Kanaal angst


Plaats reactie
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

09-03-2003 17:49

Zoals jullie ondertussen weten ben ik nog maar beginner. En ondertussen weet ik dat een goede stek kiezen zeer belangrijk is.
Ik heb bijna mijn rijbewijs en dan zal ik dus verder kunnen dan mijn dorpje.
Maar mijn materiaal zal ik toch eerder hebben dan mijn rijbewijs en omdat ik er zo naar uitkijk wil ik 2 straten verder van me op het albertkanaal gaan vissen.
Maar ik heb mischien een onterechte mening dat hij mij een bepaalde angst teweeg brengt. Ik zie meer vertrouwen in zo'n leuk vijvertje met overhangende bomen dan een strook water met geen groen en alleen betonnen kanten.
Wat vinden jullie van mijn gedacht. Is het niet beter te beginnen in een vijvertje, ook al zit er niet echt dikke karper.

Groeten tommy
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

09-03-2003 18:46

ik zou als ik jou was zeker op dat kleine vijvertje beginnen !!! Het Albertkanaal is echt niets om als beginner te gaan zitten , en om als ervaren visser er te gaan zitten , moet je ook al een beetje gek zijn :wink:.

Ik vis nu al 7 jaar op karper , en ik heb 98% van men tijd gevist op een water hier vlakbij , niet echt groot , en ook geen dikke karpers ( dikste 11kg en een beetje)
Toch heb ik het altijd fijn gevonden er te vissen. Je leert het meeste door veel te vangen!! De tijd van de dikke vissen komt nog wel. Eens ik mijn rijbewijs heb ga ik ook wel wateren bevissen die wat verder weg liggen en waar er dikkere karpers zitten , maar voorlopig amuseer ik me nog met die kleine vissen.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-03-2003 21:24

Beste Tommy,
Als ik jou was zou ik zeker beginnen om dat vijvertje. Dit zijn vaak ideale wateren om te leren vissen. Ik woon zelf vlak bij het Twentekanaal en ik ken dat gevoel. Ik vis nog steeds het meest op vijvertjes en vermaak me prima met de kleinere vissen. Op dit soort wateren zit vaak een groot bestand en een redelijke dressuur. Het is heel handig om eerst te leren hiermee om te gaan voordat je op de grotere wateren begint. Blijf expirimenteren, geloof niet te snel dat je het hoogst mogelijke uit je stek haalt. Ik ken zelf een paar jongens die ontzettend onderuit zijn gegaan op het kanaal, gewoon omdat ze niet genoeg ervaring hadden. Zij vingen 3 of 4 kleintjes in meer dan driehondert uur vissen. Ik vang 3 of 4 kleintjes in 3 uur vissen. Probeer eerst ervaring op te doen, dan komen de grotere vissen vanzelf wel.
succes,
Daaf
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

09-03-2003 21:59

Hoi Tommy,

Begin bij jullie in een vijver, er zijn er genoeg bij jullie in de buurt.
De zuid-willemsvaart ligt toch ook vlak bij Lanaken, overdag moet dat lukken.
Er is volgens mij een leuk bestand aan vissen.

Succes, Peter
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

10-03-2003 16:50

de zuid-willemsvaart , is ook nog zoiets. Ik hoor nog maar weinig goeie vangstberichten hierover. Vroeger kreeg je er wel je beetje , maar de laatste jaren is het daar , en dan zeker voor een beginner , niet gemakkelijk !!

Ik zou toch eerst wat op dat vijvertje gaan vissen hoor.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-03-2003 22:59

Had een meissie die ik kende ook eens last van,van kanaalangst !
Maar met een hoop geduld en een grote pot vase**** heb ik haar er overheen geholpen.....
:grin: :grin: :grin: :grin:
Sorry,ik kon het echt niet laten hoor......
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

11-03-2003 23:19

Dennis.....heb je dat meisje gewoon een pot vase**** aan haar enkels gebonden met een stuk touw en toen het ka*** in geholpen?????
Mijne dames en heren; tot padluis van het jaar 2003 benoem ik heden Dennis tot in den Bogaert.!

Groet,

John
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

11-03-2003 23:50

De stap naar een moeilijk kanaal is lastig en zeker niet aan te raden als beginner. Het werkt namelijk zeer demotiverend om dagen lang geen vis te zien behalve zij die op en nabij stek springen maar niet bijten.

Daar staat wel tegenover dat die juist zo moeilijke vis wel een extra waarde krijgt.
Dat motiveert juist weer heel erg goed.
En als je er niet begint zal je er ook nooit iets vangen. Als het eenmaal wel gelukt is om op een lastig en groot kanaal vis te vangen dan werkt dat wel verslavend (tenminste dit geld voor mij.)

Afwegen dus. Wil je regelmatig een vis vangen of wil je af en toe een bijzonder waardevolle vis vangen. Waar neem jij genoegen mee, dat moet je eerst bedenken.

Met kanaliserende groet, Bob
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

12-03-2003 11:32

hee John Pannekoek, nummer twee op de lijst van padluis van het jaar 2003, op jou advies heb ik mijn onderschrift aangepast.
er zaten een paar kleine grammaticale foutjes in, best knap voor een padluis dat je ze vond haha

groet,

Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-03-2003 12:29

Hee Erik vd Mierden the one and onley,

Dank je voor alle lof!
Kijk nu kunnen we "er chocolade van maken".
Heb ik je toch behoedt voor een hoop onbegrip of niet? Ik had het ook botter kunnen formuleren. Laat dat maar aan padluizen over! :smile:
Met messcherpe groet,

John
sterkmans tim
Berichten: 175
Lid geworden op: 22-01-2003 01:00
Locatie: belgië/limburg/zonhoven/hoekstraat 12

12-03-2003 13:09

ik zou ook niet op het kanaal beginne als ik van jou was
maar aan de andere kant kan je wel leren geduld hebben
want op het kanaal vang je nu ook weer nie elke keer een visje
mvg tim
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

12-03-2003 16:33

nee, tin zou beginnen op orient of raduta.

nu ff zonder gekheid. de kanaalvisserij is vaak hard. je zou deze harde visserij kunnen combineren met het vissen op de put. op een put kun je vaak snel leren over dressuur, terwijl je op een kanaal veel meer aandacht aan je stek moet besteden. door slechts op 1 type water te vissen leer je alleen vissen op 1 bepaald type water, en elke keer dat je een nieuwe stap maakt kan het leerproces opnieuw beginnen.

lees in ieder geval het 1 en ander over kanaalvissen, daar zijn vaak een hoop nuttige basistips uit te halen. wat moet ik verder nog zeggen??
owja, het ene kanaal is het andere niet. vis zelf geregeld op het twentekanaal, waar met een beetje moeite en ervaring wel wat mooie vissen zijn te vangen. hoe de situatie op het albertkanaal is, daar heb ik geen kaas van gegeten1
groetjes Da Fox
Plaats reactie