voerplek maken op de maas


Plaats reactie
ruud van lier
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-04-2008 18:41

21-04-2008 15:36

ik heb een aantal dagen geleden een winckle picker van mijn opa gekregen en omdat de maas maar 150 meter achter mijn huis ligt wil ik er een mooie voerplek maken om snel ff een uurtje of 2 te gaan vissen.

nou vroeg ik me af wat daar het beste voer voor is(wil het erg goedkoop houden en dacht zelf aan mais en kikkererwten)

nou liggen daar boeien voor de scheepvaart en dan neem ik aan dat daaronder het taluud ligt en dit de beste plek is, het is dan ook meteen een vast punt waar ik op kan mikken.

groete ruud
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

22-04-2008 11:25

kan heel goedkoop 10€ heb je 25 kilo mais of duiven voer. Karper lusten dit graag dus je zou het allicht eens kunnen proberen. Ik denk alleen dat je geen karper wil vangen aan een winkle picker. :roll:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

24-04-2008 10:51

Hoi,

Lijkt me niet verstandig om te karperen op de Maas met een winckle picker .
Heb vroeger wel met een winckle picker op een vijver gevist met kleine deegballetjes dat ging wel perfect.
Of met mais uit blik van bij de aldi of liddl is goedkoop en van vangt prima duivenvoer licht voor gekookt of zo meteen uit de zak werkt ook goed.

Groeten Nandie
Nick Flip

24-04-2008 16:32

Nandie Vleugels schreef:of zo meteen uit de zak werkt ook goed.


Je hebt het toch hopelijk niet over duivenvoer he?
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

24-04-2008 19:38

Nandie Vleugels schreef:Hoi,

Lijkt me niet verstandig om te karperen op de Maas met een winckle picker .
Heb vroeger wel met een winckle picker op een vijver gevist met kleine deegballetjes dat ging wel perfect.
Of met mais uit blik van bij de aldi of liddl is goedkoop en van vangt prima duivenvoer licht voor gekookt of zo meteen uit de zak werkt ook goed.

Groeten Nandie


Nooit zo duiven voer uit de zak in het water gooien !!! nooit doen!!! Altijd weken en een half uurtje koken. Je wilt geen dode karpers op je geweten hebben.

vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

24-04-2008 20:29

Zo zie dat ik nog een beginner ben in het karpervissen.
Ik zag dat vorige week dat iemand duivenvoer voerde volgens mij had hij geen voorgeweekt of gekookt voer. Bedankt voor de tip, en nee ik wil niet graag dode karpers op mijn geweten hebben.
Heb het zelf nog nooit gebruikt wel gekookte hennep en tarwe.
Deze laat ik altijd 2 a 3 uur in de termoskan weken.

Groet Nandie
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

24-04-2008 21:29

Je kunt het beste hennep 24 uur weken en dan koken top dat de hennep begint te splitten dan weg zetten in het zelfde warme water. Voor alle partickles geld eigenlijk 24 weken half uurtje koken. Behalve hennep en tijgernoten de tijger noten kook ik meestal een uur of langer . kijk anders hier eens
viewtopic.php?f=35&t=36644
Staat alles haar fijn uitgelegt.

Succes

Vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

25-04-2008 09:29

Thxs voor de tip Peter. Heb weer wat bij geleerd.
Zelf vind ik het toch het handigste om de hennep in de termos met kokend water te doen en dan na 2 uurtjes even te kijken.
Als je goede kwaliteit hennep hebt is deze na 2 uur wel open. Anders kan je het water afgieten en nog een keer nieuw kokend water erop schudden.
Vroeger toen ik nog wedstrijden viste heel wat hennep gekookt op het fornuis.
Alleen de vrouwen zijn nooit zo blij met de stank :lol: ....

Groet Nandie
Plaats reactie