In je eentje vissen


Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

03-01-2008 22:26

Hallo medevissers,

Mijn vismaat die heeft er even geen zin in ( het karperen )
en ik wil het dan in mijn eentje gaan vissen.
De stek die ik op het oog heb is een langvormig meer en ik wil tegen een eilandje vissen.
Hier is een kom met daarom heen riet ik heb in de zomer hieral goed gevangen.
Ik had dan in mijn gedachten om lekker instant te gaan knallen met een felle pop up van mainline met daarom heen een bedje van pellets.
Zal ik uitvaren of ingooien?
De andere hengel leg ik gewoon tegen het riet aan.

Wie weet waar ik extra op moet letten en wat zijn de voor/na-delen..
Ik hoop dat mensen ervaring hebben en deze willen posten,

Met afwachtende groet,

Taco van der Veen
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

03-01-2008 22:37

[hoi taco ik vind in je eentje vissen voordelen en nadelen hebben voordeel is dat je meer vis vangt je hebt tenslotte de stek voor je zelf ,je hoeft niet te delen met je vismaat .ik vind het een nadeel ,het is eigenlijk geen nadeel maar ik hou ook van gezellighed aan de waterkant met mijn trouwe vismaat intussen een echte makker van me geworden .in je eentje is ook lekker hoor mag ik ook zeker graag doen als mijn maat niet kan .vroeger deed ik niet anders gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

03-01-2008 22:43

Harald hoe oud was je toen ? :wink:
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

03-01-2008 22:51

dubbel
Laatst gewijzigd door Tibor Peters op 03-01-2008 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

03-01-2008 22:54

Het meer is 300 a 400 meter van me huis vandaan dan bel ik wel even me broer om een paar foto's te schieten ..
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

03-01-2008 22:54

Ik mag graag alleen vissen. Lekker rustig. Nadelen wat harrold ook al noemt het is wat ongezellig zo nu en dan. Waar je op moet letten? Dat je echt alles om te landen, foto maken enzo voor handen hebt. Schepnet echt naast je hengels, onthaakmat zo dat je er direct bij kan, statief voor je foto's (als je die wilt nemen) hebben klaar staan. Je kan nu niet tegen je maat zeggen: he pak het schepnet ff of iets dergelijks. Je moet wat meer voorbereidingen treffen. Uitvaren of ingooien? Ik zou ingooien, omdat het veel makkelijker is en niet te vergeten veiliger, je zit toch maar in je eentje.

Tibor
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

03-01-2008 22:55

Gewoon lekker in je eentje gaan vissen. Zelf ga ik 9 van de 10 keer alleen vissen omdat mijn vaste vismaat iets minder ging vissen tijdens zijn studie,
dus eerder klaar was 8)

Maar zelf vis ik vanaf m'n 18de alleen, nachten dan. Ga nog wel af en toe met z'n 2en maar moet zeggen dat ik liever alleen ga.
Ben nog al koppig en eigenwijs, dus doe graag dingen op mijn manier, geeft mij het meeste vertrouwen.

Verder ben je wat flexibeler met voeren en het kiezen van stekken. Een nadeel kan zijn dat je vooral als je 2 nachten of langer gaat,
soms de verveling kan toeslaan. Maar zelf vind ik het lekker om even geen gezeur oid aan m'n kop te hebben.

Maar sinds m'n vriendin ook besmet is geraakt met het vissen, nou ja vissen, het vergezellen van de visser :lol:
Mag ze van mij maar al te graag mee, zelfs in deze tijd.

Groeten Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

03-01-2008 22:56

Aan deze antwoorden heb ik wat;)
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

03-01-2008 22:59

Ik ga dan een sessie plannen van kwart over 7 tot half 1 s'middags..
Op dit water is het in de ochtend rond een uurtje 8 / 9 altijd wel interessant.
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

03-01-2008 23:03

Oh ja, zoals Tibor als zegt, moet je wel zorgen dat je alles goed hebt klaar staan.

