marker / peildobber


Plaats reactie
Arnoud Roks

04-10-2009 20:11

hey
als ik 1 hengel ingooi met een markerdobber eraan en in laat liggen, en dan met 2 hengels met onderlijn haak en aas eraan enz. ingooi bij die marker (dus bij de stek) ben ik dan in overtreding? vis ik dan met teveel hengels? of mag dat wel?

want zo kan ik mooi bij me stek in de buurt voeren en gooien, want niet overaal staat een boom ofzo bijv,

alvast bedankt :D
jeroen van rijn
Berichten: 20
Lid geworden op: 19-09-2009 19:29

08-10-2009 16:12

Een hengel is pas een hengel als de volgende elementen aan de ''hengel'' zijn bevestigt: hengel zelf, lijn en een haak.
Aangezien jij geen haak hebt aan die markerhengel is het geen hengel(voor de wet).

Maar handig is anders want wat nou als je een run krijgt en de gehaakte karper raakt verstrikt in de omhoogstaande lijn van je markerhengel? Denk goed na over dit soort situaties, je zou ook in kunnen gooien en vervolgens bijvoeren, markerhengel weg halen en dan als je een run hebt gehad de stek weer opzoeken met de markerhengel en dit hierboven weer herhalen
Arnoud Roks

08-10-2009 20:23

ja das waar...
maar ik d8 als dit nou mag.. is het miss wel handig op bijv, moeilijke wateren (dressuur bijv.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

12-10-2009 14:01

Ben geen voorstander van markerhengels maar als je het dan toch wilt geBruiken:

Als je de markerhengel met marker schuin naast je stek legt heb je vrijwel geen last van de lijn. Stap 1: De stek markeren. Stap 2: Voeren Stap 3: Hengels erbij (liefst er wat vanaf) werpen En dan let op Stap 4: De marker tot de bodem draaien. Zo heb je geen uitstaande lijn naar boven toe. Na een aanbeet de markerfloat even laten opkomen en dan weer uitvaren/gooien.

Gr.
©
Arnoud Roks

12-10-2009 16:29

.......als ik dit zo lees is het niet zoon goed idee :lol: in ieder geval bedankt voor de info :wink:
zal kijken of ik het miss nog ga gebruiken
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

12-10-2009 19:20

Het beste kun je gewoon je markerhengel ingooien en als je dan de juiste stek hebt gevonden, de lijn op de clip. Dan de hengel er naartoe gooien en op de clip zetten. Vervolgens een klein stukje elastiek of speciale markerbraid op de plaats waar je lijn geclipt zit knopen (kun je nl. laten zitten) en dan kun je je markerhengel weer indraaien. Als je dan je hengel in wilt gooien moet je even kijken naar de richting (gat in de bomen aan de overkant, stukje riet,prullebak of iets dergelijks. Hengel een flinke slinger geven en weer opdraaien tot aan het elastiekje, dan je lijn op die plek achter de clip en weer ingooien. Dan ligt de hengel keer op keer op de juiste plek ook als je em midden in de nacht in moet gooien.



check deze filmpjes eens gaan ook over het werken met de markerfloat

http://www.youtube.com/watch?v=QCXtnOG2 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=G-10yUA5 ... re=related
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

12-10-2009 21:52

Of de korda dvd's wordt het allemaal perfect uitgelegd
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Arnoud Roks

13-10-2009 13:51

oke, bedankt,
Plaats reactie