van een sloot naar groot water. Help


Kevin van Delft
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-05-2008 15:59

13-05-2008 21:42

Ik zal me even voorstellen, ben Kevin van Delft, 22 jaar en woon in Ede, me ouders hebben nu een stacaravan op de camping Moeke Mooren ( recreatiegebieg ' De Gouden Ham" ) gekocht en daar wil ik gretig misbruik van maken.

Eerst even excuses, ik weet dat zulke topics dagelijks langskomen en dat jullie er onderhand ook wel zat van zijn, maar het moet nou maar eventjes :P

Nou heb ik in het verleden altijd in boerenslootjes gevist met een dobbertje, wat lood en een stuk brood aan de haak en ving meestal ook wel een leuk karpertje, maar aangezien het water in De Gouden Ham een stukkie groter is en een stuk moeilijker te bevissen heb ik wat hulp nodig, heb al wat forums geleze nen wat topics maar het is me nog niet echt allemaal duidelijk.

Het enigste wat ik heb is een 2 delige hengel, een stoeltje en een big ass schepnet. Dus ik neem aan dat ik iig een paar dingetjes moet aanschaffen.

wat ik denk dat ik moet aanschaffen is :

* lood, maar hoeveel gram moet zoiets zijn ? wat is verstandig ?
* onthaak mat, wil die mooie beestjes wel mooi houden :)
* een Pieper, waar moet je op letten als je zoiets koopt ?
* katapult ? mag dat wel in Nederland ? las ook iets over een gooischep ? :S
* Standaard voor 1 of 2 karper hengels, hoe word zo'n pieper daarop gezet dan ?
* Bouliesteker.
* Heel veel boelies (maakt het uit welke smaak ?)
* Boulie haakjes
* Onderlijn.
* zooi lokvoer (zie beneden).

Dat zat wel zo'n beetje in mijn hoofd, weet eigenlijk niet wat ik nog meer moet aanschaffen ervoor?

heb niet echt een budget, helaas zit hier geen goede karperwinkel in de buurt (alleen t'guppy en het meeste is voor kleine visje)..

hoe begin je nou met vissen op zo'n groot water ? las ergens dat je eerst moest uitzoeken waar alle zandbanken zitten, maar hoe vind je dat uit ? met een stuk tuig en lood en dat gewoon in het water gooien ? want die bodemmeters zijn aardig duur (iig waar ik heb gekeken). zijn er nog meer dingen waar je op moet letten tijdens je speurtocht naar karper ?

Hoe zit het met aas/voeren ?? gewoon boulies ? of wat heb je nog meer nodig? ik zie vanalles langskomen maja om 10 producten bij elkaar te gooien is ook niet slim (denk ik ?).

Zoals je ziet ben ik echt een beginneling kwa karpervissen (hoewel ik graag geloof van niet:P), dus alle hulp/tips zijn absoluut welkom.

Nogmaals mijn excuses als er dingen al op het forum staan en ik het dubbelvraag maar het is me allemaal niet zo 1 2 3 duidelijk.

Alvast bedankt !
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

15-05-2008 14:55

Ik lees aan je bericht dat je nog niet heel veel ervaring hebt met statisch (met pieper enz.) vissen. Ik zou daarom ook zeker nog doorzoeken op internet naar tips e.d.

- Lood: Ik zou gewoon met inline lood beginnen. Koop lood van iig meer dan 100 gram. http://www.raven.nl/nl/producten/karper ... ar_inline/
Hier hoef je geen safty system bij te kopen want als je hoofdlijn breekt verlies de karper vanzelf het lood.

- Onthaakmat: Ik zou gewoon een goedkoop matje kopen, maar wel groot genoeg voor een flinke karper, je weet nooit.
http://www.raven.nl/nl/product/karper/1 ... /ravlp027/

- Piepers zijn er heel goedkoop, voor een tientje koop je al een pieper, zijn natuurlijk niet de beste, maar je moet ergens beginnen.
http://www.raven.nl/nl/merken/karper/18 ... elders/x2/

- Katapult mag eigelijk niet meer, het is een wapen, maar als je duidelijk laat zien dat het alleen als voeren wordt gebruikt maken ze er geen probleem van. Als je alleen boilies wil voeren kan je beter een werppijp kopen of een voerschep als je ook particles gaat gebruiken.
http://www.raven.nl/nl/merken/karper/18 ... spod_s/x2/