Zelf is het ondertussen een routine, alles in de tent en er omheen heeft een vast plek.
Statief staat bij de onthaakmat, schepnet naast de hengels of tegen de tent.

En zelf gooi ik liever in, op mijn "thuis" water is een boot niet nodig, dus scheelt weer gezeul.
Maar als ik een water bevis waar ik mijn boot gebruik, vaar ik gewoon uit, alleen als het weer echt bagger is (wind en onweer) dan niet.
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
K. van den Herik

04-01-2008 07:45

Hallo Taco,

Wat zou je doen als je maatje wel mee gaat?

MVG

Klaas



Off: dat karperneuken wordt zeker populair. Valt gewoon op.

On
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

04-01-2008 08:57

Ik vis ook 9 van de 10x alleen.
nu vis ik ook 9 van de 10x alleen dagsessies. en de enkele nacht die ik heb gepakt heb ik 50/50 gedaan. ene keer alleen andere keer met maat (ligt eraan welk water sommige wateren lig ik liever niet alleen langs de waterkant)

Maar mijn voorkeur gaat uit naar alleen vissen, zeker op de kleinere wateren waar je mekaar in de weg kunt zitten. Hou er niet zo van om run om run te vissen of stekken te moeten delen als je tegelijk vist.
Water waar je de ruimte hebt en dus echt 4 (goede) stekken met z'n 2en kunt vissen zonder dat je mekaar in de weg zit heb ik geen probleem mee. maar vaak moet je toch concessies maken qua stekken en dan vis ik niet zoals ik zou willen vissen.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-01-2008 09:21

Sommige vragen vragen om een vraag.
Waarom zou je dingen anders moeten doen wanneer je alleen gaat vissen?
Alleen vissen kent meer voordelen dan nadelen.
Ook al vis je met een vismaat van moet je toch nog voldoende afstand van elkaar houden om effectief, dat is iets anders dan gezellig, te vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

04-01-2008 12:18

Dat laatste vind ik ook altijd het grootste dilemma van samen vissen. Op een gegeven moment weet je op een water dondersgoed de betere stekken en je wil beide natuurlijk goed vangen. Het is altijd een kunst om alle hengels effectief te bevissen met z'm tweeen. Of je moet weer uit elkaar zitten, maar dan is de gezelligheid natuurlijk zoek. Maar dan nog is het wel fijn dat je weet dat je niet helemaal alleen bent aan het water. Mocht er iets aan de hand zijn heb je toch back up.
Uitvaren zou ik in mn 1tje niet doen vanwege het risico en bovendien laat je dan je spullen alleen achter op de oever terwijl jij op het water zit.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

04-01-2008 13:04

Of gewoon zoals sociale jongens onder elkaar, run om run vissen. Of niet ray en chris :wink:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

04-01-2008 13:10

Ja alleen pakt Ray steeds de grootste vissen :oops:
Maar daartegenover staat dat het de beste kok in wijde omtrek is :wink:
Als het goed is nog 19 te gaan :wink: of nie Ray?
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

05-01-2008 14:22

ik vis graag alleen om het feit dat ik dan de betere stekken gewoon voor mezelf heb, soms gaat mijn broer mee en die gebruikt maar 1 hengel, voor hem is het meer het kamperen en de buitenlucht enzo. maar toch gun ik hem wel een goede stek.
dit is dan ook zeker geen probleem.

verder is het dan wel verstandig om je troep voor mekaar te hebben zoals al eerder gezegd je schepnet klaar hebben liggen en je camera op een statief hebben en op zelfonstspanner kunnen zetten en zelf een vis kunnen landen schijnt ook nog wel eens moeilijk te zijn voor mensen die dat nog nooit gedaan hebben.

ik weet nog wel de eerste keer dat ik alleen ging, mijn toenmalige vismaat hield ermee op.
ik heb me kapot verveeld toen. dus ik neem tegenwoordig mijn mp3 speler mee met hele kleine boxjes, die hang ik aan mijn visparaplu en heb ik een zacht muziekje.
ik heb ook vaak een boek mee en ik heb een aangepast telefoon abbonemen omdat ik langs de waterkant vaak ga zitten smsen.

