Of een voertje zoeken waar je ook mee kunt vissen. Mogelijkheden te over..
Ik besteed mijn tijd in ieder geval niet aan ballen bij elkaar geduwde hennep terwijl ze merendeels op losse zaadjes azen. Je zal er heus wel wat mee vangen. Maar dat doe je ook met de pop-up van Rik, en de mais/duivenvoer van Michael, en dat zul je ook wel met een geknipte kleine zinkende bol doen.
Maar afgelopen jaar heb ik eens goed kunnen zien wat hennep doet op een stek. Had op een kale plek in een wierveld waar de vissen meest langskomen een marker gezet en een emmer hennep op die plek gestrooid. Binnen een uur waren er een flink aantal vissen (brasem, karper, zeelt) aan het azen op de hennep. Ik hing namelijk met mijn snorkelsetje 3meter boven dat plekje en kon alles goed zien tot het water te troebel werd (normaliter heb je wel zicht tot een meter of 5, gevalletje kraanwater).
Die emmer hennep ging in een goed uurtje pleite, daarna lagen de kleine tijgernootjes en de gebroken bolletjes (waar ik zonder hennep goed vis mee ving) gewoon te schitteren op de kale plek. Geen vis meer te bekennen. Mijn conclusie
voor dat water: Geen hennep meer tijdens het vissen, alleen het aas waar ik mee vis in grotere hoeveelheden dan die paar dingetjes die je er normaal bij schiet.
Dat neemt niet weg dat je op bepaalde wateren als je de tijd hebt kunt opstarten met een teil hennep en een paar kilo pellets, tijgers en boilies in een groot vlak waarna je tijdens het vissen alleen nog maar voert (en zo verspreid mogelijk) waarmee je vist.
Het is allemaal geen wet van Meden en Perzen, best probeer je gewoon iets en bepaal je voor jezelf of je tevreden bent met de werking ervan. Dit is puur op basis van wat ikzelf heb ervaren, dat er anderen zijn die daar lijnrecht tegenover staan geloof ik ook wel