- Als standaard kan je twee losse steunen gebruiken (doe ik zelf ook) of een rodpod (heb ik ook nog:P). Ik zou beginnen met losse steunen, is veel goedkoper en je kan ze neerzette waar je wilt.
http://www.raven.nl/nl/merken/karper/1800_rodpod_s/x2/

(pieper kan je er gewoon opschroeven/draaien)

- boilie naald is vanzelfsprekend denk ik;)

- Boilies kan je kopen in de winkel. Ik maak ze zelf, want als je een voerplek aan wil leggen zal je per dag toch zeker wel 1kg boilies te water moeten laten. Als ik jou was zou ik vismeel boilies kopen, of monstercrab ofso....
http://www.raven.nl/nl/merken/karper/26 ... ite_baits/
(als je ze zelf wil maken moet je ff rond kijken op t forum voor info)

- Boilie haakje? gewoon karperhaken. Je kan verschillende haken kopen, iedereen koopt weer iets anders. Ik vis vaak met longshank, maar dat kan niet in de buurd van opstakels. Over haken zijn er ook nog genoeg topics.

- Onderlijn: Er is onwijs veel ondermateriaal op de markt. Ik zou beginnen met materiaal van ultimate: hot stuff met easy peeloff skin. of BP products, gewoon ff rondzoeken. Kijk ff bij rigperikelen, staat wel ergens tussen hoe je onderlijnen maakt;).http://www.raven.nl/nl/merken/karper/27 ... eriaal/pb/

- Lokvoer: Gewoon een baal mais kopen, (voorbereiding mais staat ook wel ergens) mixe met een beetje boilies en daarmee voorvoeren. en ook tijdens het vissen kan je er wel wat handjes mais ingooien of eventueel aan je hair doen.

Je moet de bodem ff afzoeken op harde plekken en variatie in diepte.
Gewoon een loodje +- 40 gram en dan laten zinken, kijke waar het diep/ondiep of modder op harde bodem.

Kwa voeren enzo: vis waarmee je voert.
Als je spullen gaat kopen laat je informeren wat goed voor jou door iemand die daar werkt. Laat je alleen niet alles aansmeren, zoals gelijk dure piepers enzo... tenzij je het geld heb natuurlijk:D.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Greetz..

Jesse
Hooked 4 life.
Kevin van Delft
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-05-2008 15:59

15-05-2008 15:57

Heb inderdaad weinig tot geen ervaring, alleen dan met een pennetje, maar dat kan me 3 jarige neefje ook wel :)

Hier heb ik zeker wel wat aan, het word me met de dag duidelijker en jou stuk heeft zeker geholpen, ik ga denk ik zaterdag maar even rondkijken wat er allemaal tekoop is dan heb ik iig nog tijd zat om nou te kijken wa ik precies wil hebben, de spullen die jij aangeeft zijn iig niet al teduur en goedgenoeg om mee te beginnen want kan later altijd nog beter spul kopen en dit doorverkopen :)

Hartstikke bedankt voor je reactie, je zult (hopelijk) snel een foto van me tegenkomen op dit forumpje :)
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

15-05-2008 19:22

Ha kevin,

Ik ben blij dat je er wat aan hebt:). Als je nog ergens mee zit, met onderlijnen knopen ofso, kan je me altijd een pbtje sturen hoor;).

Veel succes met vissen en vangse!!

Groete,

Jesse
Hooked 4 life.
Nick tikoes
Berichten: 51
Lid geworden op: 27-12-2007 17:55
Locatie: Nieuwegein

15-05-2008 21:16

Kevin,


Ik heb nog wat toevoegingen...
Als je een piepertje koopt let op de spatdicht heid. Energie gebruik. Gevoeligheid(of het hard waait of bijna niet)
En voor lokvoer ga je gewoon ff naar Raven 25kg mais voor een tientje. Eventueel duivenvoer 20kg voor 20 euro.
Ik zelf zou kiezen voor attractor range, een goedkope boilie met een redelijke kwaliteit.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt ookal is het misschien niet veel :wink:
Je mag een Pb sturen als je nog vragen hebt :lol:




Met vriendelijke groet,


Nick
.ksn
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

15-05-2008 22:24

Oh ja Kevin, guppy heeft een aardig ruim assortiment aan karperspullen.
Als je nog hengels wilt halen raad ik je aan naar Jaspara te gaan (ook in ede, op het industrieterrein), deze kan je goed voorlichten en zal je een hengel aanbieden waar je plezier van zult hebben.

