Voeren Vijver?? 2 Karper gevangen fotos!


jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

28-08-2010 19:51

Ben dinsdag avond maar is gaan vissen had nog niks voergevoerd na 10minuten was het al raak had een beetje pellets/hennep bij gegooit
15pond schupkarper
Afbeelding
Afbeelding

daarna weer op de zelfe plek zelfde hengel weer karper kon geen goeie foto maken was alleen
10pond schupkarper
Afbeelding

Vissen toen het zo hard regende en vijver overstroomd was xD
(is me broetje op de foto)
Afbeelding


geslaagde avond voor 2 uurtjes










Hallo

Ik vis regelmatig bij een vijver bij mij in de buurt en vang er ook al aardig wat karper
hoeveel moet je nou eigelijk voeren in een kleine vijver of moet je helemaal niks voeren.?
zou voorvoeren op een plekje helpen?

hier een paar fotos van de vijver

Afbeelding
Afbeelding

op dit plaatje zie je bijna de hele vijver zit aan beide kantje nog een stukje er bij aan
Afbeelding

er word ook wel aardig veel gevist daar op karper of voorn

Alvast bedankt Jordy Reith
Laatst gewijzigd door Kenny Willems op 22-09-2010 13:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's verkleint naar 800x600 zie forum regels
Gebruikersavatar
roger hamacher
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-08-2010 15:00

29-08-2010 17:09

hallo jordy
zo de foto's te zien is het een klei vijvertje.
ik heb ook regelmatig op kleine vijvers gevist allemaal verschillende vijvers van grote en omgeving.
ik personlijk zouw er niet gaan voorvoeren,omdat je al zegt dat er veel wordt gevist en dus zal ook op elke plek gevist worden en ook voer in het water komen.
ik ben van mening dat het niet nodig is op een klein watertje,en je zei zelf al dat je regelmatig vis vangt dus vraag ik me waarom je dan zouw voorvoeren?
mischien kun je eens gaan expremiteren met 1 hengel.
gewoon heel anders doen dan andere doen (ander voer: pellet, mais, particelsf ,snowman kikkererwten bonen of zo.)
of op een heel andere plek vissen waar andere niet komen of niet willen vissen.
dit heb ik vaak gadaan en heeft eigenlijk altijd wel vis op gelevert. bv probeer eens kort langs je eigen kantje te vissen.
maar ik heb zelf nooit op een vijvertje voorgevoerd.

succes

groetjes roger
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

29-08-2010 17:26

roger hamacher schreef:hallo jordy
zo de foto's te zien is het een klei vijvertje.
ik heb ook regelmatig op kleine vijvers gevist allemaal verschillende vijvers van grote en omgeving.
ik personlijk zouw er niet gaan voorvoeren,omdat je al zegt dat er veel wordt gevist en dus zal ook op elke plek gevist worden en ook voer in het water komen.
ik ben van mening dat het niet nodig is op een klein watertje,en je zei zelf al dat je regelmatig vis vangt dus vraag ik me waarom je dan zouw voorvoeren?
mischien kun je eens gaan expremiteren met 1 hengel.
gewoon heel anders doen dan andere doen (ander voer: pellet, mais, particelsf ,snowman kikkererwten bonen of zo.)
of op een heel andere plek vissen waar andere niet komen of niet willen vissen.
dit heb ik vaak gadaan en heeft eigenlijk altijd wel vis op gelevert. bv probeer eens kort langs je eigen kantje te vissen.
maar ik heb zelf nooit op een vijvertje voorgevoerd.

succes

groetjes roger


En waarom niet als ik vragen mag, voeren en voor voeren hoort nou eenmaal bij deze hobby, ene keer iets minder voeren andere keer meer, weer een andere keer extreem veel om de vis op je stek te krijgen. vijver, sloot, polder, kanaal, rivier, etc. dit maakt geen fuck uit. voorvoeren vind ik een must om meer en zeker weten vis op de kant te krijgen. al hoe wel ik in jou bericht eerst goed moest lezen wat je allemaal zei van kon er zeer slecht uit komen maar dat terzijde. ik weet uit ervaring dat wanneer je op vijvers ook gewoon voert en doorvoert er meer vis op je stek zal komen en des te meer jij zult gaan vangen.

