Knopen leggen op onderlijn


Plaats reactie
Gast

05-03-2003 17:30

Nu ben ik echt een beginnende karper visser. Samen met een vriend heb ik af en toe een keer gevist op karper maar wil nu wat serieuser bezig zijn. Vroeger viste ik als volgt.

Lijn met werplood en een stukje verder mijn haak met daar aan voer ( mais, Maden enz)

Nu ben ik vandaag in de winkel wat gaan kopen en kwam thuis met een paar haken en een Rolletje onderlijn van 20 meter van het merk merlin.
Vraag me niet waarom maar dat was het.

Nu weet ik wel hoe ik die onderlijn moet knopen aan mijn haak, maar hoe maar ik mijn opnderlijn het beste vast aan mijn normale lijk. en wat is de beste aas optie. Ik heb nog nooit met bollie gevist enz alleen op de bovengeschreven manier .

euh help ??
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

05-03-2003 17:39

met behulp van een wartel.

mvg
RObbert
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

05-03-2003 18:11

Hoi Green, is dit je echte naam?

Je onderlijn knoop je aan de andere kant vast aan een wartel. Deze wartel is de verbinding ook met je hoofdlijn.
Boven de wartel, op je hoofdlijn dus, kun je naar eigen smaak en inzicht je lood bevestigen. (schuivend met een wartelloodje, of vast inline lood welke over de wartel wordt geschoven, bijvoorbeeld)
Als je met zacht aas wilt vissen zoals deeg, dan zou je dat gewoon op je haak kunnen proppen. Wil je met boilies of ander hard aas aan de slag, dan bevestig je dit aas door middel van een hair. De hair is een stuk onderlijn die vanaf de knoop bij de haak verderloopt, en eindigd met een lusje, simpel gezegd. Ik heb de indruk dat HET PERFECTE BOEK voor jou moet zijn: "Op jacht naar grote karper" van dhr. Rini Groothuis. Hier staat denk ik alles in wat je wilt weten over karper-aassoorten, bevestigen van je montages en bevestigen van je aas. (En nog meer)

Groeten ChrisN
Gast

05-03-2003 19:00

hehe een wartel dat wou die vent mij ook verkopen ja k zij doe maar niet maar nu weet ik dus dat ik het wel nodig heb thanks
Gast

05-03-2003 22:20

Bedoel jij misschien het boek het grote karperboek ??
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

05-03-2003 22:26

Hoi Green

Nee, dat boek bedoel ik niet...mischien is dat net zo informatief quabovenstaande onderwerpen, dat weet ik niet. "Op jacht naar grote karper" is een ander boek, welk voor "Het grote karperboek" uit is gekomen.

Groeten ChrisN
Gast

06-03-2003 08:42

Ik zal is kijken in de boekwinkel of ikw at kan vinden thanks
Jeroen Leuven

06-03-2003 09:34

He koekblikie,

Struin internet eens af via een zoekprogramma.
Zoek dan op bv. knopen en je zult zien dat er genoeg zijn, daar hoef je geen boek voor te kopen.

Gr.
patrick hoepie
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: callantsoog (nh)

06-03-2003 13:21

hoi green er staan verschillende dingen op internet.
maar toen ik ging karpervissen heb ik eerst gewoon een zootje gekochte onderlijntjes gekocht.
dan heb je wat om te zien (voorbeeld) en zo kan je dan je eigen lijntjes gaan maken.
en je kan altijd info. uit boeken halen.
zo heb ik dat gedaan hoor.

gr patrick
Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

09-03-2003 22:03

Hmmz zijn er site's waar dit alles op staat? die knopen leggen enzo
Plaats reactie