat stoppen...hoop dan niet dat het water dicht gegooid wordt maar of terug gaat naar federatie of dat het gesloten water blijft ( zodat ik daar wel alleen kan/mag blijven)

misschien als ik nog tijd vind dak nog een aantal sessies wil houden daar maar dat zien we dan wel weer!
Een harde wind,steeds een piepje....is dat vis of het riet tegen je lijn....dan ineens "pieeeeeeeeeep "...wat een heerlijk gevoel!!!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-11-2010 07:21

Tijd vinden?

Tijd maken!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie