makkelijk water maar krijg de topvissen er niet uit


melvinn boekhout
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-01-2010 13:43

22-06-2010 17:53

Hallo Medevissers,

Ik ken een water waar vrij weinig mensen vissen met een groot bestand aan karper enkele 30+ vele 20ers en een boel onder de 20
het is makkelijk vissen en dan bedoel ik single bait boillie en niet meer dan 5 boillies erbij en dan in een ochtendje 4/5 runs krijgen... Heb er vele runs gekregen maar nog nooit de topvissen van boven de 30 gevangen...
NU IS MIJN VRAAG:

Moet ik zo doorblijven vissen op het water of moet ik het anders aanpakken en dan bedoel ik een voerstrategie doen
ander aas zoals mais/tijgernoten/kikkererwten vang je wel mee maar minder dan met de boillies.......
alvast bedankt voor de reacties
Met vriendelijke groet Melvin
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-06-2010 18:04

Observeer het water Kijk uit een boom (Als het mogelijk is) De ''Top''vissen zitten vaak op een stuk waar helemaal niet gevist word en waar je slecht bij kan!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
melvinn boekhout
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-01-2010 13:43

22-06-2010 18:10

bedankt voor je reactie ...

alleen het water is aan alle kanten goed te bevissen had 3 plekken waar ik altijd zat maar laatste tijd na het vele observeren ook andere plekken geprobeerd en ook daar mijn visjes gevangen alleen ze veranderen van gras en schub naar spiegels ....
kortom waar ik ook ingooi ik vang vis alleen niet de grote ....
Borgmans Kevin
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-06-2010 18:07
Locatie: Ravels (Belgie)

22-06-2010 18:15

Ik heb gemerkt dat de grotere vissen er meestal op een grotere voerplek uitkomen, probeer het eens om een keertje wat meer te voeren.

succes
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

22-06-2010 18:15

Misschien heb ik een bruikbare tip.

1 voerplek maken, een flinke. Zorg dat er van alles ligt.

En dan 15 meter naar links (of rechts) alleen je haakaas ingooien met verder niks er bij.

Misschien lukt dat.

Maar als je echt wilt selecteren moet je met een korst gaan vissen. Als dat kan natuurlijk.

Enkele korstjes in het water, niet je hengel er bij. En kijken wat er gebeurd. Spot je net die grote die je wilt hebben, dan pas je korst erbij mikken. Zie je dat er een kleintje aan komt, dan trek je weer terug.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, s6.
Laatst gewijzigd door Josef Stalscu op 22-06-2010 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

22-06-2010 18:17

Ik denk dat als je op deze manier doorgaat je op den duur wel een grotere eruit haalt. Je zegt dat het een makkelijk water is maar ik denk ook dat de grotere/oudere karpers "slimmer" zijn en misschien niet op je single hookbait afgaan.

Ik zou zeggen probeer eens wat anders! Tijgernoten, meer voeren, pop-up,snowman andere stekken. Het kan tenslotte geen kwaad en misschien vind je wel de juiste tactiek.

En oja probeer eens andere tijdstippen.

Succes
melvinn boekhout
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-01-2010 13:43

22-06-2010 18:27

bedankt voor de reacties!!!

Ik ga zeker jullie tips gebruiken zodat ik misschien toch de grote vissen mag landen ....

vis er al jaren maar moet nu toch echt gaan lukken!!

bedankt top !!
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

22-06-2010 18:42

voeren met bollen.
royaal.
Greets Gino
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-06-2010 20:20

ik denk dat je inderdaad aan de slag moet gaan met boillies.
ik lees dat je ze makkelijk vangt met mais enz....
dat zijn waarschijnlijk de kleinere vissen die zich massaal op de paritcles storten.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

23-06-2010 09:05

Het eerste wat ik dacht inderdaad is veel voeren! Met name boilies (die dikken zijn misschien niet voor niks zo dik :P ) Misschien ook wat grotere diameter (>20mm) telkens 3 dagen voeren en dan naar de volgende plek en zo alle stekken afvissen.

Wat ik daarnaast zou doen is met 2 verschillende soorten boilies voeren, een zoete(koolhydraten) en een vismeel(eiwitten)bol. 1 hengel met de 1 vissen, 1 hengel met de ander. Owja volgens mij hoeven de bollen niet über atractief te zijn (wel goed).
K. van den Herik

23-06-2010 09:49

zo, hebben we alle oplossingen overgetyped. Nu eens kijken naar het probleem.

4/5 vissen op een ochtendje riekt naar een kleine overbezetting. In hoeverre is het echt waar van die vissen van 15 kilo plus? Zal dan waarschijnlijk een kofferbak vis zijn. 1 Met de geeuwhonger die er na 1 halfslachtige poging met een beetje voorvoeren er op zeker uit komt. Ik acht de kans echter groter dat je 30 er een hoax is.

Mocht ik er naast zitten, spreken we van een zeer voedselrijke put. Lees eens wat boeken, je zal er allerlei strategietjes in tegen komen. Zoek er 1 die bij je mogelijkheden past.

Kleine voorzet: vis eens een ander tijdstip dan de ochtend...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-06-2010 09:53

Andre Jacobs schreef:Het eerste wat ik dacht inderdaad is veel voeren! Met name boilies (die dikken zijn misschien niet voor niks zo dik :P ) Misschien ook wat grotere diameter (>20mm) telkens 3 dagen voeren en dan naar de volgende plek en zo alle stekken afvissen.

Wat ik daarnaast zou doen is met 2 verschillende soorten boilies voeren, een zoete(koolhydraten) en een vismeel(eiwitten)bol. 1 hengel met de 1 vissen, 1 hengel met de ander. Owja volgens mij hoeven de bollen niet über atractief te zijn (wel goed).

Juist niet attractief. Zo schraal mogelijk.. Dus geen ballekes uit de hengelsportzaak maar zelf wat bouwen. Genoeg over te vinden

Maar zoals Klaas aanhaalde, hoax kan ook zomaar. En geruchtenvissen zijn er genoeg. Vissen die je zelf vangt op 24-25 en anderen een week of wat later als "dikke dertiger". Laat je niet zomaar alles wijs maken, je moet ze ten alle tijden zelf vangen om het zeker te weten.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

23-06-2010 10:35

dat bedoelde ik inderdaad. Schrale bolletjes qua attractie, maar wel enige kwaliteit gewenst om de vis er wel op te houden
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

23-06-2010 12:36

Goed rolbare 50/50 mix ( vind je 1000000den recepten hiervan ),
daar en goede 30% vettig vismeel erbij.
Wat zout en eventueel een vloeibara attractor voor de uitwaseming ( bv oestersaus )
en je hebt om te beginnen ruimschoots voldoende.
Greets Gino
rick van eekelen
Berichten: 561
Lid geworden op: 15-02-2007 15:58
Locatie: Nederland
Contacteer:

23-06-2010 15:56

Als het toelaat gewoon echt gaan storten met voer
die dikke vissen zijn niet voor niets dik dus willen VRETEN!
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

23-06-2010 22:49

gewoon uren maken.

waarom zou je storten? heef ttoch geen enkele zin gewoon met beleid voorvoeren.

gewoon doorblijven vissen als je vangt. zit vanzelf wel een grotere tussen.


groetjes
melvinn boekhout
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-01-2010 13:43

24-06-2010 00:18

Nogmaals Bedankt voor de reacties.... Een 30er is geen hoax op dit water heb er 2 mogen scheppen helaas niet voor mezelf gelukkig wel voor bekenden ik heb de reacties in me opgenomen ik ga verder vissen met dezelfde smaak boillies alleen ga verschillende maten voeren en vissen en dan ook nog eens andere tijdstippen proberen zodra de 30ers komen uit dit water dan volgen de foto's en zal ik precies zeggen hoe of wat nogmaals bedankt voor de reacties...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-06-2010 06:59

rick van eekelen schreef:Als het toelaat gewoon echt gaan storten met voer
die dikke vissen zijn niet voor niets dik dus willen VRETEN!


Dat is tegenwoordig helemaal nergens voor nodig. Als je een beetje kunt vissen zijn er manieren zat om topvissen selectief te bevissen. Alleen moet je dan eens wat anders doen dan een zwik bollen erin rotten en gaan liggen wachten.

Als je de uren die men gemiddeld wachtend achter de stokken eens in het rondhangen bij een water zou steken en je ogen de kost zou geven in plaats van te sluiten op een bedchair dan gaat er een wereld voor je open. Je gaat veel eerder patronen zien en inspelen op de situatie wordt ineens ook veel makkelijker..

Heb je dan ook nog het verstand om je penspulletjes mee te nemen dan wordt het een leuk spelletje. Niet elk water leent er zich voor maar zelfs op diepe zandgaten gebeurt meer onder de kanten dan je denkt.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

24-06-2010 07:59

Verleg je doelstelling: ga voor de kleinste is net zo moeilijk zo niet moeilijker da de grootste vangen.

Zal je altijd zien, heb je weer al de grootste.


good old baiting piramid van stal halen?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-06-2010 08:29

Ergh, mag ik ook even er tussen door?

Als jij al 2 keer zo'n monster hebt mogen scheppen en aanschouwen ..... dan ligt het redelijk voor de hand dat de mannen die ze wel vangen iets anders doen dan jij. Het ligt nog veel meer voor de hand dat jij de mannen erg goed kent als jij voor ze mag scheppen. Dan maak jij mij niet wijs dat de mannen jou niet de gouden tip willen geven.

Hier gaan ook wilde geruchten over een putje dat er dikke 30érs op zouden zitten, helaas zijn alle foto's die de nog na glimmende mannen mij hebben laten zien zeer zeker geen 30érs.

Dus Melvin, welke van de 2 opties is de juiste?

Overigens niet om irritant te doen hoor dit soort reacties, maar zoals Klaas al zegt 5/6 visjes op een ochtend dan is die overvol waardoor er eigenlijk geen echt grote jongens op kunnen zitten.

P.S. Klaas de tactiek werkt niet, heb mijzelf laatst omgedoopt tot Brasemvisser omdat ik echt niet anders ving zelfs niet met 4 boilies er aan. Maar sinds die tijd vang ik ook alleen maar brasem ...... de gedachte is wel in lijn met die van mij :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
melvinn boekhout
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-01-2010 13:43

24-06-2010 10:09

Het water zit idd vol
karper denk ook teveel kan toch nooit goed zijn? Maar ik doe niets anders dan die mannen die ze wel gevangen hebben daar zit alleen met mijn eigen boillies waar mijn vertrouwen groot in is... Ik denk dat ik gewoon meer uren moet maken op het water met wat grotere boillies en een iets andere voerstrategie..... Zoals ik al heb gemerkt is dat iedereen er anders tegenaan kijkt ik ga dus de middenweg zoeken.....
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-06-2010 10:54

Ik zou niet te veel dingen tegelijk aanpassen, dan is conclusie trekken zo moeilijk (als dat al echt steekhoudend is).
Onderlijn zou ik gewoon vertrouwen in hebben, voerstrategie neem ik aan ook omdat jij hetzelfde doet als de anderen. Dus blijft over aas .......

Als iedereen met bollen vist, zou ik toch maar eens met mais gaan vissen of ander klein aas. Wellicht moet je door de kleintjes heen vissen, bah wat een kloten term, om de groten aan de kiewen te komen.

Overigens vis(te) ik wel eens op een watertje waar ik in jaren alleen maar schubs gevangen heb, terwijl de andere vissers alleen maar spiegels vingen op dat water. Zelfde stek, zelfde aas(soorten) het maakte helemaal niets uit.

