Beginners Spullen Voor Karpervissen


Plaats reactie
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

07-03-2003 23:40

Hallo, kan iemand die beginspullen op noemen die je nodig hebt om te gaan kaperen
mvg Roy Vergauwen
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

08-03-2003 00:00

statisch:
hengels, beste is 2 stuks
goede molens met stevige lijn (nylon 030), evenveel als hengels
schepnet
steunen om je hengels op te leggen
verklikkers, hoeft niet gelijk piepers te kopen. Gewoon visueel met swingers of monkeyclimbers. Piepers is wel makkelijk, maar is niet echt nodig tenzij je langer gaat vissen
en een beetje goede rig die je in een karperboek wel kan vinden (in elke bibliotheek kan je wel karperboeken lenen)
aas en een boilienaald om het erop te doen
stoeltje en paraplu voor de vissers comfort

voor penvissen:
goede soepele hengel
molen met goede slip
schepnet
wat pennetjes lood en haken
wat aas, meeste blikparticles of aardappels zijn perfect


Vergeef me als ik wat dingen vergeten ben



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Niels Kleijn op 2003-03-08 00:01 ]</font>
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

08-03-2003 11:22

roy,

als je wilt beginnen met karpervissen en je weet nog niet zo zeker of je door wilt gaan vissen, kun je het best gewoon met 1 hengeltje beginnen en veel spulletjes 2dehands kopen (dat scheelt je een hoop geld).
Als je dan het karpervissen een beetje leuk gaat vinden, kun je er altijd nog een hengeltje bij kopen.
hier een opsomming van alle dingen die je nodig hebt om te vissen, de gemiddelde prijs en de maten die je het beste kunt gebruiken

1 of 2 hengels, als je op kleine putjes neemt kun je het best 2 a 2.5 lbs nemen en als je op wat groter water gaat vissen kun je het best 2.5 a 3 lbs nemen. prijs ca. 30 euro p/s

1 of 2 molens, je kunt baitrunners of gewone molens kopen dat ligt aan je eigen voorkeur, maar om te beginnen zou ik als ik jou was gewone molens kopen zonder baitrunner want die zijn wat goedkoper, maar waar je op moet letten is dat je molen een goede dikke molenas heeft want anders kan je molenas ombuigen tijdens de dril.
en als je op wateren vist waar veel takken en andere obstakels onder water liggen, kun je het beste 35 hondertste nemen, en als je op wateren vist met weinig takken of obstakels onder water kun je het beste 30 hondertste.
prijs gewone molen ca. 25 euro p/s, prijs baitrunner kan heel erg verschillen.

1 onthakingsmat, dingen waar je op moet letten; de onthakingsmat moet groot zijn (hij kan niet groot genoeg zijn) en hij moet dik zijn (en hij kan ook niet dik genoeg zijn).
prijs ca 30 euro

1 schepnet, je kunt het beste een schepnet met armen van 1 meter kopen, dit schept het makkelijkst vind ik, want vaak schep je met die wat kleinere netten welleens mis en je moet er op letten dat het schepnet een niet te ondiep net heeft (spro heeft wel goede netten in het assortiment, met een goede prijs/kwaliteits verhouding)
prijs ca 45 euro

banksticks, je kunt losse banksticks kopen (2 per hengel) of 2 banksticks en 2 buzzerbars (buzzerbars kunnen 2 a 3 hengels dragen).
eventueel kun je ook een rodpod nemen
de prijzen kunnen hierbij erg verschillen want je kunt aluminium banksticks en buzzerbars nemen of rvs.

