voor het eerst nachtvissen


Gebruikersavatar
bas wilharms
Berichten: 109
Lid geworden op: 19-09-2009 17:58

23-10-2009 10:30

zorg dan dat je vist in de buurt van huizen. mocht je problemen krijgen dan zijn er wel mensen in de buurt.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

24-10-2009 20:54

bas wilharms schreef:zorg dan dat je vist in de buurt van huizen. mocht je problemen krijgen dan zijn er wel mensen in de buurt.



kijk das nou eens een goed idee.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Dylan de Brake
Berichten: 49
Lid geworden op: 02-01-2010 22:25

04-04-2010 01:55

Kenny Willems schreef:Kaj, jij bent 14 jaar wat doe jij uberhoubt snachts aan het water...
In Duiven hoef je echt niet bang te zijn dat er iets gebeurt en al helemaal wapens in vorm van een stok of steun is overbodig.
Trouwens nergens hier in de buurt hoef je bang te zijn dus weet niet waar je allemaal uithangt maar zulke raad is geen goede.
Sterker nog dit is zelfs af te raden want mocht er iemand komen zijn ze altijd met meer.



en dan:D
dan komen ze emt zijn vijfen
met een roet ligt de eerst
denk je echt dat als dat bij de tweede dat ook zo is
de rest nog doorloopt:p
gr
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

04-04-2010 07:26

Dylan de Brake schreef:

en dan:D
dan komen ze emt zijn vijfen
met een roet ligt de eerst
denk je echt dat als dat bij de tweede dat ook zo is
de rest nog doorloopt:p
gr



Ja ja Duidelijk verhaal... :o
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

06-04-2010 18:43

Ben maar net nieuw op dit forum maar wil je toch maar even helpen. ^^
Ben zelf ook maar 15 dus dan hoor je eens van een niet-volwassene hoe het is om een nacht te doen. :p

Dus ik zat 2 weken geleden alleen aan de put , 2u 's nachts , ik kreeg een run dus flipte m'n tent uit , gemist.
Ik keek even wat rond , gewoon om te genieten , zie ik daar ineens iemand op het pad staan , ik schrok me rot.
Ik bleef even kijken en die kerel bewoog niet , dus ik pakte mijn gsm alsmaar vast (houd deze ALTIJD binnen bereik en laad hem altijd goed op !!)
Ineens komt er nog een 2e persoon bij staan , ik had niks van boilliebuis ofzo bij dus , dan maar bellen.
Dus ik begin te bellen naar m'n broer , ik leg het even uit , komt er ineens een 3e persoon bij , ik zeg dat tegen mijn broer , en hij zou wel verder rondbellen dat er even een paar mannen zouden komen kijken , aangezien ik van tevoren al had uitgelegd waar ik zat.
Ondertussen dat mijn broer rond belde deed ik maar even alsof dat ik nog verder aan het bellen was en bleef ik goed hard praten en bleef ik ook even zeggen van "ah , jullie zijn aan de overkant?" enzo , zodat het lijkt alsof er nog iemand in de buurt was.
Na een tijd kwam mijn broer er met nog 5 mannen aan en gingen die 3 kerels lopen , ik heb m'n boeltje toen ingepakt en ben maar mee naar huis gegaan.

Dus wat je eigenlijk altijd mee moet hebben :

-Boiliebuis of iets anders waar je goed hard mee kunt slagen.
-Gsm (OPGELADEN) !!!
-Reserve GSM voor als je dan toch in het water zou vallen. ;) )
-Misschien in het begin best met 2 of meerdere gaan.
-Kant en klare onderlijnen. (voor het geval van)
-Ikzelf neem altijd een tent mee tegen de kou maar met een stretcher heb je wel een veel beter zicht op de omgeving.(Zonder die run had ik die mannen waarschijnlijk niet gezien en hadden ze alles kunnen meenemen.)
-Een goede stevige lamp , kan je lekker ver mee schijnen , als je dan toch iemand ziet staan , schijn in zijn ogen , dan gaat hij wel weg. :p
-Maak je rodpot goed vast , zodat ze niets kunnen meenemen.
-Leg je schepzak , onthaakmat , weegschaal en weegmat dicht bij elkaar en in het zicht.
-Genoeg voedsel (heb zelf al 's ochtends zonder eten gezeten , geloof me , het is niet leuk xP)
-Genoeg WARM drinken (al is het maar heet water , als je het koud hebt drink je alles wat warm is. ;) )
-Genoeg KOUD drinken ook , voor de hete uurtjes van de dag. ^^ (Als je je drinken toch eens per ongeluk in de zon hebt laten liggen , stop het in je schepzak en leg het een uurtje in het water , het koelt zo weer af.)
-Paraplu of tent (tegen de koude en tegen de regen.)
-Koplampje (misschien nog reserve koplampjes zodat je 's nachts niet ligt te kullen met batterijen. ;) )
-WC-papier , vergeet dit zeker niet , anders kan je wel eens problemen krijgen (ik spreek uit ervaring )
-Scherpe camera met flits.
-Radiootje ofzo , voor de gezelligheid en dan hoor je het minste gekraak ook niet ;)

Normaal gezien heb je dan alles .

