Gebruik v.d. lijnclip


Plaats reactie
Jan Meddens
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-09-2009 22:28

28-01-2010 09:50

Om accurater te vissen wil ik (zodra het ijs weg is) meer gebruik maken van de lijnclip. Nu zie ik echter een klein probleem zodra je de lijn in de clip hebt en de lijn gemarkeerd hebt met bijvoorbeeld een stift of tape. Namelijk zodra ik een vis gevangen hebt, hoe zorg ik dan dat mijn lijn weer netjes in de clip komt?

Werp je uit en zet je hem dan in de clip? Dit lijkt mij geen goede optie aangezien je dan het water onnodig verstoort.

De lijn uitlopen. Is helaas niet op elke stek mogelijk.

Ik heb al een e-mail naar Korda gestuurd met dit probleem maar nu 2 weken later nog geen reactie gehad. Waarschijnlijk
is dit een punt dat ze eerst in een DVD willen uitleggen en dan pas in een e-mail willen toelichten.
Kunnen jullie mij hiermee helpen, er moet een slimmere manier zijn om dit te doen.

Dank voor jullie reacties en tips
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

28-01-2010 09:59

als je nu op je visplek een markeerpunt maakt een vast punt bijvoorbeeld een boom en dan loop je je lijn net zo ver uit over de kant totdat hij in de lijnclip valt, hier markeer je de plek zodat je altijd als je een vis hebt gepakt of opnieuw wil ingooien waar je je lijn clip vast moet zetten
K. van den Herik

28-01-2010 11:45

je kan ook een andere kant heen werpen en daar de vis verjagen ( hopelijk richting je stek) en dan en passant je lijn weer in de clip doen.

Zelf werp ik altijd zonder clip. Ik gebruik een stringer om de afstand te bepalen. Door te blijven oefenen lukt de richting al gauw, de afstand is te beïnvloeden door meer of minder bollen aan de stringer te hangen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-01-2010 16:46

Je clipt de lijn en dan loop je de lijn uit zover je op die stek kunt, zet een bankstick neer en een andere bankstick tot waar je lijn wilt clippen.

Zelf gebruik ik bij het feedervissen twee banksticks met 4 meter ruimte [touw] om de afstand snel weer terug te vinden, kan ook bij het karpervissen gedaan worden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Meddens
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-09-2009 22:28

28-01-2010 21:40

ik markeer de lijn zowiezo, dus is alleen questie van de markering terug vinden, dit tip met de banksticks is precies wat ik zocht, dankje douwe !
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

29-01-2010 16:39

Mijn ervaring is dat vissen ook niet snel stoort als je enkele keren ingooit.
Zo heb ik op een grote vijver soms wel 4-5x moeten gooien om op de juiste spot te liggen. had regelmatig na een half uurtje alweer beet.

Op de DVD's van Korda zie je ook dat de vis vrij snel terug is na opnieuw ingooien. (en dit zijn wateren die zwaar onder druk staan)
Ik ben dus ook niet bang om vaak in te gooien.
Jurgen Bart

11-02-2010 15:59

dat kan je beter niet doen met karpervissen maar met feedervissen.
Plaats reactie