voerboten


jelle putten
Berichten: 12
Lid geworden op: 05-02-2010 17:00

14-02-2010 20:22

Ik ga op de maas vissen en wil graag een voerboot kopen heb de fishfinder al

maar door veel stroming en golven wat voor voerboot is der voor geschikt zit zelf te denken aan de navigator maar in de winkels zegge ze allemaal kan die goed aan maar dat ken ik ze wille allemaal verkopen natuurlijk..
hoop dat er meerdere mensen weten wat voor voerboot hier voor geschikt is of die er ervaring mee heeft..
met vriendelijke groet jelle
Jurgen Bart

14-02-2010 20:43

maakt niet heel veel uit denk ik. alleen voor extreem weer moet je een breede sterke hebben.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

14-02-2010 21:15

zal ik je dat eerlijk vertellen.geen 1 voerboot is geschikt voor de maas.spaar gewoon door voor een zodiac en dat meen ik serieus.hier heb je tenminste wat aan,accu"s zijn ook zo op van die dingen.vooral op groot water waar ze echt hun power moeten geven.als je een beetje wind heb kom je haast niet vooruit,ikzelf
had de baitboat,lomp groot onhandig en een herrie ding.nu heb ik een ultimate mini cruiser voor klein circuitwater.verder nog aan het sparen voor een zodiac met electromotor.kan je in ieder geval overal mee overweg.mvg Rk
Johan Willemsma
Berichten: 90
Lid geworden op: 18-01-2008 11:12

14-02-2010 21:17

Deze gaat door de branding op de noordzee:

Filmpje
Jo Martens
Berichten: 148
Lid geworden op: 29-06-2006 21:50
Locatie: Diepenbeek

15-02-2010 19:48

Ivo Druyts Big Dropper. ;)
Gebruikersavatar
Stefan van Grunsven
Berichten: 124
Lid geworden op: 09-01-2010 21:56

18-02-2010 18:16

Anatec Spectrum Top boot
http://www.youtube.com/watch?v=RdY1JpNuons
Zijn maar weinig boten die het goed doen in de branding
Anders moet je even kijken op www.Fishfun.nl

gr stefan
Less is More That is The way 2 succes
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

18-02-2010 20:06

Er zijn idd wel een aantal voerbootjes die aan je criteria kunnen voldoen,

Zo onder andere de anatec voerbootjes, zoek maar eens demo filmpjes op youtube op.
De Navigator die jij zei voldoet hier ook zeker wel aan.
Ook de Baiter die dit jaar opnieuw als nummer 1 uit de bus is gekomen voldoet aan deze criteria.

Zelf zou ik persoonlijk rustig aan doen en eerst goed rond kijken wat er allemaal op de markt is. Ook kun je vaak wanneer je even contact opzoekt een test vaart krijgen en kun je zelf oordelen voordat je een flinke prijs bedrag uitgeeft.

___________________________________________________________________________________________________________

het gedeelte hierboven beschreven is inderdaad nog een betere optie op zulke wateren, een normale vaste boot met motor. je kan overal zelf heen roeien varen, alles zelf bepalen wat je doet en meer dan die voerbakjes meenemen. Ook geen last van lege accu,s enz en etc. dus wat hierboven stond beschreven is idd ook een duidelijk antwoordt.

_________________________________________________________________________________________________________

8) 8) 8) 8) 8) 8) ACH MAN GA TOCH VISSEN DAN VANG JE NOG EENS WAT 8) 8) 8) 8) 8)

_________________________________________________________________________________________________________

Mvg; Jan. 8)
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

19-02-2010 20:18

Dag Rik ,

Waarom zou een voerboot niet geschikt zijn voor op de maas ? Ikzelf heb en voerboot waar ik perfect mee op de maas kan als ik dat zou willen (heb ik reeds ook al gedaan) en het gaat dan nog vooruit ook als je tegen de stroom in vaart.

Zal je er zelf de link bij geven. Ikzelf heb het tweede model

http://www.sonarcom.be/eddy%20broeckx%20voerboten.htm

Boot is gewoon zeer snel en verbruikt zeer weinig batterijen. Als ik dan naar da filmpje kijk van die anatec da gaat precies niet echt vooruit.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-02-2010 20:48