piepers, je hoeft geen piepers te nemen, want als je een beetje dicht bij je hengels zit hoor je je slip vaak ook wel afgaan als je een run hebt.
maar als je piepers neemt kun je het beste knucklehead nemen want deze kunnen tegen een stootje, geven een zeer hard geluid en zijn 100% waterdicht
prijs ca 30 euro

stoeltje, tja hier is weinig over te zeggen, alleen je moet gewoon een stoeltje nemen dat lekker zit en de prijzen voor een stoeltje kunnen erg verschillen, omdat er veel verschillende merken zijn. (je kunt natuurlijk ook gewoon een goedkoop campingstoeltje nemen)

paraplu, hier is ook weinig over te zeggen, alleen dat je het beste een plu kunt nemen van 2.50 meter. prijs ca 50 euro

kleine artikelen, ik noem enkele kleine artikkelen die handig zijn met het karpervissen.
monkey climbers, hangers of swingers. prijs ca. 10 euro per stuk
boilienaald ca. 2 euro
boilies, je kunt het beste gewone boilies in de winkel kopen (en ze dus niet zelf maken want dat is een heel gedoe)en de smaak maakt bij de boilies niet erg uit, je kunt gewoon nemen wat je zelf het lekkerste vind ruiken.
prijs ca. 5 euro per kilo
rig, je kunt je rigs het beste zelf knopen (dan heb je nodig: een rolletje onderlijnmateriaal, wartels en haakjes) dit spaart je vele euro's en je kunt het beste een gewone standaard rig knopen. prijs kant en klare onderlijn ca. 1.50 euro en de prijzen van de spulletjes om zelf onderlijnen te knopen kunnen per merk erg verschillen.

nou ik denk dat dit het zo allemaal wel een beetje was, maar heb je vragen of snap je bepaalde woorden niet vraag het me gerust en ik zal kijken of ik ze kan beantwoorden.

mvgr Richard

_________________
het is niet het materiaal, maar de visser die het em doet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: richard van der vliet op 2003-03-08 11:24 ]</font>
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

08-03-2003 16:42

Roy,weet wat je zeker niet moet doen troep kopen dus je kunt het beste meteen goed en degelijk spul kopen des noods vis je maar met 1 hengel in plaats van 2 sta je helemaal niet voor schut tegen over de andere vissers ik zal je vertellen ik vis meestal met 1 hengel maakt niet uit als ik met de pen vis of op de piepers vis meestal met 1 hengel of ik moet een lange sessie maken dan pak ik wel 2 waarom vis ik altijd met 1 hengel ze lachte me wel eens uit over mijn hengel ( ow daar heb je die gast weer met 1 hengel jongen wil je een wedstrijdje doen, ik zij altijd nee want ik ben niet zo'n loser) maar ik ving wel karpers en meer op een dag dan hun ik dat lieg ik niet als ik mijn logboek langs die van hun legde had ik meer gevangen dan hun :wink:

wat ik hiermee wil zeggen kijk niet naar andere en laat je niet op naaien !

ik zou gewoon als ik jou was een hele goede karper hengel kopen ik kan wel wat namen noemen maar je moet toch een hengel pakken die je zelf mooi en fijn vind rond de 100 euro dan heb je wel een leuke hengel om te beginnen

molen dit vind ik zelf het belangrijkste wat een karpervisser heeft dus koop zeker een goede ik heb zelf de shimano usa 3500 sommige zeggen dat het een slechte molen is maar ik vind hem geweldig heel erg degelijk voor een niet al te hogen prijs (vind ik)

spoel hierop 35/00 lijn hiermee kun je toch wel wat zeggen tussen de plompe bladen en andere opstakels

overigens steunen 2 piepers foxjes swingers en een karperstoel of stretcher

en wat klein materiaal bollienaald, haken, lood, onderlijn materiaal, enz

verder een goed degelijk schepnet en wat heel erg belangrijk is een onthaakmat koop een onthaak mat die groot is en die met piepschuim balletjes is gevuld die zijn niet zo heel erg duur ho'r maar wel heel er belangrijk voor onze grote vriend de karper zodat de karpers niet beschadigen want dat willen we natuurlijk niet.