hennep bedje tijgernootjes, maggotclip werken in mijn eigen geval uiteraard erg goed. ook gebroken tijgernootjes werken goed.

wat je zelf wel weet is gewoon anders doen dan de rest, maar zal toegeven dat er gewoon eenmaal stekken zijn die gewoon beter lopen dan andere stekken. En daarom moet je juist voeren om de vis dus naar de stek te krijgen waar anderen niet vissen willen vissen. zodra deze erop liggen, is het bij jou feest. Onthoud wel dat een karper vertrouwen in jou aas moet krijgen en dat daarom zo natuurlijk mogelijk voedsel aanbieden een aanrader is op vijvers, klein maar fijn.

mvg; jan
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

29-08-2010 18:02

OKe bedankt voor jullie reactie
Ik ga morgen naar de viswinkel kga nieuwe rodpod halen dan haal ik direct is tijger nootjes en pellets hennep enzo ga ik dat daar eens proberen voor voeren doe ik eigelijk ook niet bij die vijver alleen als ik kom gooi ik er wat voer bij. Maar nog even over langs de kant te vissen als ik me hengel gewoon aan de kant waar ik zit voor me neer gooi moet je dan muis stil zijn en niet te veel lopen enzo??.:O

Jordy
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

29-08-2010 18:06

Als je onder het kantje vist zou ik altijd zo stil mogelijk doen. Niet stampen, niet te hard praten e.d. dan moet het helemaal goedkomen :D
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

29-08-2010 18:10

Olger Glorie schreef:Als je onder het kantje vist zou ik altijd zo stil mogelijk doen. Niet stampen, niet te hard praten e.d. dan moet het helemaal goedkomen :D


ja ik ga dat wel eens proberen als ik alleen ga vissen:D
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

29-08-2010 18:12

Ik heb nog een vraag in onze vijver zitten niet van die hele dikke karpers ik denk dat de grooste 20 pond is
na hoeveel voer zit de karper eigelijk vol? of stopt die met eten
Gebruikersavatar
roger hamacher
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-08-2010 15:00

29-08-2010 18:50

nouw jan wat snap je niet wat ik heb geschreven??

en ik zeg ook niet dat het niet MOET maar ik heb alleen mijn eigen mening en ervaring gegeven.
ik ben het deels met je eens over voorvoeren maar ik vind dat het bij sommigen vijvertjes echt niet nodig is, ik wil niet weten als dat iedereen zouw doen hoe dit dan verder ging met het water.
ik heb zelf op een water gevist dat ook niet groot was gewoon een klein stadswater,daar hebben vismaten van mij ook wat voorgevoerd maar met maten en verstand,maar er liepen ook jongentjes rond die daar gewoon met een 10kg emmer rond rende om langs de stijgers te voeren,nouw sorry dit gaat echt te ver,daar word het water niet beter van.

ja jordy je kunt ook de kant hengel een paar meters uitlopen (mits er plaats isen geen andere vissers in de beurt zijn.)
maar het kan ook gewoon 2m na links of rechts van je hengel af. inderdaad lekker rustig en ook rustig je hengels benaderen.
denk aan het penvissen.

ik denk dat je dit dan wel merkt maar als er een mooi bestand van witvis en karper opzit dan denk ik niet dat je het merkt.
het voer wat er ligt wordt dan wel opgevreten,maar voer met maten.

groetjes roger
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

29-08-2010 18:56

Bedankt roger
Gebruikersavatar
roger hamacher
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-08-2010 15:00

29-08-2010 19:00

succes en laat maar wat weten hoe het is gegaan he.
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

29-08-2010 19:11

Ja kga morgen naar viswinkel weer nieuw spul halen kga denk weer in het weekend vissen dus paar dage van te voeren kleine beetjes en dan kijken
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

29-08-2010 20:13

[quote="roger hamacher"]nouw jan wat snap je niet wat ik heb geschreven??

het maakt verder ook niet uit roger jou mening is jou mening en mijn mening is mijn mening. het enigste wat we beiden doen is jordy de topic verder helpen om meer vis op de kant te krijgen op zijn lokaal vijvertje. en dat er velen zijn die veel voeren ook op vijvers herken ik wel, deze voeren alleen vaak met boilies zoveel en de helft blijft dan idd liggen. ik noemde ook in vijvers zoveel mogelijk natuurlkijk voedsel of wat erop lijkt gebruiken. het kleine spul kun je al sneller grotere voerplekken creeeren en meerdere stekken opbouwen. ik weet bijna wel cker dat met voeren ook op de vijvers zelfs met mensjes die veel knikkers er in mikken het op het kleinere grut vooral de maggotclips jij dan meer runs zult krijgen en hun zwijgzaam achter hun eigen stokken zullen plakken.

