niet te vangen??


Plaats reactie
Pascal Kloeg
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-05-2010 11:11

06-06-2010 11:24

Hallo allemaal,

Ik ben pas begonnen op karper te vissen ik vis veelal op stadsvijvers...
nu heb ik een vijver gevonden waarvan mensen zeggen dat de karpers niet te vangen zijn...
de vijver bestaat uit twee delen met een slootje ertussen een gedeelte is kraakhelder met heel veel wier het andere gedeelte is iets minder helder ik heb gevist met boilys en met voer in een pva string de vissen gingen het voer wel bekijken maar gingen gewoon azen tussen het wier... wat ook niet hielp was dat mensen de hele dag gingen kijken boven de enige open plek op de bodem net waar ik voerde...... En wat ikzelf bedacht had ik weet dit niet zeker maar mischien was mijn aas (fel oranje tutti frutti)te fel en maakte dit de vis angstig er word wel regelmatig drijvend gevist zonder veel resultaat...
nu is mijn vraag hoe zou ik het kunnen aanpakken om deze vissen toch te vangen?
ik had zelf bedacht twee dagen voeren op de open plek en dan de derde avond te vissen?
of is er een montage die ik kan gebruiken om tussen of op het wier te vissen?
alle tips om deze voor mij zeer moeilijke vijver te bevissen zijn heel welkom..
Waarom deze vijver? simpel omdat er twee enorme karpers tussen zitten 20pond zeker....

groetjes Pascal
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

06-06-2010 15:43

misschien moet je natuurlijk aas gaan proberen?
bijv. naaktslakken of mais.
ik heb ook wel karper gevangen met blokjes ham.
misschien is dat iets om te proberen?
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

06-06-2010 16:09

doe eens gek ....
pak desnoods een stuk wier wat je om je haak wikkeld en die op een open plek dumpt in het wier (die kun je maken door er klein voer in te gooien)
suc6 wil zeker horen als het wat is...
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

06-06-2010 23:43

zit ook veel op stadsvijvertjes. hier precies hetzelfde gehad, vissen waren nergens mee te vangen terwijl een watertje verder(zit alleen een weggetje tussen) ze heel aardig te vangen zijn.

enige wat enigzins resultaat had was drijvend met kattebrokjes.
ben toen gewoon elke dag over het hele water een paar handjes mais gaan strooien, 2 weken lang.
merk dat ze nu steeds meer op de mais gaan azen.

nu is er op dit water nog amper gevist op karper.

kan bij jou vijver precies zo zijn dat ze juist te argwanend zijn geworden doordat er veel gevist word.
dan zou ik eens hetzelfde proberen maar dan met tijgernoten, kikkererten, zelfs maden of een wormpie aangezien er op stadsvijvers 9 van de 10 x met mais of de zoete boilies word gevist.
Plaats reactie