Boillie smaken


Plaats reactie
Ooms Jeroen
Berichten: 64
Lid geworden op: 18-02-2003 01:00
Locatie: Zundert

18-02-2003 17:22

hoi

ik heb zelf laatst boillies gemaakt, de meel mix bestond uit 3/4 standaard producten en 1/4 smaak producten.
ik heb 1/4 gemalen hennep erin gedaan en daarnaast een tijgernoten flavour.
maakt dit wat uit? of is dit juist de bedoeling?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ooms Jeroen op 2003-02-18 18:02 ]</font>
walter verheij
Berichten: 77
Lid geworden op: 14-09-2002 02:00
Locatie: hendrik ido ambacht

18-02-2003 19:22

hoi jeroen,

na mijn idee of ondervinding maakt het geen fuck uit, een karper vreet alles wat hij tegenkomt.

denk misschien wel een goede combinatie want een karper is (net als vele jeugdige) gek op hennep, en ook op tijgernoten. ga zeker eens proberen



zelfs aarbeien/bananen (enz) bolies, heb jij wel eens een bananen struik/boom gezien aan de waterkant hier? nee, ik ook niet hihihi

groeten walter
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

18-02-2003 19:34

Jeroen,

op een water zonder dressuur maakt het idd niets uit zoals Walter al zei. Als je op dressuur water aan de slag gaat, dan KAN het zijn dat dit een groot verschil kan maken. Maar ik vermoed dat je boilie een goede zal zijn om de redenen dat Walter al aanhaalde.

MVG
Piotr
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

18-02-2003 19:47

Jeroen: smaak flavour hangt bij mij af van de mix waar ik mee vis en de watertemperatuur, rond deze tijd zou ik gaan voor een ester flavour (bijv die van solar, mainline) want deze lost makkelijk op en dat is zeker met deze watertemperatuur een must.

Wat versta jij onder "1/4 smaak producten" (ik hoop toch niet flavour, sweetner e.d). Ik zou gewoon de dosering aanhouden die op de flesjes staat dan kan je niet de fout ingaan. En op de vraag "is dit de bedoeling": Boilies maken is expirimenteren.
Succes,
Wim

P.S :
Ik gebruik (meestal) een kant en klaar mix waar ik alleen nog aan toe voeg (afhankelijk van de mix):
-flavour
-sweetner
-aminozuren
-eetlustopwekker
- soms(visolie)
- op de mix soms 1/10 robin-red
Ooms Jeroen
Berichten: 64
Lid geworden op: 18-02-2003 01:00
Locatie: Zundert

18-02-2003 20:11

Wim ik bedoel met die 1/4 ingredienten die smaak hebben of de voedingswaarde of hardheid van het aas verbeteren. Ik bedoel hier bijvoorbeeld vismeel, garnalenmeel, melkeiwitten zoals caseïne, gemalen veevoeders, gemalen trouvit, eipoeder, ei-albumine, geconcentreerde vogelvoeders, gemalen katte- of hondenbrokken, vleesmeel, bloedmeel, gemalen tijgernoten, al dan niet gemalen zaden, etc.
walter verheij
Berichten: 77
Lid geworden op: 14-09-2002 02:00
Locatie: hendrik ido ambacht

19-02-2003 20:14

hoi jeroen was ik trouwens nog vergeten te vermelden, koop al die gekke flavours niet "het is bull shit " en sterve's duur, in verhouding met wat de rest van je meel kost.

koop gewoon in de winkel (supermarkt dus)

paprikapoeder,kaneel,speculaas, custard poeder,groene erwten,komijnzaad,rozemarijn liga enz.

in de viswinkel,

vismeel,trouvit,hennep.

vele malen goedkoper en zit ook een goede geur aan.

groeten en ik zou zeggen proberen en doe gewoon alles wat je maar kan verzinnen, gooi er banaan, of manderijn doorheen. kijk maar

groetjes
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

20-02-2003 07:09

Walter,
ga voor vismeel, trouvit enz eens kijken bij een handelaar veevoeders.
Bij ons hier is de plaatselijke handelaar/'molenaar' voor een aantal produkten tot 50% goedkoper als de viswinkel.
Met besparende groet, Rob.
walter verheij
Berichten: 77
Lid geworden op: 14-09-2002 02:00
Locatie: hendrik ido ambacht

20-02-2003 18:49

hoi rob,

ja dat kan ook, was vergeten te vermelden maar bedankt voor de aanvulling voor jeroen

groetjes
Ooms Jeroen
Berichten: 64
Lid geworden op: 18-02-2003 01:00
Locatie: Zundert

20-02-2003 20:24

Bedankt he jongens voor de info,

Greetz Jeroen
Joost Rentema

21-02-2003 20:00

Maak maar eens boilies waarvan 60% tot 80% trouvit en de rest maizena (gewoon in supermarkt te koop). Hier vang je je scheel mee aangezien de OVB karpers gekweekt worden met trouvit.
nick thomassen
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-03-2003 01:00
Locatie: Oosterhout

17-03-2003 21:04

ik denk ook dat je boillie niet gek veel uitmaakt. een karper is immers het varken van het water; vreet alles wat eetbaar is. Ik moet wel zeggen dat het een misschien beter vangt dat het ander. Ik heb zelf boillies gemaakt met mixen en gewoon met spul uit de supermarkt. Met hennep en zonder, met flavour en zonder. Ook heb ik veel ready-mades gemaakt. Mijn ervaring; maakt geen donder uit zolang de presentatie en plek van presentatie maar goed zijn.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

17-03-2003 22:48

Hoi Nick, Jeroen

Was het maar zo simpel dat het geen donder uitmaakt wat er aan hangt. Nick, heb jij meerdere keren voerplekken gemaakt van dagen/weken met ready-mades? Dan moet je hebben opgemerkt dat je zo met een aantal ready-made's regelmatig je complete voerplek verknalt.

Groeten ChrisN
nick thomassen
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-03-2003 01:00
Locatie: Oosterhout

20-03-2003 13:38

hoi Chris,

is me nooit eerder opgevallen. Nu is het zo dat ik ook geen voercampagnes houd van enkele dagen of weken. Uit eerdere resultaten heb ik kunnen concluderen dat de meeste wateren bij mij in de buurt het beste resultaat geven bij slecht één a twee dagen voeren. maar ik zal er eens op letten als het zo ver komt. alvast bedankt.

groeten nick
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

20-03-2003 15:53

jeroen,

als jij al 1/4 geurproducten in je mix hebt waarom gebruik jij dan ook nog flavours???
en naar mijn mening maakt het niks uit of een boilie geur heeft of niet, maar let de karper meer op voedingswaarde en ik denk dat je meer bereikt met een boilie die veel bruikbare voedingsstoffen voor de karper heeft dan eentje die lekker ruikt, maar waarvan hij de helft toch meteen weer uitschijt.
want het natuurlijke voedsel van de karper heeft ook geen geur, maar toch weet hij het te vinden en een boilie met veel bruikbare voedingsstoffen voor de karper vind ik een boilie met biggenmeel of met vismeel erin verwerkt, omdat die 2 ingredienten heel veel voedingsstoffen bevatten die de karper nodig heeft.

mvgr Richard
Plaats reactie