Frankrijk


Plaats reactie
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

09-02-2008 09:26

In de meivakantie ga ik 2 weken naar Frankrijk, maar ik heb nog wat vragen.

M'n ouders hebben gekozen voor een plaats aan een meer wat ik rond de 3 hectare schat(niet zo groot dus).

Voer:

Wat zal ik meenemen en in welke hoeveelheid. Ik wil dit jaar zelf mijn boilies maken. Welke spullen heb ik daarvoor nodig. Ik zat te denken aan ongeveer 1,5 kg boilies per hengel per dag en 3 kg partikles per dag, maar aangezien het meer niet zo groot is zal ik wat overhouden. Waar zal ik de partikles halen. Wout van leeuwen verkoopt particles alleen voor 5 kg. Mais kost 1 euro per kg en hennep ongeveer 2 euro. Maar ik zag dat Raven partikles verkoopt voor 10 euro per 25 kg. En hoe zal ik mijn aas mee nemen, ik wil het wel allemaal vers houden

M'n partikelmix ziet er zo uit:

1,5 kg hennep
1 kg mais
0,5 kg tijgernoten

Piepers:

Ik vis nu met 2 ultimate strikler lsi, wordt ik hier wakker van in de nacht? Ik zat te denken om ander piepers te kopen, maar ik ben niet zo heel rijk, dus misschien is een sonderbox een oplossing?

Peilen:

Ik wil ook graag gaan peilen, maar gaat dit gewoon op mijn karperhengel van 2,5 lbs?


De camping waar ik naar toe ga:

http://www.camping-vieuxchene.fr/
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

09-02-2008 12:04

Martijn,

Alvorens de je put gaat volstorten met voer, probeer eerst ff te checken wat het bestand is, of er veel witvis aanwezig is en hoeveel andere mensen voeren. Op dergelijke putjes moet je oppassen dat je niet veel te veel gaat voeren. Mijn gevoel zegt dat wat jij erin wil gaan kieperen veel te veel is.

Peilen gaat trouwens prima met die stok. Peildobber van x2 kost geen drol en drijft als de klere. Stuk lood eronder en je bent klaar. Doe nog wel ff een kraaltje tussen het lood en de dobber anders kan de dobber blijven haken achter de knoop van het lood of het lood zelf.

Boilies maken: Koop een simpel deegspuitje met een spuitmondje en een roltafeltje. Bij vlemmix hoeft dit allemaal niet veel te kosten. Kijk vervolgens op het grote boilie recepten topic en kies een mixje.

Succes. :wink:
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
K. van den Herik

09-02-2008 13:02

Hallo Martijn,

Altijd spannend een nieuw avontuur.

Misschien verstandig om eerst eens wat boeken door te spitten en dan boeken niet alleen vol verhalen maar meer technisch?
Misschien Spiegelbeeld?

Deze site staat vol met tips en tricks maar ook Mark en Pascal sloven zich helemaal uit.

http://www.karpervissersonline.nl/

Als je nu de basis een beetje door hebt, zou je nog eens wat gerichte vragen kunnen stellen.

Moest je nog geen 18 zijn, ga dan eens met een jeugdkamp mee.

Tip 1: zwemt er karper en wat?

MVG

klaas
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

09-02-2008 17:48

Bedankt ik ben 14 jaar en vis al weer 6 jaar op karper. Gewoon sessies van niet meer dan 10 uur en op niet al te grote wateren. Maar wat ik bedoel is hoe zou ik het water het best kunnen aanpakken.
Plaats reactie