Ow ja , als je dan toch geen goede camera met flits hebt of met de vis op de foto wil maar je bent maar alleen , stop je vis dan in een bewaarzak en laat , 's anderendaags iemand komen om een foto te maken. ;)
Probeer misschien nog de indruk te maken dat je met meerdere bent , dan heb je weer minder kans op niet-welkome gasten. ;)

Grtz.
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-04-2010 18:46

?? Jij en 1 boiliebuis tegen 3 man bijvoorbeeld,schiet je lekker veel mee op,en btw je kan beter niks doen;) Scheeld ellende.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

06-04-2010 18:51

Nou , nu niet dat er altijd zo'n mensen komen , dit is misschien 1 kans op de 10 , eigenlijk hoef je geen schrik te hebben aan het water , zolang je het maar voor de zekerheid bij je hebt. ;)

En wat ik altijd doe als er iemand is en je weet niet wie , ga er gewoon even heen en zeg gewoon , rustig , "goedenavond" , als ze niet reageren , kan je misschien toch aal beter dichter bij iets gaan staan dat je kan vastnemen. ;)

Maar niet onmiddellijk uitvliegen ALS er iemand is. ;)

@Leen , het is beter dan niks . ;)
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
sander koster
Berichten: 36
Lid geworden op: 30-03-2010 17:34
Locatie: brielle

06-04-2010 22:00

ga voor het eerst gewoon met zen 2en is stuk veiliger en gezelliger
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

23-04-2010 13:33

vincent bakker schreef:Vergeet vooral geen wc papier...

:o :roll: :evil: :oops:


En een klein opvouwbaar schepje... ;)
Gerrit Hees

23-04-2010 18:32

Waar vissen jullie? Schilderswijk of Transvaal buurt in Den Haag? Kanaleneiland in Utrecht, Slotervaart in Amsterdam of toch het oude Westen of Tarwewijk in Rotterdam? :lol:

Jezus, ik vis al een jaar of 4 nachtjes in de randstad en nooit gehad dat ik dacht laat ik nu eens een bankstick/pepperspray/AK 47/honkbalknuppel, naast me stretcher leggen. Als ik zo moet vissen vis ik ook geen nachtjes meer.

Logisch nadenken over je visstek scheelt ook al een hoop. Niet bij plekken vissen waar mensen makkelijk kunnen komen( zoals parkeerplaatsen, langs wegen, langs fietspaden) scheelt een hoop. En tja dat op vrijdag of zaterdag een nachtje vissen tegenover de plaatselijke discotheek of kroeg om problemen vragen is snapt iedereen toch wel hoop ik. :lol:
Derk Roelsen

23-04-2010 22:08

8)
Laatst gewijzigd door Derk Roelsen op 24-04-2010 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

24-04-2010 13:58

leen goudappel schreef:?? Jij en 1 boiliebuis tegen 3 man bijvoorbeeld,schiet je lekker veel mee op,en btw je kan beter niks doen;) Scheeld ellende.


Buiten dat je er niet vanuit moet gaan dat je problemen krijgt (kun je net zo goed niet gaan vissen, nee ook niet overdag) geef ik die jongen groot gelijk dat hij zen boiliepijp naast zijn strechtcher legt. Altijd maar dat gelul van je kan beter niks doen, als ze willen aanranden laat je het ook maar toe? Eerst een keer waarschuwen en daarna de brutaalste tegen de vlakte meppen je laat je toch niet beroven kom op zeg.

Even terug naar de realiteit. Ik heb al heel wat nachten op de meest vreemde plaatsen gevist, binnen en buiten de stad en heb nooit noemenswaardige problemen gehad. In de periode dat ik nog regelmatig op zaterdagavond de stad in ging was dat wel eens ander verhaal dus aan de waterkant zit je 10x beter :-)

Zorg inderdaad voor voldoende eten/drinken/kleding. Een paraplu met overwrap of tentje is wel zo prettig. Een hoofdlampje is erg makkelijk en ik neem ook vaak een goed boek mee voor de uurtjes waarin je nog licht hebt. Zorg dat je 's nachts niet hoeft te zoeken naar je spullen; schepnet + mat klaar, eventueel camera/weegspul, kant en klare onderlijntjes bij de hand. En een goede slaapzak is ook een pré, het kan 's nachts in tegenstelling met overdag noch best koud worden(lees = vriezen).

