ik zie ze zwemmen maar vang ze niet


Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

03-06-2008 21:49

remco van pooy schreef:jij weet zelf zeker niet waar je het over hebt of lijkt dat nou maar zo ?


Ik heb geen flauw benul idd! Ik ben nogal kansloos en ben op zoek naar een rubber boot in de aanbieding.

Mitchel
remco van pooy
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-07-2007 23:09
Locatie: Volendam

03-06-2008 22:08

nee maar een karperhengel is 3,60m en wat heeft dat er dan mee te maken
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

03-06-2008 23:59

Een sloot van 3m breed en een hengel van 3,60m. Je hoeft geen wonderkind te zijn om uit te vogelen dat je theoretisch je lijn op een willekeurige plek kan droppen (niet diagonaal).

Maar even zonder gekheid, ik denk dat ik m´n punt wel gemaakt. Ik beweer niet een super ervaren visser te zijn, integendeel, ik leer nog elke dag. Maar je lijnen uitvaren op een slootje van 3m (wat de condities ook mogen zijn) vind ik absoluut een schande voor de visserij die wij beoefenen.

Ik wil best blijven reageren, maar het heeft geen nut :p

Mitchel
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

04-06-2008 00:14

Remco,

Sommige mensen op dit forum zijn nogal vastberaden om hun gelijk te krijgen in discussie's.
Lees zulke posts, maar onthoud ze niet.. :wink: Gewoon de dingen die je wél kunt gebruiken lezen & onthouden.

Die boot moet je gewoon lekker gaan gebruiken en niets aantrekken van wat men hier allemaal zegt.

Jij & ik weten dat als je een boot gebruikt, je je rig netjes kunt deponeren. Daarnaast kun je je voer precies op de plek droppen waar je dat maar wilt. Het feit dat het bootje er standaard ligt (en waarschijnlijk dus ook met regelmaat gebruikt wordt), is voor mij al een teken dat de karper helemaal niet zo schrikkerig hoeft te zijn als je je lijn uit gaat varen.

@ Mitchel:
En het feit dat een karperhengel meestal 3.60 is, is een leuk weetje.. :)
Alleen heeft niets met dit te maken :-? . Je kunt hem dan vaak toch niet op de plek "leggen waar je wilt" in een slootje van 3m breed..

Je staat op de kant, met vaak een scheef aflopend taluud & daarbij komend je je hengel bij het inwerpen nooit achteraan vasthoudt. Die 3 meter haal je niet.

Conclusie... :P
Het hedendaagse karpervissen is niet meer zoals het was. 1 belangrijk aspect dat tegenwoordig van toepassing is, is het: Anders doen dan anderen. Met een bootje kan je dit verschil maken!

Dat in andermans ogen dit een vreemde bedoeling is, kan ik me voorstellen. Maar ik heb de laatste jaren ondervonden dat dit het verschil kan maken.

Vr. gr. Albert.
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
remco van pooy
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-07-2007 23:09
Locatie: Volendam

04-06-2008 12:08

deze kan closed :D