pff ja je kunt het zo gek mogenlijk maken denk

oja waarom ik viste met 1 hengel omdat ik als ik een paar uurtjes ga vissen niet zo veel spullen mee wil nemen ik vang mijn vis toch wel dus ik wou lekker mobiel blijven dus als ik ergens veel activiteit zag pakte ik mijn spulletjes en verkaste ik dat is het voordeel ervan en zo ga je veel vis vangen geloof me maar :grin:

als ik nog wat weet voeg ik het wel toe :razz:
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

08-03-2003 17:39

Je niet laten opnaaien
thx Kevin
Size doesn't matter
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

08-03-2003 17:54

Roy,
Dus alleen spullen kopen die je zelf fijn vind en niet naar iemand anders luisteren die het beter weet want jij moet er mee vissen en niet die genen die je wat spullen en merken aan wilt naaien :wink:
patrick hoepie
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: callantsoog (nh)

08-03-2003 20:24

tjonge jonge richard niks te doen of zo?
haha.

luister maar gewoon naar de jongens ik heb er niks aan toe te voegen.
alleen als je maar weet vissen duurt lang maar als je die ene hebt dan is dat echt het beste wat je ooit zal mee maken.
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

09-03-2003 15:08

Kevin is mijn Emil Ratelband
Nee hor kevin bedankt voor goede welkome informatie
Size doesn't matter
Marco Wolvekamp !!!
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-04-2002 02:00
Locatie: Sappemeer

09-03-2003 21:24

Roy,
Je moet je zeker niet laten opnaaien, maar als je spullen aanschaft en een het een beetje duur vindt (wat ik best kan begrijpen want kwaliteit voor het karpervissen is duur), zou ik als ik jou was liever minder spullen kopen maar dan wel goed natuurlijk.
Tweede optie is natuurlijk om hier op het board wat rond te kijken voor tweedehands spulletjes.
Als je het karpervissen later toch niet leuk vindt (wat ik me echt niet kan voorstellen)hoef je niet veel geld te verliezen als je je spullen dan weer verkoopt.
Je bent echt dubbel geld kwijt als je eerst voor bijvoorbeeld goedkope molens gaat zonder baitrunner en het jaar erop toch betere molens wil.
Kun je echt beter goede tweedehands spullen kopen, want als je eenmaal een karper gevangen hebt word je toch besmet met het virus en is er geen weg meer terug.

Groeten
Marco

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marco Wolvekamp !!! op 2003-03-09 21:25 ]</font>
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

12-03-2003 18:28

Bedankt Marco maar ik ben al besmet ik heb lang met een spinhengel op karper gevist maar ook op andere soorten vis. Nu vond ik het is tijd om me echt op de karper te gaan storten dus vandaar ik daar info over vroeg maar het heeft me wel geholpen thx iedereen
Size doesn't matter
Rob Trommelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-06-2002 02:00
Locatie: Tilburg

15-03-2003 19:29

Ha die Roy,
Ga maar naar Vlemmix in Tilburg.Daar hebben ze leuke startsets en kennis in huis.

Groetjes.
frans de graaf
Berichten: 23
Lid geworden op: 16-05-2004 20:16
Locatie: heerenveen

16-06-2004 21:23

zoals vermeld in de aanbieding KIJK OP
http://twotech.dyndns.org/carperstek
Gr F de Graaf
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

20-08-2004 14:34

:lol: is dat een setje?? zo ja wat kost het setje? en waar is het te koop :wink:

mazs robin
pepijn swagemakers

22-08-2004 19:59

kunt beter gelijk kwaliteit halen,
-4 banksticks met rod-lock buzzers, zon 25/30 eurie
-2 swingertjes, 25 eurie
-2 micron m etjes, betal je niet veel meer voor maar zijn wel beter van kwaliteit, doe je zeker 5 jaar mee voor 70 eurie
-2 baitrunner molens, 70 eurie
- 2 redelijke hengels, 100 eurie
- schepnet, 20 eurie
-ONTHAAKMAT
voor iets meer dan 300 eurie een goede nieuwe set
kunt beter meteen kwaliteit halen, dan na een jaar alles moeten vervangen

je kunt ook eens kijken bij het aanbod forum, of wer nog een goedkoop
setje staat, beter goed 2e hands dan nieuwe baggerzooi.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