Laat je niet gek maken een nachtelijk gevecht met de vis van je dromen is het mooiste wat er is!

Mvg,
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
simon wolf
Berichten: 23
Lid geworden op: 06-10-2009 15:17

25-04-2010 11:36

Als je iemand ziet word nie gelijk aggresief want toen ik nog niet viste.
Hadden ik en een maat een feestje gehad en ginge terug naar huis dus hadde al zat op was er ook iemand aan het karpervissen wie we niet konde en die zat aan het fietspad dus wij ginge even kijken en een beetje slap ouwehoeren, Gelukkig vond die het niet erg om 4 uur snachts :p
Donny Plug
Berichten: 38
Lid geworden op: 25-04-2010 22:01
Locatie: Lijnden

10-05-2010 19:15

Kenny Willems schreef:Kaj, jij bent 14 jaar wat doe jij uberhoubt snachts aan het water...
In Duiven hoef je echt niet bang te zijn dat er iets gebeurt en al helemaal wapens in vorm van een stok of steun is overbodig.
Trouwens nergens hier in de buurt hoef je bang te zijn dus weet niet waar je allemaal uithangt maar zulke raad is geen goede.
Sterker nog dit is zelfs af te raden want mocht er iemand komen zijn ze altijd met meer.


Dus? Ik ben ook veertien en verslindt ook regelmatig nachtjes aan de waterkant..
Wie 'a' zegt moet ook 'nus' zeggen.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

13-05-2010 14:46

Denk alstjeblieft eens na voor je 14-jarigen adviseert slagwapens mee te nemen tijdens een nachtje vissen! Wat moet een 14-jarig ventje in vredesnaam beginnen met een bankstick, als er een 90 klio wegende volwassen vent naast z'n stretcher staat? Z'n belager de ogen uit prikken ofzo? Voor je 't weet zit je bankstick op een plaats waar ie niet thuishoort. "Ja, maar als ik de brutaalste tegen de vlakte sla..." ALS dat al lukt, slaan z'n maten het licht uit je ogen. Ben je vet mee. "Moet je jezelf dan zomaar laten aanranden?" Nee, tuurlijk niet. Zorgen dat je niet binnen de muren van het plaatselijke detentiecentrum vist en je bent al een heel eind. En mocht zich toch een dreigende situatie voordoen, zorg dan dat je buiten bereik van je belagers blijft en een uitweg hebt. Want tuig dat op rottigheid uit is heeft de neiging enkel confrontaties aan te gaan, die ze op voorhand al in hun voordeel beslist weten.
Los van bovenstaande: 12-13-14-jarigen hebben, zonder volwassen begeleiding, natuurlijk niks te zoeken aan het water 's nachts. Een enkele uitzondering (afgesloten water, water op 30 meter van huis, enz.) daargelaten. Nachtvispas, enkel voor 18 jaar en ouder. Ik ben voor. Uit sommige reacties blijkt namelijk eens te meer dat sommige mensen tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden...
Ik weet het ook allemaal niet...
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

14-05-2010 13:32

Ik ben zelf ook 14 (bijna 15) en ik doe ook regelmatig nachtjes , zozeer niet te vaak alleen , gewoon omdat ik problemen probeer te vermijden , meestal ga ik met m'n broer mee , als hij gaat nachtvissen zijn we altijd met 5 tentjes xP , laat ze dan maar afkomen :lol:

En als ik dan toch alleen ga nachtvissen of met een kameraad dat even oud is , is het op een parkvijvertje een kilometertje van huis , maar een 50-talmeter verderop is al een huis dus . =)

Het gebeurt wel vaak dat er een aantal gasten een jointje komen smoren in de wc's in het park , maar zolang je niets naar hun roept roepen zij ook niet. ^^
Ik heb ze 1x aan m'n tent gehad , ze kwamen gewoon eens vragen of ik al iets gevangen had , natuurly hadden ze al goed wat gesmoord en gedronken , echt strijkgaan xP

Waar het dus om gaat , als je gaat nachtvissen , neem gewoon iemand mee dat wat ouder is. :)


Ow ja , nog even over die wapens , jullie kunnen dan wel zeggen dat je ze niet mee moet nemen , maar ik weet wel zeker dat als er ineens 5man voor je tent staat , dat je dan ook even denkt ; djeezes , had ik nu maar een goede stevige stok , ofzoiets ongeveer. :p

Alleszins , bij mij was het zo toch toen die 3 jongens bij mijn tent stonden .

Grtz.
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Marc Claassen
Berichten: 125
Lid geworden op: 16-03-2010 17:28

14-05-2010 16:45

ik zou zeker wel een paar daagjes voorvoeren en ik weet niet waar je vist maar een knuppel of een ijzeren stang ofzo heb ik altijd binnen handbereik :wink:
ge kent de groete uit brabant kriege k*t!