wat ik ermee wil zeggen is dat ik een voerbootje niet geschikt vind op groot water.je heb zeker nog nooit met een windkracht 5 uitgevaren ?
vind je marker maar eens op bijvoorbeeld 200 meter.en leg hem er eens boven op op die afstand.wel eens naar die prijs gekeken van jouw voerboot ?
godskanonne ;) ik zelf had ook een voerboot met fishfinder.de baitboat van scen. koste me toen 1500 euro met fishfinder.in het begin is het allemaal leuk en aardig,maar op een gegeven moment als je maat zijn zodiac tevoorschijn tovert en alles zo netjes en secuur neerlegt,zoveel voer meeneemt als die wilt.zijn spullen over vaart naar een eiland.de vissen afdrilt vanuit de boot terwijl jij zo nu en dan nog wel eens wat verspilt op de taluds,en ga zo maar door.kan denk ik wel meer voordelen van een zodiac bedenken tegen over een voerbootje.ik zelf heb de ultimate minicruiser voor op klein water.en de zodiac voor groot water. je bent net iets meer kwijt voor beiden compleet,maar je kan wel inspelen op elke situatie.mijn voerboot was ook goed genoeg voor groot water.maar als er een beetje golven komen duurt het 10 minuten heen en terug voor 150 meter.even het licht aan en gelijk 20 procent accu op.is je accu op,en vis je op een top stek verder dan gooi bereik,zit je dan met je voerboot.ja voldoende accu meenemen snap ik.accu"s worden met de maand zwakker,ik pak toch liever even een peddel,etcetra etcetra.
verder ieder zijn eigen ding.maar ik wil hem de voor en nadelen wel even mededelen voor die een bootje koopt van 1800 bij wijs van spreke,terwijl je voor 500 een klein voerbootje heb en voor 1100 euro een beetje 2de hands wel een zodiac compleet kan scoren met fishfinder en electromotor met acc en lader.
mvg Rik
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

19-02-2010 22:10

heey rik ik ben het helemaal met je eens ik zei het ook al in mijn eerdere bericht. Ik heb zelf dus ook een voerboot the baiter en deze gebruik ik vaak op de kleinere wateren, toch vaart de baiter nog uitstekend met harde windkracht en beste golven. op het grotere water, rivieren, kanalen, gigantische meren enz, ga ik ook liever met de gewone boot. werkt gewoon net even wat prettiger. En inderdaad wanneer je een vis moet drillen en vis zwemt zich bijvoorbeeld vast of iets dergelijks ik stap niet op mijn voerboot en vaar me even naar de vis toe. nee dan werkt het idd net even wat prettiger om dan in je gewone boot te stappen en direct naar de vis te varen, ook het verspreiden van boillies etc is met gewone boot makkelijker. dan liggen ze verspreider dan met een voerboot, ook al kan mijn voerboot lijnen leggen er gaat niks boven alles zelf te doen in een gewoon bootje. maar een voerbootje gebruiken op grote vijvers. kleine meren sloten etc, ja ik heb daar ook niks aan op te merken werkt ook uitstekend en je hebt ook nooit de boel in de war zitten.

nadeel grote boot je moet al zoveel spullen mee slepen en dan ook nog eens de boot, die van mij staat op aparte trailer en is zo voor de hand maar kan me voorstellen dat mensen in sommige situaties liever een voerbootje willen gebruiken, klein, makkelijk meeneembaar, enz. dus jah ik denk toch ook voor als je op de maas gaat vissen en een voerboot gebruikt dit idd wel werkt maar neem dan ook direct een lading accu,s mee.

mvg; jan
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

20-02-2010 00:11

Rik koster schreef:wat ik ermee wil zeggen is dat ik een voerbootje niet geschikt vind op groot water.je heb zeker nog nooit met een windkracht 5 uitgevaren ?
vind je marker maar eens op bijvoorbeeld 200 meter.en leg hem er eens boven op op die afstand.wel eens naar die prijs gekeken van jouw voerboot ?
godskanonne ;) ik zelf had ook een voerboot met fishfinder.de baitboat van scen. koste me toen 1500 euro met fishfinder.in het begin is het allemaal leuk en aardig,maar op een gegeven moment als je maat zijn zodiac tevoorschijn tovert en alles zo netjes en secuur neerlegt,zoveel voer meeneemt als die wilt.zijn spullen over vaart naar een eiland.de vissen afdrilt vanuit de boot terwijl jij zo nu en dan nog wel eens wat verspilt op de taluds,en ga zo maar door.kan denk ik wel meer voordelen van een zodiac bedenken tegen over een voerbootje.ik zelf heb de ultimate minicruiser voor op klein water.en de zodiac voor groot water. je bent net iets meer kwijt voor beiden compleet,maar je kan wel inspelen op elke situatie.mijn voerboot was ook goed genoeg voor groot water.maar als er een beetje golven komen duurt het 10 minuten heen en terug voor 150 meter.even het licht aan en gelijk 20 procent accu op.is je accu op,en vis je op een top stek verder dan gooi bereik,zit je dan met je voerboot.ja voldoende accu meenemen snap ik.accu"s worden met de maand zwakker,ik pak toch liever even een peddel,etcetra etcetra.
verder ieder zijn eigen ding.maar ik wil hem de voor en nadelen wel even mededelen voor die een bootje koopt van 1800 bij wijs van spreke,terwijl je voor 500 een klein voerbootje heb en voor 1100 euro een beetje 2de hands wel een zodiac compleet kan scoren met fishfinder en electromotor met acc en lader.
mvg Rik


Dag Rik,

Hij vraagt naar een boot voor de maas als ik de maas bekijk vind ik da geen groot water als je recht vooruit kijkt. Hebt is misschien max 150 M breed. Een zodiac is inderdaad veel handiger daar geef ik je groot gelijk in. Maar is niet altijd nodig en ook niet altijd mogelijk.