25-08-2004 13:09

[quote]Roy,weet wat je zeker niet moet doen troep kopen dus je kunt het beste meteen goed en degelijk spul kopen des noods vis je maar met 1 hengel in plaats van 2 sta je helemaal niet voor schut tegen over de andere vissers ik zal je vertellen ik vis meestal met 1 hengel maakt niet uit als ik met de pen vis of op de piepers vis meestal met 1 hengel of ik moet een lange sessie maken dan pak ik wel 2 waarom vis ik altijd met 1 hengel ze lachte me wel eens uit over mijn hengel ( ow daar heb je die gast weer met 1 hengel jongen wil je een wedstrijdje doen, ik zij altijd nee want ik ben niet zo'n loser) maar ik ving wel karpers en meer op een dag dan hun ik dat lieg ik niet als ik mijn logboek langs die van hun legde had ik meer gevangen dan hun

wat ik hiermee wil zeggen kijk niet naar andere en laat je niet op naaien !

ik zou gewoon als ik jou was een hele goede karper hengel kopen ik kan wel wat namen noemen maar je moet toch een hengel pakken die je zelf mooi en fijn vind rond de 100 euro dan heb je wel een leuke hengel om te beginnen

molen dit vind ik zelf het belangrijkste wat een karpervisser heeft dus koop zeker een goede ik heb zelf de shimano usa 3500 sommige zeggen dat het een slechte molen is maar ik vind hem geweldig heel erg degelijk voor een niet al te hogen prijs (vind ik)

spoel hierop 35/00 lijn hiermee kun je toch wel wat zeggen tussen de plompe bladen en andere opstakels

overigens steunen 2 piepers foxjes swingers en een karperstoel of stretcher

en wat klein materiaal bollienaald, haken, lood, onderlijn materiaal, enz

verder een goed degelijk schepnet en wat heel erg belangrijk is een onthaakmat koop een onthaak mat die groot is en die met piepschuim balletjes is gevuld die zijn niet zo heel erg duur ho'r maar wel heel er belangrijk voor onze grote vriend de karper zodat de karpers niet beschadigen want dat willen we natuurlijk niet.

pff ja je kunt het zo gek mogenlijk maken denk

oja waarom ik viste met 1 hengel omdat ik als ik een paar uurtjes ga vissen niet zo veel spullen mee wil nemen ik vang mijn vis toch wel dus ik wou lekker mobiel blijven dus als ik ergens veel activiteit zag pakte ik mijn spulletjes en verkaste ik dat is het voordeel ervan en zo ga je veel vis vangen geloof me maar

als ik nog wat weet voeg ik het wel toe
[/quote]

Tjezus Kevin...... Ikkuuuh snappe niks van..? :roll:
Waar zijn de leestekens? En waar zijn de hoofdletters?
En ook even algemeen: Please lees een posting eventjes na voordat je hem plaatst, dit scheelt enorm in spelfouten en onleesbaarheid!

Mvg. daniel

(nu weer on-topic)
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

26-08-2004 23:07

kwil nie de klootzak uithange maar:
boilienaald2&#8364; :o ben ik ffe in de zeik gezet

micron m 70&#8364; dan ben je in de zeik gezet m tjes 30&#8364;
[url=http://www.dahharahn.com]Mechelaar pups te koop (met stamboom)

Moeder: Dracey van Balderlo
Vader : Zulu van Balderlo

http://www.dahharahn.com[/url]
wibo bellemans
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-01-2005 22:42
Locatie: Olen - België

16-01-2005 21:21

vergeten we geen onthaaktang???
Plaats reactie