Waar vissen en met wat?


Plaats reactie
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

07-04-2010 21:44

Hoi ,

Ben vandaag weer eens gaan observeren en nu is me toch weer iets opgevallen ;

1.Op de eerste vijver liggen er langs de 1e kant mosselen (oesters) en langs de andere kant niet , langs de kant waar ze niet liggen heb ik al een aantal keer karper zien wegzwemmen en ook vandaag heb ik er 2 zien wegschieten.
Hoe komt het dat er op dit deel van de vijver geen mosselen (oesters) liggen? Eten de karpers deze op?

Als de karpers deze opeten , lijkt het dan geen goed idee om een mossel (oester) te scheppen , open te breken en de mossel uit de schelp te halen en aan de rig te hangen?
Of mosselboillies gaan kopen?


De karpers op dit water zijn wel zeer zwaar gedresseerd en er is eigenlijk maar 1 iemand zover dat ik weet , dat er mooi zijn vis vangt.
De rest zit er soms nachten aan een stuk dat je nog geen biep krijgt.
Meestal zitten er 3-4 karpervissers een nacht te doen dat ze zelfs geen beet hebben gekregen.

Ook zitten hier 2 zeer mooie steuren op , deze wil ik ook eens vangen , misschien iemand tips?
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Roland Mulder
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-08-2003 02:00
Locatie: amersfoort

08-04-2010 14:47

Het is een vijver, vis kan nergens heen. Kijk wat de anderen doen en doe precies het tegenovergestelde.

Als ik wel eens op een vijver vis, dan ga ik 1 a 2dgn van te voren met een emmertje en deksel water halen uit desbetreffende vijver. Thuis gooi ik mijn bollen erin, een goede dag laten staan. Bij het water aangekomen, bollen uit de emmer met water, aan de rig, goede stopper gebruiken, vissen met die handel en vangen. (ik gebruik wel een voerboot om uit tevaren, daar met gooien de kans groot is dat je je bol eraf gooit). Nu heb jij misschien geen voerboot, vroegah gebruikte ik een opblaasbootje van de intertoys dit resulteerde wel eens in een lek bootje en zwemmen, maar ja je moet er wat voor overhebben :lol: .
Don't hate the player, hate the game!
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

08-04-2010 14:54

Ok , en waarvoor is het goed dat je de bollen laat weken in dat water?

Heb er al wel eens eerder van gehoord maar ik heb er nog altijd geen verklaring voor. ^^
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
bas wilharms
Berichten: 109
Lid geworden op: 19-09-2009 17:58

08-04-2010 15:18

dan lijkt het net of de bollen er al een tijd inliggen. zo ziet de karper dit minder als gevaar. omdat er bij verse bollen vaak een haak in de buurt is.
tog??
Gebruikersavatar
Mees Barendrecht
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-12-2009 19:47

08-04-2010 15:58

Ander leuk truukje is om je haakboilie een eind van je voerplek vandaan in te gooien.
De karper denkt dan dat het een verdwaalde voerboilie is en zal hem eerder pakken.

Voor wat betreft de mossels (oesters?), probeer het gewoon uit!
En wat denk je van allerlei (diepvries)producten uit de supermarkt?
Garnalen, mosselen in blik, surimi enz.
Wordt alleen lastig met een lood en hairmontage omdat het zo zacht is, maar met een pennetje moet het wel lukken.

De steuren zou ik belagen met een trosje wormen.
What do you feel when you shoot a swimclaimer?
Recoil...
Roland Mulder
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-08-2003 02:00
Locatie: amersfoort

08-04-2010 17:36

Geur verdwijnt bijna geheel, smaak is veranderd in een soort van grondsmaak. Maw boillies lijken eral een tijd te liggen, dat kan voor de karper een teken van vertrouwd opleveren. De meeste personen vissen liever met verse, naar flavour stinkende boillies, ook de karper weet dat en is meestal beducht voor deze boillies door haking in het verleden. Je kan er natuurlijk een karper opvangen, de zgn boilliemachines. Mijn ervaring is dat de mooiere vissen de verse boillies links laten liggen en liever voor de oude, vol gezogen, opgeblazen boillie gaan. Probeer en kijk of het lukt zal ik zeggen.
Don't hate the player, hate the game!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-04-2010 12:28

steuren vreten alles,zoet fis kruiden maakt geen ruk uit bij die beesten.zelfs tijgernoten heb ik ze op gevangen.en met een mossel aan je hair gaat gewoon goed hoor.beetje pielen en dan zit die nog goed vast ook,heb er op de rivier al een paar vissen mee weten te vangen,dan lag ik op de mosselbank met een mossel aan de hair en een stukje aan de haak geprikt.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

11-04-2010 00:47

Rik koster schreef:steuren vreten alles,zoet fis kruiden maakt geen ruk uit bij die beesten.zelfs tijgernoten heb ik ze op gevangen.en met een mossel aan je hair gaat gewoon goed hoor.beetje pielen en dan zit die nog goed vast ook,heb er op de rivier al een paar vissen mee weten te vangen,dan lag ik op de mosselbank met een mossel aan de hair en een stukje aan de haak geprikt.


wat ik erbij wil toe voegen is dat als je op deze manier vist op de juiste plek kan dit wel eens dresuur doorbrekend kan zijn.
groet
Plaats reactie