Lood zwaarder dan 100 gram ben ik het niet helemaal mee eens, ik vis zelf meestel tussen de 70 en 120, op afstand (100m+) soms wat zwaarder.

Als aas kan je allerlei zaden en noten (geweekt en gekookt) gebruiken als goedkope en zeer goed oplossing,
mits niet te veel last van witvis. Mochten boilies noodzakelijk zijn zou ik voor freezerbaits gaan (welke ze toevallig ook bij guppy hebben sinds kort)

Kwa onderlijnen en vooral haken moet je wel even goed weten wat je wanneer wel en wanneer niet moet gebruiken, dus lees hier maar lekker veel over :) Probeer onderlijnen zelf te maken, op internet zat te vinden over de knopen en vooral proberen!

En zoals al gezegd is, onthaakmat bespaar hier niet op en koop een ruim net. (Bij het optillen opletten of de vinnen staart ed goed liggen)

Succes ermee.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Martin Dumont
Berichten: 20
Lid geworden op: 28-03-2008 15:44

15-05-2008 22:40

Misschien kan een min of meer uitgebreide site als
http://members.chello.nl/tmarapengopie/aastheorien.htm
je ook nog een beetje vooruit helpen.

Hou het verder zo simpel als mogelijk, hou in het begin even langer vast aan de zaken waarvan je tevreden bent, als er al wondermiddelen zijn dan komt ervaring waarschijnlijk het dichtst in de buurt. En voor ik het vergeet, het draait misschien wel meer om
http://www.youtube.com/watch?v=RqrjM-UvLAQ
dan om
http://www.carp.be/html/storys/worldrecords.htm

met vriendelijke groeten,
Kevin van Delft
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-05-2008 15:59

16-05-2008 11:02

dankjulliewel voor de reacties.

Het was inderdaad nog een uitzoek puntje van mij wat nou precies een goede pieper is en waar nou de verschillen inzitten, ik denk dat het beste is om er 1 te kopen met instelbare gevoeligheid (weet niet of dat heel duur is) want je weet maar nooit met het weer in Nederland !

Na wat onderzoek is mijn plan (weet niet of het goed is of niet :P) om een grote zak Hennep te kopen, en dan als ik met lood ga vissen boelies + hennep te voeren 1/2 dagen en als ik met pen ga zitten hennep met mais, of is dat niet slim/ zijn er betere combinaties ? ben in het verleden altijd instant gaan zitten zonder te voeren (heb in het verleden 1x een zak hennep gekocht, maar zonder uit te zoeken hoe en wat en toen gooide ik het zo het water in :P dus dat werkte toen niet echt :D (voorbereiden scheeld een hoop hopelijk :P)). Maar als duivenvoer ook goed werkt dan is dat een veel goedkoperen (en daarom ook betere :P) oplossing. Hoop alleen wel dat me ma zo lief is dat ik een tijdje haar kookstel mag lenen :)

Een andere hengel heb ik op dit moment nog niet nodig, de huidige die ik nu heb wou ik in Ede op karper gaan vissen en meenemen naar de camping voor het grotere werk, maar als het me goed bevalt dan wou ik wel 2 hengeltjes kopen + hotrod, dan pak ik het wat profesioneler aan :), trouwens de laatste keer dat ik bij Guppy was toen hadden ze niet eens zo heel veel (misschien anderhalf jaar geleden) dus ben benieuwd.

trouwens : http://www.carp.be/html/storys/worldrecords.htm <--- holy wow
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

16-05-2008 12:42

Als je met BOILIE (zo schrijf je het :P ) gaat vissen kan je gewoon hennep en mais voeren, ik voer altijd voor met hennep, mais, pellets en boilies. Als ik zelf met boilies vis voer ik naarmate ik langer voer steeds minder mais en meer boilies. Hennep blijf ik altijd voeren, want daar krijg je echt een ware vreedorgie op :) .

Duivenvoer kan je ook wel gebruiken, zelf gebruik ik het niet, teveel kleine zaden en moeilijk op je stek te krijgen, eigelijk alleen met voerboot of spod. (tenzij je onder het kantje ligt)

Probeer je hennep is met wat kerriepoeder te koken :) .
En als je geen flavours toevoeg bij je mais kan je er gewoon zout bij gooien.