eigen kantje Jordy lijkt me logisch dat je stil en rustig moet doen. als het goed is doe je dit altijd ook al vis je op afstand. een trilling vanuit de grond richting water klinkt meters ver door het water heen, en geloof me dat de vis dit zeker hoort.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-08-2010 10:21

jordy reith schreef: Maar nog even over langs de kant te vissen als ik me hengel gewoon aan de kant waar ik zit voor me neer gooi moet je dan muis stil zijn en niet te veel lopen enzo??.:O

Jordy


Je kunt je spulletje ook een stukje naar links en rechts onder de kant uitlopen. Een wat slappere lijn zonder waker, of een heel licht wakertje moet dan genoeg zijn.

Over dat stil zijn en niet teveel lopen:"Doe dat maar gewoon altijd".

Het zal je geen vis kosten, en het wordt door medevissers op prijs gesteld. Bij het aankomen al je spulletjes een heel eind van de oever opbouwen, voorzichtig je hengeltjes uitwerpen en stil zijn..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

30-08-2010 11:07

Jordy[/quote]

Je kunt je spulletje ook een stukje naar links en rechts onder de kant uitlopen. Een wat slappere lijn zonder waker, of een heel licht wakertje moet dan genoeg zijn.

Over dat stil zijn en niet teveel lopen:"Doe dat maar gewoon altijd".

Het zal je geen vis kosten, en het wordt door medevissers op prijs gesteld. Bij het aankomen al je spulletjes een heel eind van de oever opbouwen, voorzichtig je hengeltjes uitwerpen en stil zijn..[/quote]

Bij de vijver waar ik vis zijn weining medevissen meestal zijn het kinderen die met hun vaders op de steiger op voorn aant vissen zijn en als er mensen op karper aan het vissen zijn zijn het ook jongeren. Over dat stil zijn ik praat gewoon met vrienden als we aan het vissen zijn niet te hard maar om zo dood te gaan zitten vissen is ook niks aan:P
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-08-2010 11:52

Daar doelde ik ook. Beetje babbelen kan ook heus wel. Maar je hebt wel eens van die jongerenclans die van alles doen met brommers, fietsen, rennen, voetballen en de hele meuk erbij. Het lijkt wel of ze niet eens willen vissen maar meer iets te doen moeten hebben omdat ze het anders zo zat zijn. Je zal er maar in de buurt zitten, met van die blerende krijswijven erbij...

Ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Op zo'n vijvertje zal het allemaal wat minder uitmaken, maar daar wil je ook niet de rest van je leven blijven hangen. Reken maar dat je meer verjaagt dan dat je denkt dat doet..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

30-08-2010 12:40

Sven van Anrooy schreef:Daar doelde ik ook. Beetje babbelen kan ook heus wel. Maar je hebt wel eens van die jongerenclans die van alles doen met brommers, fietsen, rennen, voetballen en de hele meuk erbij. Het lijkt wel of ze niet eens willen vissen maar meer iets te doen moeten hebben omdat ze het anders zo zat zijn. Je zal er maar in de buurt zitten, met van die blerende krijswijven erbij...

Ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Op zo'n vijvertje zal het allemaal wat minder uitmaken, maar daar wil je ook niet de rest van je leven blijven hangen. Reken maar dat je meer verjaagt dan dat je denkt dat doet..


