Loosdrechtse plassen


Plaats reactie
Marvin Boot
Berichten: 1
Lid geworden op: 25-06-2007 15:04

07-04-2008 14:15

Hallo,

Ik wil deze zomer een sessie van een week gaan plannen met een maat van me op de loosdrechtse plassen. Mijn opa en oma hebben op een camping 5 minuten varen van de plassen een mooi huisje met boten. Ik was dus van plan te gaan vissen op de Loosdrechtse plassen, alleen weet ik niets over het visbestand daar en of veel stekken bezet zijn? Ik zou graag willen weten of je echt je stek soort van reserveren moet. Ik kan mij door de boot naar veel van de eilandjes op het water laten varen, dus als iemand nog een leuke stek weet..?! ( :P ) Ik weet niet of ik ga voorvoeren. Misschien dat ik gewoon daarheen ga. Overdag zoeken we met de boot een mooie stek, gaan spullen halen en settelen ons daar. Dan gewoon op alle stekken wat voer en onze lijnen. Dus niet voeren maar gewoon instant starten en na een week hopelijk wat eruit kunnen vissen. Zelf zat ik te denken aan een plek dicht bij 1 van de uitgangen van de grote plassen naar een kleiner stukje van het water ( vaartjes ) daar is het gauw iets ondieper, maar wel rustig met boten dus daar gok ik op? goed idee, of toch meer richting het diepe stuk visseN?

Ik hoop dat er mensen zijn die mij wat meer over het water kunnen vertellen, WAT NIET, WAT WEL, WAAR NIET, WAAR WEL, AAS misschien? noem maar op, over het bestand misschien nog wat. Alles is welkom. Als je me zon beginner vind etc, hoef je dat niet te posten, houd dat maar voor jezelf. Daar heeft niemand wat aan, en post het niet voor niets in de beginnershoek.

groeten,
Marvin
Gebruikersavatar
Jordy Kuyper
Berichten: 39
Lid geworden op: 28-06-2008 20:13
Contacteer:

23-09-2011 22:48

Hoi Marvin Boot,

Het is al een aantal jaar geleden dat je dit bericht heb geplaatst.
Ik neem aan dat je het avontuur bent aan gegaan op de Loosdrechtse Plassen.
De plannen die jij in je bericht heb gezet ben ik namelijk zelf ook van plan.
Ik ben daarom erg nieuwsgierig hoe je het heb aangepakt en of je wat gevangen hebt.

Mvg,
Jordy.
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

24-09-2011 09:03

Hoi Jordy,

ik heb zelf nooit op karper gevist op de Loosdrechtse plassen, maar daar als kleine jongen wel veel gevaren/gezwommen en een beetje op witvis gevist.
De inhammen aan de westkant van de plassen zijn mooi, maar daar licht echt een enorme laag prut.
Je bent met de boot en wilt vanaf een eiland gaan vissen. Ik zou dan vanaf Marcus Pos de lijnen langs de rietkragen leggen. De bodem is daar redelijk solide.
Direct rechts vanuit de oostelijke drecht is het water redelijk ondiep en ook redelijk vast. Er zijn daar volgens mij alleen weinig plaatsen waar je vanaf het land kan vissen.

Succes.

Victor
Plaats reactie