nachtvissen met tent


Anonymous

20-03-2008 14:24

ik heb ooit is 1x nacht gevist met een tent
en dus ook geslapen

maar wist toen nog niet dat dat niet mocht
toen ik wist dat het niet mag ben ik niet meer wezen nacht vissen

mijn vraag is
is er geen een mogelijkheid om te nacht vissen met tent en dus ook te slapen ?


en als je bv zoon paraplu heb met zijflappen en je zet je strechter er onder en je valt in slaap mag dat dan ook niet ?

ps ik heb dyslexie
Laatst gewijzigd door Anonymous op 20-03-2008 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

20-03-2008 14:33

Hahahaha,

laat je niet verwarren door de regeltjes, er zijn in ieder geval 2 belangrijke regels waar je tegenaan kunt lopen:

- Je mag er niet wildkamperen (ofwel, overnachten in een tent met grondzeil)
- Je mag er niet nachtvissen (vaak mag je in dat geval alleen vissen tot 2 uur na zonsondergang en vanaf 2 uur voor zonsopgang)

Heeft dus niets te maken met of je de hele nacht de ogen uit je hoofd gaat zitten staren zonder in slaap te vallen of dat je in slaap valt. Lees gewoon even goed de regeltjes van het betreffende water door. Die staan OF in de lijst van viswateren die je bij je vispas krijgt OF in de documentatie van de visvereniging die over het betreffende water gaat.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-03-2008 14:59

Laat je niet in de war brengen door de reactie van Marvin, een tent heeft niets te maken met wel of geen grondzeil het heeft te maken met ENIG onderkomen kan zelfs een kartonnen doos zijn.
Lees eerst goed hoe het onderkomen samen met het nachtvissen is geregeld.

Is er niets geregeld omtrent het onderkomen heb je zo wie zo een probleem als je slapend wordt aangetroffen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

20-03-2008 15:06

Oh is dat zo? Sorry wist ik niet...

Damn mag ik zelf ook geen dutje meer doen op mn visstoel? :o En ik zei tent, maar het gaan in principe om het grondzeil (in welk onderkomen dan ook) toch? Of loop ik nu ook alweer achter? :roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-03-2008 15:19

Heeft totaal niets te maken met wel of geen grondzeil de WOR die nu niet meer bestaat sprak over enig onderkomen, wat er nu voor in de plaats is gekomen spreekt weer over enig onderkomen.
Slapen onder de blote hemel in je visstoel zolang je geen slaapzak of iets over je heen hebt getrokken is er niet veel mis.
Komt er een onderkomen bij is het alweer een andere zaak.
Vissen is een hobby, geen religie!
Anonymous

20-03-2008 16:54

dus als je lekker op een stretcher lig
onder zoon paraplu met van die flappen aan de zijkant (weet even niet hoe het heet)

en je valt in slaap heb je ook een probleem ?
K. van den Herik

20-03-2008 17:09

Na het luccen gaat het oud hollandse Swieberen de kop op steken

Afbeelding
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-03-2008 17:17

Enrico ja dat heb je tenzij er iets is geregeld door de HSV, daar kun je de informatie krijgen die je nodig bent, bekeuring is € 75,00 voor wildkamperen en € 50,00 indien je er niet in de nacht mag vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Anonymous

20-03-2008 17:34

K. van den Herik schreef:Na het luccen gaat het oud hollandse Swieberen de kop op steken

Afbeelding



en wat bedoe je hier mee ?
K. van den Herik

21-03-2008 07:44

Swiebertje, zwerver, zwerven, landlopen. Is ook niet echt toegestaan trouwens

http://nl.wikipedia.org/wiki/Swiebertje
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

21-03-2008 08:57

Maar het is ook heel moeilijk voor hun denk ik want waarneer slaap je?
Ik ben heel snel wakker dus hoor bijna alles dus ik kan ook zeggen lag even met me ogen dicht hun kunnen nooit weten waarneer je slaap toch?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-03-2008 09:15

Grappig slapen is het punt helemaal niet, zodra je gebruik maakt van enig onderkomen, kan een slaapzak of een deken zijn, ben je in overtreding als er niets geregeld is.
Slapend aangetroffen worden in je stoel zonder enige bedekking zal geen aanleiding geven tot een bekeuring tenzij : juist je er niet mag nachtvissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

21-03-2008 09:21

Een grondzeil heeft tegenwoordig geen betekenis meer hoor, of je nou onder een oval (plu) of in een tent zou overnachten, het is beide kamperen en (als ze willen) zullen ze je daarvoor dan bekeuren.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-03-2008 09:22

Stef een grondzeil heeft nooit enige betekenis gehad, het is altijd gedogen geweest niks meer en niks minder.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

21-03-2008 09:26

Douwe Bijlsma schreef:Stef een grondzeil heeft nooit enige betekenis gehad, het is altijd gedogen geweest niks meer en niks minder.


Nou, niet op wateren waar ik "vroegâh" viste... Wat een ellende altijd over die grondzeiltjes. Zonder grondzeil was er vaak... eh soms niets aan de hand. :roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-03-2008 09:33

Marvin begrijpend LEZEN wat er STAAT, het was altijd GEDOGEN. :roll:
Wettelijk was het altijd VERBODEN.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

21-03-2008 09:35

Douwe Bijlsma schreef:Marvin begrijpend LEZEN wat er STAAT, het was altijd GEDOGEN. :roll:
Wettelijk was het altijd VERBODEN.