Ja ik snap wat je bedoelt
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

30-08-2010 17:06

Duidelijk taal Sven en zeker waar. ook ik heb hier dus een gloeiende hekel aan dit soort type mensen die jij beschrijft.

stilte en voorzichtig doen hoort nu eenmaal bij de karpervisserij.

mvg; jan
Gebruikersavatar
roger hamacher
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-08-2010 15:00

30-08-2010 18:03

ja dat klopt,zelfs hoor je en voel je dit bij sommige wateren als er iemand normaal loopt.

merk het zelf als ik op een water zit te vissen (daar is een zand bodem ) en er komt een wandelaar langs.
dan voel ik soms wel eens de trillingen.
en ook als mijn vriendin met het waad pak in het water loopt om de hengel in te gooien,dan merk ik het ook.

is echt ongelooflijk en ben er zeker van dat dit vis verstoord.
david meeuwesen
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-08-2010 16:18

30-08-2010 18:15

vaak vis ik ook tegen de kant aan. Maar nooit onder mun toppen. mis. is het ook handig om hem aan de overkant tegen de kant aan te leggen aangezien dat de vijver niet zo groot is is dit naar mijn gevoel makelijk te halen :P
probeer dan een plekje op te zoeken waar andere mensen|vissers niet makelijk bij kunnen komen zodat het lekker rustig blijft bij je stek.

Succes!

groeten,

David
Gebruikersavatar
roger hamacher
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-08-2010 15:00

30-08-2010 18:32

waarom niet onder je eigen toppen?

er komen vaak vissen kort aan je eigen kant en dan hoef ik me niet moe te maken om naar de overkant te gooien en hopen dat ik daar goed terug kom.

en het voeren is ook nog eens veel makkelijker en ook preciezer.

vis zo al jaren en op elke willekeurig water hoor.

maar ben ook zo eerlijk om ook wel met 1 hengel dan wat verder of ook aan de overkant te vissen.

probeer het maar eens
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-08-2010 18:44

Hoe vaak gebeurt het wel niet dat op zulk een vijvers het overgebleven aas of oude boilies van een hair worden getrokken en voor de kant waar men vaak vist in het water worden gegooid? En iedereen maar ver gooien of naar de overkant ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
roger hamacher
Berichten: 40
Lid geworden op: 28-08-2010 15:00

30-08-2010 18:57

juist sven dat doet iedereen, en iedereen gooit zijn oude bollen of ander aas gewoon voor in de kant.
maar denk ook aan de witvissers, die vangen ook weleens een karper maar dan word alles eraf gerukt.

heb het vaak genoeg gehoord, en toch zijn veel vissers die dan in het midden of naar de overkant gooien haha moet ik soms weleens lachen,als die niks vangen of weinig en ik regelmatig een beet krijg haha.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

30-08-2010 23:25

Ik geloof zeker in kort onder eigen kant vissen zeker weten effectief is, als je het maar op de effectieve manier aanpakt. rustig doet en stil bent niet te veel loopt etc, of rustig loopt. Wat ik ook vaak zie bij jongere vissers en zelfs bij iets oudere garde is dat wanneer er uitgeladen moet worden dit niet echt zachtjes gaat als je snapt wat ik bedoel. knal op een bult jongens komt wel goed. nou misschien op een vijvertje wel is niet zo groot en een vis zal wel weer sneller wederkeren maar op groter water zal je maar net de dikste vis onder je eigen kantje of in de buurt van je stek hebben laten schrikken. nou die zie je dan echt niet meer terug.

verder eigen kant overkant maakt het veel uit op een vijver. ik zoek liever naar spots waar ik veel karper signaleer, veel natuurlijk voedsel te vinden is voor de karpers en uiteraard een goede beschutting, overhangende struiken en takken. zijn velen die niet zweren om een voerbootje in te zetten op een vijver wat ik me kan voorstellen. maar met een goede beschutting, gebruik en zet ik toch liever het voerbootje in. ben dan toch wel iets secuurder dan werpend want vaar het bootje er gewoon onder en droppen. natuurlijk wel even goed nadenken voor je gaat droppen dat je wel weet dat er niks onder het wateropvlakte uitsteekt.

mvg; jan

:wink:
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

31-08-2010 09:09

let ook op de windkant,vaak zitten ze daar kort tegen de oever aan.
een paar voerplekjes aanmaken met bix of trouvit werkt vaak ook op dit soort vijvers.

succes :wink:
jordy reith
Berichten: 53
Lid geworden op: 15-08-2010 17:35

31-08-2010 10:12

Iedereen bedankt voor de reacties

ik heb tijgernoodjes gehaald mais hennep en 2 zakken verschillende pellets nu ga ik woensdag donderdag en vrijdag 3 plekjes maken ik denk 2 langs de kant en 1 iets verder en dan kijken wat het me zaterdag middag opleverd als ik ga vissen ik stuur nog wel even een bericht/foto als ik iets vang :D