Met windkracht 5 is het met de zodiac ook niet echt goed te doen met een kleintje misschien nog maar zeker niet met een grote.

Bij de meeste voerboten in het inderdaad niet geschikt om er op te gaan omdat ze batterijen vreten en ze veel te traag gaan.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-02-2010 00:48

op de maas mag je met benzine motor varen,moet je is kijken hoe makkelijk het is met windkracht 5,gaat geen voerboot het tegen op nemen hoor.
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

20-02-2010 14:01

heey

ik heb de Anatec spektrum digital ;) hij gaat supper ik vis namelijk ook op de maas en deze boot gaat supper en ook hard met veel of weinig stroming..

zie mijn filmpje gr roel silvrants

http://www.youtube.com/watch?v=D4r-EVgxNlk
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

21-02-2010 08:42

En nou nog een keer met goede golfslag :wink:
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

21-02-2010 11:27

Nu de Anatec Spektrum Digital met golfslag (noordzee) :

http://www.youtube.com/watch?v=RdY1JpNuons

Welke andere voerboot bezitter durft dit aan met zijn voerboot :wink:
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

21-02-2010 11:43

Waren nog niet echt grote golven he.Die heb je ook soms op de grotere meren . Durf er voor te wedden dat de mijne er twee keer zo snel door gaat.

Wat Rik betrefd heeft hij gelijk in maar niet iedereen heeft een naftmotor he. Met een electromotor is dat al een heel pak minder.
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

21-02-2010 11:47

ik wel hoor! :wink: zelfde water , zelfde weersomstandigheden
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

21-02-2010 13:19

Ronny,

Ik ben zeer benieuwd, film het en plaats de link naar je filmpje zou ik zeggen !!

Pak je de handschoen op?

Groeten, Reinder
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

21-02-2010 13:45

Ik kan met Ronny meegaan

Dit stelde nog niet veel voor,met die anatec van mij ben ik door hogere golven gegaan op een flink meer!

hoef je geen filmpje voor te plaatsen want het is nu eenmaal zo.

Alleen moet ik erbij zeggen,batterijen gaan wel heel snel leeg dan.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

21-02-2010 14:26

durf zelfs te zeggen dat ik er 2.5 keer zo snel doorheen klap :wink:
roel silvrants
Berichten: 163
Lid geworden op: 10-08-2008 20:06

21-02-2010 19:29

Wat maakt het uit al klapt die in 1 keer door pfff zijn zat boten die niet geschikt zijn voor de maas..
die nog niet eens vooruit komen of bv de navigator kan der mss ook door maar dan moet je niet met peletjes voeren want is al verdwenen zijn omdat water in de bak zit ;) tis een supper boot de anatec spectrum vaart goed komt over al door heen hoge golven of kleine golven ;) wat wil je nog meer

met vriendelijke groet roelke
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

21-02-2010 23:17

roel silvrants schreef:Wat maakt het uit al klapt die in 1 keer door pfff zijn zat boten die niet geschikt zijn voor de maas..
die nog niet eens vooruit komen of bv de navigator kan der mss ook door maar dan moet je niet met peletjes voeren want is al verdwenen zijn omdat water in de bak zit ;) tis een supper boot de anatec spectrum vaart goed komt over al door heen hoge golven of kleine golven ;) wat wil je nog meer

met vriendelijke groet roelke


Dat je geen half uur kwijt bent om een stok uit te leggen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-02-2010 23:50

nogmaals hoe je het wend of keert,een voerboot is niet geschikt voor het zware werk.het is leuk op kleinere putten of voor met mooi weer te vissen op het grote water,de accu"s gaan veel te snel op.je bent niet met precisie op grote afstanden.in vergelijking met een zodiac type is de keus voor mij snel gemaakt.
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

22-02-2010 00:06

Blijkbaar nog niet veel ervaring met voerboten Rik. Maar ik vis regelmatig verder dan 250 M en kan dat ongeveer een keer of 15 doen heen en terug met 1 batterij. Kwa precisie ook niet echt te klagen de dieptemeter helpt me al een pak op weg zorg dat ik altijd een kijkpunt heb waar ik juist moet liggen + ik mark mijn draaid.Alleen met mist heb ik een probleem alsook als ik aan de overkant geen punt heb om te vergelijken maar da komt heel zelden voor. Zodiac is altijd handig en makkelijker maar niet altijd nodig.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-02-2010 01:59

ja hoor heb er zat ervaring mee,heb anderhalf jaar een voerboot gehad van scen,de baitboat met fishfinder.kostte me 1500 euro.vervolgens weggedaan omdat het op groot water gewoon niet goed werkt,met de accu doe je zeker geen heel weekend ben je leuk aan het vangen.heb op dit moment een mini cruiser van ultimate voor het kleine water,een zodiac voor het grotere.dus ervaring met voerboten heb ik wel degelijk,doe nu rond de 4 jaar met een voerbootje mixen met mijn visserij.durf te wedden dat je je verkijkt hoe precies je bent met een voerboot.en ik weet zeker dat je met een zodiac meer voldoening heb,althans dat is mijn mening.