advies gevraagd!!


Plaats reactie
dennis Ganzevoort
Berichten: 193
Lid geworden op: 08-12-2002 01:00
Locatie: Zeist

04-02-2003 15:46

met welke boilies kan ik in de winter periode het beste vissen? ik ben net begonnen met karpervissen en boilies zelf maken ga ik later misschien wel doen maar nu nog niet!! wie heeft er voor mij een goede tip en /of advies!! ik kijk uit naar de reacties!! mvgr Dennis
joachim stelmaster
Berichten: 28
Lid geworden op: 20-10-2002 02:00
Locatie: sassenheim

04-02-2003 17:51

ik zou een goed sterk ruikende nemen.
spicy bijvoorbeeld of een vismix. vis heeft wel een hoog vet percentage dus te veel voeren raad ik je af omdat de karper niet veel eet in de wintermaanden dus dan al snel genoeg zal hebben.

groeten joachim
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

04-02-2003 22:54

Dennis het maakt eigenlijk geen barst uit wat voor boilie je gebruikt of wat voor geurtje je eraan bind,in de winter is de stekkeuze nog vele malen belangrijker als in de zomer(hier kan je het geluk hebben op wat voorbij zwemmende vis in de winter is die kans gewoon veel kleiner)
Proberen dus is het devies.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

05-02-2003 15:24

Ik wil je best een fatsoendelijk antwoordt geven. maar dan wel prive!! Check je mail vanavond maar!!!
dennis Ganzevoort
Berichten: 193
Lid geworden op: 08-12-2002 01:00
Locatie: Zeist

05-02-2003 19:06

als jullie tips hebben, maar deze niet op het forum bekend willen maken kan je die ook naar me mailen!! ik begin net, dus alle tips en trucs zijn welkom!! mijn email is <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:ramoonenden@hotmail.com" class=bericht>ramoonenden@hotmail.com</a><!-- BBCode auto-mailto end --> alvast bedankt voor de reacties
kristiaan oerlemans
Berichten: 16
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: essen
Contacteer:

09-02-2003 20:10

ik zou een boilie kiezen met een hoog proteine gehalte deze heb ik pas zelf uit ge test en hij werkt:
*500gr high protein mix
*5-6 eieren
*3ml.sweetener
*1tl appetit stimulator
*1tl natural food
*5ml wild mil flavour
*5ml atractor tutti frutti

maar voor je der aan begint moet ik je zeggen dat je best daarmee niet begint je kan beter voor gemaakte boilies kopen in je viswinkel...
groetjes kristiaan
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

11-02-2003 03:35

Dennis

Kijk eens rond in de hengelsportzaken of ze ergens freezerbaits verkopen. Freezers zijn ten alle tijden beter dan ready mades. Voor de rest maakt het allemaal niet zo veel uit.

Ik vis nu al 2 winters door met exact de zelfde boilies als in de zomer. Alleen een kleiner formaat. Vis bijna altijd instand, voer zeker niet te veel bij, en het vangt gewoon. Uiteraard niet zo goed als in de zomer maar dat ligt natuurlijk weer aan andere factoren. Als je maar vangt, dan heb je de kou niet voor niets getrotsseerd!

Bart
Gebruikersavatar
Aart-Jan de Jong
Berichten: 103
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00
Locatie: Harfsen (tussen Deventer&Zutphen)

11-02-2003 22:36

dennis,

ik sluit me geheel aan bij Wil.stekkeuze is volgens mij in de winter belangrijker dan je aas. natuurlijk moet je wel aandacht aan je aas besteden, probeer bijvoorbeeld eens met deeg, is een heel goed alternatief op sommige wateren.
maar kijk vooral goed en kritisch naar je stek, denk aan stroomsnelheid, diepte, schuilplaatsen e.d.

Aart-Jan
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

11-02-2003 23:25

Dennis

Het is mischien een klein beetje afhankelijk van je manier van vissen...voer je van te voren, of niet? Op veel wateren zijn de aasperiodes in de winter kort, dat betekent dat er in principe maar weinig voedsel naar binnen gaat. Het metabolisme staat ook niet echt op volle kracht te draaien, dus neem als je redelijk voert van te voren en tijdens je sessie, boilies die niet al te veel vetten en eiwitten bevatten. Wat toevoegingen betreft zou ik zeggen, niets is beter of slechter dan in de andere maanden. Let wel, er kunnen bepaalde uitlekkende stoffen zijn die om wat voor reden dan ook een extra prikkeltje geven, en dat heb je in de winter hard nodig.

Hoi Kristiaan

Zou je mij willen uitleggen waarom je een hoog proteine-gehalte prefereerd, in de winter?

Groeten ChrisN
kristiaan oerlemans
Berichten: 16
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: essen
Contacteer:

12-02-2003 16:08

gelezen in beet van januari stond in een artikel en bij mij werk het kheb er al een paar mooie karpers mee gevangen hoor chris.

gr kris aan chris :wink:
Plaats reactie