Tip: Koop is een vis dvd van korda, of fox ofso, daar kan je echt heel veel van leren, vooral als je een beginner bent :wink: .

greetz
Hooked 4 life.
Kevin van Delft
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-05-2008 15:59

16-05-2008 13:09

damn, jij gooid voor nogal wat geld het water in :wink: achja, je moet er wat voor over hebben he :D maar zo te horen ben ik dus beter af met een zak Hennep en een zak harde mais voor op De goude ham (is groot water dus moet verder kunnen gooien) en voor in Ede (slootjes) goedkope duivenvoer en mais :) en uiteraard >Boilie's< :wink:.

Een voerboot is op dit moment geen optie aangezien zoiets voor mij veel teduur is,

Ik denk maar even een paar weekjes kijken hoe het loopt en hoe leu kik het vind en dan ook maar verdiepen in het zelfmaken van boilies, scheeld een hoop centen (doen de meeste hier ofniet ? :)).

Zijn flavours echt een must voor Hennep of mais ? of kan het ook zonder ? las ergens dat je het niet teveel moet flavouren anders schrikt het de karpers weg, maar dat is natuurlijk een kwestie van proberen.

Heb even een google search op die dvd's losgelaten en ziet er interesant uit die ga ik zeker even kijken.

dankjewel voor de tips. :)
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

16-05-2008 15:09

Nou zoveel geld gooi ik niet in het water hoor :) .
Een zak mais van 25 kilo kost een 10tje ofso, en als het geweekt en gekookt is wordt het al bijna 2x zoveel. Dan heb je dus al bijna 50 kg en op een slootje doe je daar lang mee :D .
En, mn boilies maak ik idd ook zelf;) scheelt echt een hoop :D .

Een voerboot heb ik zelf ook niet :) idd veel te duur... maarja ik gebruik een voerschep en een werppijp. als je eventueel duivenvoer wilt voeren kan je er ook een bal van maken door paneermeel toe te voegen. :wink:

Flavour hoeven erecht niet persee in hoor, ik voeg gewoon wat zout toe tijdens het koken van mn mais. Je kan ook sterkruikende producten uit de keuken gebruiken, bijvoorbeeld: annijs, Kerrie, honing e.d.
Hennep is wel wat duurder dan mais maar wel heel goed al zeg ik het zelf. Dat is goed te koken met anijs of kerrie, vind de karper heerlijk.

Probeer ook is wat hennep te malen en door je mix van gekookte hennep en mais te gooien, daarmee voeren, krijg je een mooi wolk om je voerstek :) .
Of doe een beetje van die gemalen hennep met wat kapotte boilies in een pva zakje, dan krijg je een hele mooie presentatie op de bodem.

Ik zou zegge: experimenteer erop los!! :wink:

eventuele uitleg? stuur een Pb, dan kan ik je eventeel wat foto's sturen van een mooie presenatie van je aas ofso;)

greetz
Hooked 4 life.
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

16-05-2008 20:09

Duivenvoer en mais kosten idd geen drol.

Als je op een water grotere afstanden wilt voeren met dat zulk aas kan je het beste even een opblaasbootje nemen of een spod (soort voerraket)
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

16-05-2008 21:23

als je in de buurt was zou ik zeggen kom een keer langs gaan we ff vissen.

ik vond die tip van op youtube kijken wel heel goed idee hier ken je veel ervaring mee op doen.

voor de rest zou ik zeggen lees veel boeken leer eerst lekker vissen op stadswateren ofzo is lekker makkelijk om die manier te leren vissen.

zelf vis ik altijd met 90 gram lood. vind het niet nodig om meer al 100 gram lood eraan te hangen alleen als ik uitvaar doe ik zwaarder. als ik gooi gewoon 90 gram of zelfs nog lichter. moet je zelf kijken.

inline lood is in eerste instantie wel makkelijk. zelf gebruikte ik in het begin met harde tube. lekker makkelijk je lijn invoeren.

op veel sites staat hoe je dit moet knopen en maken.

zelf gebruik ik altijd karperhaak 6/4. probeer zo snel mogelijk die knopen te leren dit scheelt veel geld. inplaats van een onderlijn van 8 euro te kopen voor 2 of je maakt er 10 voor 2 euro dat scheelt nogal in lange tijd.

als ik op groot water vis probeer ik wat je zei altijd dieptes te kijken. dit kan je bijv. doen met peildobber. en met de tijd miss een dieptemeter.