Daarnaast zou ik mij niet blind staren op een druk bevist prut water waar de vis elkaar bijkans aan de kant moet duwen. Kijk eens om je heen, fiets eens een rondje en wellicht vind jij een watertje waar je wel mooie vissen kunt vangen?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
rick van eekelen
Berichten: 561
Lid geworden op: 15-02-2007 15:58
Locatie: Nederland
Contacteer:

24-06-2010 11:24

Dat is tegenwoordig helemaal nergens voor nodig. Als je een beetje kunt vissen zijn er manieren zat om topvissen selectief te bevissen. Alleen moet je dan eens wat anders doen dan een zwik bollen erin rotten en gaan liggen wachten.

Als je de uren die men gemiddeld wachtend achter de stokken eens in het rondhangen bij een water zou steken en je ogen de kost zou geven in plaats van te sluiten op een bedchair dan gaat er een wereld voor je open. Je gaat veel eerder patronen zien en inspelen op de situatie wordt ineens ook veel makkelijker..

Heb je dan ook nog het verstand om je penspulletjes mee te nemen dan wordt het een leuk spelletje. Niet elk water leent er zich voor maar zelfs op diepe zandgaten gebeurt meer onder de kanten dan je denkt.

Sven, waarom zou je niet kunnen storten als ik hoor hoeveel vis er zit en je zeker weet dat het opgevreten wordt?
Ik pas deze manier ook regelmatig toe en dat gaat me goed af!
Je ziet gewoon dat de dikke vissen vaak op grote plekken voer afkomen dan kun je wel met tactieken etc het ook gaan proberen maar dit werkt 9/10 keer wel op een put waar er enkele dikke vissen zitten met een overvolle bezetting.

MVG
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-06-2010 12:17

Tsja, als uiterste poging of redmiddel wel, maar je weet zelf denk ik ook wel dat als er ineens tig mensen dat op zo'n put gaan doen dat het ineens een heel ander verhaal wordt. Jij denkt misschien wel na over de toe te passen technieken en de momenten waarop je het doet, maar de meeste anderen niet hoor.

"Voeren, voeren, want als ik minder voer dan de buurman vang ik ze niet en vangt hij ze wel en dat mag niet dus stortah. !"

Ik geef alleen het andere extreme uiterste aan, heb ook wel een periode gehad dat ik de enige op de plas was. En dik aanvoerde met alleen bollen. En daardoor meteen de eerste keer de topvis ving. Op een topgewicht. Zeg ook niet dat het niet waar is, begrijp me niet verkeerd, ik probeer er alleen zo min mogelijk mee te strooien omdat het nog steeds te vaak fout gaat. En dat is in het najaar zeker te merken.

Zo zou je op zulke wateren eens een snowman van 2 of drie zinkende en 1 pop-up 20mm bol moeten maken. Dus 8cm hoog. En een aantal keer de kans geven en niet na 1x alweer je vertrouwde onderlijntje eraan doen (want zo vang je topvissen ook niet wordt er gezegd). Groot en onhandelbaar aas worden door veel kleine karpers vaak links gelaten waardoor je kans krijgt op een grotere. Ander voorbeeldje is de (inmiddels door ML van S "kebab-rig" genoemd) een 14mm popup tussen 2 20mm's. Leverde jaren geleden op een goedbezet watertje al minder, maar wel de grotere vissen op.

Zomaar wat simpele voorbeeldjes hoe het ook kan...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
rick van eekelen
Berichten: 561
Lid geworden op: 15-02-2007 15:58
Locatie: Nederland
Contacteer:

24-06-2010 14:12

Tuurlijk dat is zeker zo, maar ik denk dat de meesten wel even goed kunnen berekenen wat ze kunnen voeren als je kijkt naar anderen en het bestand en watertemp. etc,
de tactieken die jij aangeeft kunnen inderdaad ook goed helpen!
mvg Rick