stadswater


Plaats reactie
melvin melvin

08-04-2008 13:04

Heb een watertje ontdekt niet al te groot maar zeker ook niet heel erg klein het is gemiddelt vanaf de kant 40 cm tot midden 1 meter 10. Vind het zonde om in een stiltstaand stadswater te gaan voorvoeren dit omdat ik niet weet wat het bestand is en dit omdat het stiltstaand water is en dus het water kan verzuren weet ook niet hoeveel medevissers er vissen.....
Mijn vraag is eigenlijk wil er donderdag gaan vissen en dus instant dacht aan het volgende een kleine bedje neerleggen van mais,pellets,groundbaitmix,boillies of is het beter om gewoon 5 a 10 boillies er bij te leggen?

Met vriendelijke groeten Melvin boekhout
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

08-04-2008 13:29

Op dit soort wateren houdt ik kwa hoeveelheid meestal 1 blikje aan. Ik voer dan een blikje maïs, wat bollen (5 ofzo) los erbij en zo'n zelfde bol als haakaas. :) Zie wat je er mee doet :wink:
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

08-04-2008 18:39

Verwacht je er karper?, in de meeste stadswateren zit genoeg karper. Om wat over het bestand te weten te komen is oberveren belangrijk, maar rond deze tijd gaat dat moeilijk. Voer een week achter elkaar een blikje mais/hennep en vooral wat boilies. 50 boilies per dag is misschien wel een goed idee. Na een week ga je er is een dagje zitten en kijk je wat er gebeurd. Meestal krijg je dan wel een aanbeet, maar als je geen aanbeet krijgt betekent dat niet dat er geen karper zit, vis dus meerdere sessies en zie wat er gebeurd.

Succes

Martijn
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

08-04-2008 19:15

probeer het deze tijd van het jaar eens met een flu popupje en een pvatje pellets of groundbait loopt meestal erg goed op de wat makkelijkere wateren.

tip zoek een plekje op waar de zon het langst op staat eventueel met een opstakel zoals een duiker brug of iets dergelijks.


ga dan gewoon vissen dan krijg je vanzelf een idee van het bestand en kan je altijd nog voorvoeren met ballen en serieus gaan slachten.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
melvin melvin

09-04-2008 00:10

bedankt voor de reacties... heb er verleden week een rondje om heen gelopen en idd er is nog weinig beleving in het water wel zag ik een snoekje stil liggen..
had idd 2 plekken in gedachten er was een duiker die onder de bejaardenhuis doorloopt en aan de andere kant weer verder gaat dus dacht meteen daar gaan de oude mensjes voeren dat is plek 1 ... plek 2 aan de andere kant in de hoek staat een beeld in het water 3 meter uit de kant en er staat ong 60cm daar wil ik zeker met de zon van afgelopen en aankomende dagen een hengeltje uitgooien ... ik ben niet zo heel erg van het voorvoeren dus ga het echt instant proberen heb mais, pellets , ground bait , boillies en nog wat hennep liggen daar ga ik het mee proberen ....
ondertussen mogen de tips en reacties door blijven komen
met vriendelijke groet melvin boekhout
Nick Flip

10-04-2008 18:07

Wordt er vaker gevist met boilies?

Nick
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

10-04-2008 18:20

Nick Flip schreef:Wordt er vaker gevist met boilies?

Nick


Nick wel blijven opletten :lol:

melvin melvin schreef:weet ook niet hoeveel medevissers er vissen.....
Mvg,
Stephan van Went
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

15-04-2008 22:08

laat die boilies gewoon ff achterwege en ga gewoon eens met mais onder een pennetje vissen

een goede manier om erachter te komen of er karper zwemt

gewoon iedere dag een blikje mais op 3 compacte stekken tegen bijv dat beeld de duiker en een stek tegen de kant of riet

dan een uurtje per stek zitten

en als je dan eenmaal weet of er wat zwemt ken je r wel wat boilies in knalle
(10 tot 15 mm) 2 handjes per dag

op dit soort water verwacht je meestal tog geen grote brasem dus is het voer alleen voor de karper

ga gewoon eerst ff penne is volgens mij de beste manier om een klein water te verkennen
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Plaats reactie