je maakt op een sterke hengel met wat dikker nylon op het eind een peil dobber (grote dobber) daarvoor een los stuk lood. wel ff een stopper voor je peildobber anders slaat ie vast en komt ie niet meer omhoog. je gooit je dobber een eind weg. van te voren heb je een lijn op je hengel gezet op een bepaalde afstand. tot mijn eerste oog is het 75 cm. je gooit dus nu je hengel uit met de dobber en haalt elke keer zowveel van je spoel tot dat de dobber komt. je onthoud dit en haalt hem weer 1m/2m binnen en doe het zelfde nog eens. dan merk je waar diepte verschil is die plek moet je zitten. of erop of eronder. :D

meestal vis ik met 2 karperhengels.

als ik jouw was zou ik op marktplaats kijken voor een leuk beginnners setje hier staan er een hele boel van die beginnerssetjes. je ken hier altijd ff plaatsten of aan mij vragen of het wat is.

hoop dat er wat aan heb als je meer wil doen doe je het maar via pb.

Greetz Hoeppie :lol:
Jeffrey Hooi
Berichten: 77
Lid geworden op: 09-06-2007 20:46
Locatie: Ede
Contacteer:

16-05-2008 22:26

Ey , Kevin

IK woon zelf ook in Ede , gewoon effe langs Jaspara gaan , daar hebben ze genoeg ervaring over karperen :)
Kevin van Delft
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-05-2008 15:59

17-05-2008 16:35

ik kom net bij t'Guppy vandaan en ben nu wel wat geld lichter maar een hoop wijzer ;)

Heb 2.5KG 20mm Boilies Mobstercrab Boilies gekocht van Martin SB (zelf maken begin ik nog niet aan)
1KG Hennep, was of 1KG of een monsterzak, dus maar even klein beginnen en kijken hoe het bevalt.
8mm Marine Halibut pellets ook maar gekocht is wel lekker bij.

De volgende keer maar eens naar de Welkoop voor een grote zak mais en hennep maar dit is op dit moment voor mij even voldoende :)

Liep een half uur rond te kijken omdat ik dacht dat ik wel wist wat ik moest hebben, tegendeel is bewezen, 70% van de spullen in mijn mandje was of voor snoek (onderlijn :P) of voor wat anders hehe, TIP voor de beginner, gewoon vragen anders loop je een halve dag te zoeken :) en noem een boilie geen BOELIE in de winkel, word je netzoals hier op dit forum gecorigeerd en voel je je best wel lullig :P

Heb voor de rest gekocht :

- Boilie boortje
- Boilie trekker (weet ook niet hoe ik het moet noemen :P)
- boilie stoppers.

- 3 bankstick (2 voor de piepers en 1 voor de achterkant, heb er thuis nog 1 liggen)
- 2 "Rambo" piepers (zus wou er ook 1 hebben, das mijn vismaatje. o.a 1 bankstick voor haar, vissen allebei met 1 hengel).
- 2x pakje Carp Rigs van Kryston Maat 4 (2 in verpaking), nu maar rustig verdiepen in hetzelfmaken ervan :).
- 2x een lijnhanger (monteer je onder je pieper en druk je dan aan de lijn, dan zie je of de vis naar je toezwemt, is wel zo handig :)).
- 4pc's 30Gram Ultimate ArlesyBombs lood. (is nu denk ik wel even genoeg, begin toch nog even met visse nin de buurt hier en hier is geen snelstromend water).

Ik was voor dit alles in totaal 98 euro kwijt.

Heb al even gekeken naar het onderlijn etc maar kan nergens zien waar het Lood aan moet, toen ik verkeerde onderlijn beethad (die voor een snoek) zat er een monteerhaakje aan voor het lood, is bij dit ding niet het geval, moet ik het lood gewoon aan de normale lijn binden ? Ben het helemaal vergeten te vragen :( (of heb ik het verkeerde lood gekocht ??) ** Edit : aah ik zie het al, die hoort gewoon los boven de onderlijn te hangen, dus dan klapt die op de bodem en kan het draad nog gewoon vrij bewegen... Het is me duidelijk !:) **

ik doe vanavond de Hennep even in een emmertje met water zodat hij een nachtje lekker kan weken en dan morgenmiddag/avond lekker aan het koken met de tips uit dit topic :)

Kreeg er ook nog een gratis dvd bij " Carp Tackle, Tactics & Tips. Presented by Danny Fairbrass" dus die vanavond meer even kijken samen met wat andere dvd'tjes.

Mijn planning was om Woensdag te beginnen met voeren, rond een uurtje of 7 a 8. en dan Vrijdagavond lekker te gaan vissen :) dan zullen we wel merken hoe en wat :D dan heb ik iig nog tijd genoeg om alles gereed te maken en misschien andere spullen erbij te kopen.