Douwe begrijpend LEZEN wat er STAAT, bij ons werd het dus vaak NIET gedogen, zoals ik net zei. Lag er maar net aan wat voor "freak" je aan de tent kreeg :roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-03-2008 10:28

Het zal allemaal wel, heeft overigens niks met een freak te maken de controleur doet gewoon zijn werk, of ben jij ook een freak omdat je altijd op tijd bij je werkgever bent en je best doet om je werk goed te doen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

21-03-2008 10:35

Douwe Bijlsma schreef:Het zal allemaal wel, heeft overigens niks met een freak te maken de controleur doet gewoon zijn werk, of ben jij ook een freak omdat je altijd op tijd bij je werkgever bent en je best doet om je werk goed te doen.


"Freaks" omdat ze de regeltjes vaak niet kenden, maar noem ze zoals jij wil, oh allmighty Douwe. Hebben in ieder geval genoeg gezeur gehad en boetes gekregen welke we later netjes TOCH NIET hebben hoeven te betalen omdat meneer agent de regeltjes stiekem zelf ook niet kende (o.a. boetes voor het vissen op gepacht water waar wij de vergunning wel voor hadden, maar meneer agent dacht dat we een andere vergunning nodig hadden, boetes voor nachtvissen waar dat wel was toegestaan, gewoon met een overwrap, zonder grondzeil, enz)

Geeft een hoop gedoe, want het kost wat moeite om achter je geld aan te gaan, lang leve de ambtenaren!

Gelukkig heb jij al deze vervelende ervaringen niet, en das goed, want dat betekend dat zowel jij als de controleurs in jouw omgeving wel op de hoogte waren- en zijn van alle regels.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-03-2008 10:45

Marvin hoe kun jij nu zeggen dat wij hier al "die dingen" niet kennen, ik ben niet allmighty maar jij doet toch een hele hoge gooi naar die titel.
Nachtvissen samen met een onderkomen met of zonder grondzeil is tot vorig jaar ALTIJD gedogen geweest, in sommige gevallen was het nog toegestaan op papier door de gemeente. Iets wat wettelijk ook een discussiepunt had kunnen worden. 8) 8)

Enne bedankt voor het compliment dat wij wel op de hoogte zijn van de PLAATSELIJKE regeltjes, daar is ook veel werk voor gedaan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Anonymous

21-03-2008 11:00

iedereen bedankt voor alle reacties
als snap ik de onzin van K. van den Herik niet
zoals ik nu zie gaat het dus niet mee vallen om lekker te nachtvissen
wel jammer dat het allemaal zo moeilijk moet met al die regels
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

21-03-2008 11:00

Douwe Bijlsma schreef:Marvin hoe kun jij nu zeggen dat wij hier al "die dingen" niet kennen

Waar zeg ik dat? :P

Douwe Bijlsma schreef:Nachtvissen samen met een onderkomen met of zonder grondzeil is tot vorig jaar ALTIJD gedogen geweest, in sommige gevallen was het nog toegestaan op papier door de gemeente. Iets wat wettelijk ook een discussiepunt had kunnen worden. 8) 8)

Enne bedankt voor het compliment dat wij wel op de hoogte zijn van de PLAATSELIJKE regeltjes, daar is ook veel werk voor gedaan.


Heb het idee dat het de laatste jaren door de invoering van de vispas en het hele opdelen van de regio's in ieder geval een groote verbetering is! Wanneer ik het over "vroagâh" had, dan had ik het over Warmond, Lisse en omgeving. Inmiddels woon ik in het mooie oosten van Nederland, en ik heb het idee dat alles hier zowieso een stuk beter geregeld is!
Goed dat zowel de visfederaties, visverenigingen als gemeentes in ieder geval een stuk beter met elkaar samenwerken! Heb sindsdien geen gekke dingen meer meegemaakt! :)

Edit: hahaha ik viel even van mn stoel door de handtekening van Enrico! Je gaat er in ieder geval goed mee om jongen! Top! :)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-03-2008 11:02

Enrico om hem te snappen moet jezelf een heel klein beetje heel erg "anders" zijn..

Oja bij de weg ik snap hem heel vaak wel. :D :D :D :D

Gelukkig heb jij al deze vervelende ervaringen niet, en das goed, want dat betekend dat zowel jij als de controleurs in jouw omgeving wel op de hoogte waren- en zijn van alle regels.


Marvin. Beetje last van korte termijn geheugenverlies??
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

21-03-2008 11:49

Ach bijvoorbeeld in het vondelpark worden zwervers gedoogd. Door je als zwerver te vermommen zou je bijv. in een aantal wateren in een kartonnen doos oid kunnen overnachten.

Tja dan Swiebertje, da's jeugdsentiment. Was de eerste zwerver die ik ken.

Heb je Luc als in de Baets. Zijn manier van vissen wordt wel luccen genoemd. Ga je straks als zwerver vissen kan je het swieberen noemen toch?

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... -schop.pdf
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

21-03-2008 11:58

Douwe Bijlsma schreef:
Gelukkig heb jij al deze vervelende ervaringen niet, en das goed, want dat betekend dat zowel jij als de controleurs in jouw omgeving wel op de hoogte waren- en zijn van alle regels.


Marvin. Beetje last van korte termijn geheugenverlies??


Douwe Bijlsma schreef:Enne bedankt voor het compliment dat wij wel op de hoogte zijn van de PLAATSELIJKE regeltjes, daar is ook veel werk voor gedaan.


Nee, helderziend denk ik 8)