Ik wou iig alle posters weer bedanken voor het reageren, ik weet dat het soms irritant is om veel vragen te beantwoorden :) maar aan de andere kant is het soms natuurlijk ook wel weer leuk.. iig veel vis toegewenst en jullie zien wel een keer een fototje voorbij gekomen van mij met een dikke karper, ik hou jullie iig op de hoogte :p
Nick tikoes
Berichten: 51
Lid geworden op: 27-12-2007 17:55
Locatie: Nieuwegein

17-05-2008 18:24

Het geeft niet hoor,
Ik was ook een jaartje geleden begonnen.
Ik vroeg de man van de raven de oren van zen kop :lol:
Je moet gewoon vragen aan de mensen die er rondlopen. Ze helpen je gerus wel, zolang er maar geld verdiend word :wink: :D
Je kan ook je hennep met een beetje knoflook poeder koken heeft een goede attractie.
En ohja waneer ga je naar die camping??




Mvg,


Nick
.ksn
Kevin van Delft
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-05-2008 15:59

17-05-2008 18:49

ik denk dat ik over 2 weekies naar de cmaping ga, het is toch rot weer :) dus eerst maar in Ede het 1 en ander proberen.

Vis je welleens in Nieuwegein ? bv in de Lek ? heb bij me werk (nieuwegein-zuid, einde van de tramrails) een super mooi haventje liggen met allerlei bootjes etc, vraag me af of dat wat is om op karper te vissen.

Even klein updatje : Hennep staat in een emmer te weken :D ben echt benieuwd, is me eerste keer dus heb maar een half zakje gedaan (0.5 kg), is denk ook wel genoeg op het water in Ede waar ik ga vissen, Morgen middag/avond koken en woensdag beginnen met voeren :)
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

17-05-2008 19:08

bijna elk water valt karper te vangen. maar of het makkelijk gaat is altijd te ondervinden.

gewoon kijken en proberen.


30 gram vind ik nog erg licht maarja heb ik vroeger ook mee gevist.

Greetz Hoeppie :lol:
Nick tikoes
Berichten: 51
Lid geworden op: 27-12-2007 17:55
Locatie: Nieuwegein

17-05-2008 21:41

Hey kevin,


Nee nog nooit eerder gevist schijnen wel dikke vissen te zitten.
Over het haventje aan de lek? Weet ik niet of de karper onder de boten zitten.



Mvg,



Nick



P.s Waar werk je:p
.ksn
Kevin van Delft
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-05-2008 15:59

18-05-2008 18:34

Global Knowledge :)
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

22-05-2008 16:46

Hej kevin? al wat gevangen???

greetz.
Hooked 4 life.
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

23-05-2008 11:01

dat vragen wij natuurlijk allemaal af :D

en als je al wat heb fotos mogen we best zien hoor :D
Kevin van Delft
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-05-2008 15:59

25-05-2008 10:29

Nee nog helaas niks gevangen, heb ook nog maar 1 x aan het waterkant gezeten (beetje gebrek aan tijd helaas).

Vijver waar ik zat verwachte ik eigenlijk niks van, hoorde dat er hee lgeen karper zat maar heb er zo'n 10 geteld die avond, wel zit er veel bodemplant waardoor het niet echt goed te vissen is met boilies denk ik (zus is al 1x lood kwijtgeraakt door die planten), ook zaten er een paar pokke eenden die telkens me boilies opdook :( (1 zo'n eend dook een boilie op met mijn haak daaraan vast maar liet gelukkig los toen hij het lood voelde (eend aan de haak is nooit grappig :P) ).

Had ook een half zakje hennep gekookt, misschien iets tekort want maar 10% had een wit puntje, lesje voor de volgende x :)

al met al, toch een informatieve avond, helaas niks gevangen. :) zodra ik er 1 uit heb kunnen jullie uiteraard een foto verachten :D
Gebruikersavatar
Jesse Geerling
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-03-2008 22:55
Locatie: Oud-Beijerland

25-05-2008 12:24

je kan eventueel met een hark wat wier weghalen en dan op die schone plek je aas droppen;)

suc6 nog!
Hooked 4 life.
Kevin van Delft
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-05-2008 15:59

09-08-2008 19:06

Nou mensen, het is een hele tijd stil geweest maar heb eindelijk iets gevangen op het water :D niet wat ik verwacht had maar ben er toch heel blij mee..

74cm :)

Afbeelding






Maar had toch liever een karper gehad ;)