MAAR wat echt het belangrijkste is is dat je VEILIG zit !
zit je alleen dan ben je gauw een doelwit voor sjakies die je wel even gaan pesten omdat ze niks beters te doen hebben.
ik nam in het verleden wel eens de hond mee van mijn ouders (helaas is deze hond er niet meer)
en heb ook nog wel eens aan het water gezeten met een gummieknuppel.
nu ik wat ouder ben ben ik hier minder bang voor maar vooralsnog is veiligheid erg belangrijk !
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

13-01-2008 20:02

Glaas Reeuwijk schreef:ik vis graag alleen om het feit dat ik dan de betere stekken gewoon voor mezelf heb, soms gaat mijn broer mee en die gebruikt maar 1 hengel, voor hem is het meer het kamperen en de buitenlucht enzo. maar toch gun ik hem wel een goede stek.
dit is dan ook zeker geen probleem.

verder is het dan wel verstandig om je troep voor mekaar te hebben zoals al eerder gezegd je schepnet klaar hebben liggen en je camera op een statief hebben en op zelfonstspanner kunnen zetten en zelf een vis kunnen landen schijnt ook nog wel eens moeilijk te zijn voor mensen die dat nog nooit gedaan hebben.

ik weet nog wel de eerste keer dat ik alleen ging, mijn toenmalige vismaat hield ermee op.
ik heb me kapot verveeld toen. dus ik neem tegenwoordig mijn mp3 speler mee met hele kleine boxjes, die hang ik aan mijn visparaplu en heb ik een zacht muziekje.
ik heb ook vaak een boek mee en ik heb een aangepast telefoon abbonemen omdat ik langs de waterkant vaak ga zitten smsen.

MAAR wat echt het belangrijkste is is dat je VEILIG zit !
zit je alleen dan ben je gauw een doelwit voor sjakies die je wel even gaan pesten omdat ze niks beters te doen hebben.
ik nam in het verleden wel eens de hond mee van mijn ouders (helaas is deze hond er niet meer)
en heb ook nog wel eens aan het water gezeten met een gummieknuppel.
nu ik wat ouder ben ben ik hier minder bang voor maar vooralsnog is veiligheid erg belangrijk !


HAHAH geweldig met ene knuppel langs de waterkant. hahaha je hebt wel veel over voor het vissen. Best triest eigenlijk dat het zo moet. Ik moet zeggen een psp (playstation portable) verveeld ook niet hoor. je kan er films opzetten lekker een spelletje spelen muziekje luisteren relaxed in je tentje dan vermaak je je ook wel. persoonlijk vis ik liever met zijn 2en maar als het niet anders kan ga ik gewoon alleen.

gr peter
vr gr peter
yke piesens
Berichten: 25
Lid geworden op: 15-08-2005 18:52
Locatie: Leiderdorp

13-01-2008 20:25

Ik vis ook meestal alleen, dit komt omdat ik nogal weinig tijd heb om te vissen en dan lekker impulsief ga. Dus ik kan bijvoorbeeld nu beslissen om morgenochtend te gaan vissen. Vervelen doe ik mij niet, eindelijk een moment van totale rust, geen gezeik aan je kop van het werk, niets, heerlijk !

Af en toe ga ik wel vissen met een maat van me en dat is dan uiteraard ook erg gezellig, maar dta moet dan echt al weken van te voren gepland worden.

Of te wel, ik vis meestal alleen en dat bevalt zeker !
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

13-01-2008 20:27

Ja , maar al ga ik in me eentje vissen en wil om half 7 aan de waterkant sta en het helemaal donker is vind ik dat toch niet zo prettig gevoel..
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

13-01-2008 20:30

Overdag in mijn eentje vissen vind ik geen probleem, maar niet 's nachts
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

13-01-2008 21:36

Vis zelf ook best wel vaak in me eentje, zowel snacht's als overdag.
'S nachts heb ik nooit last dat ik me onveilig voel ofzo, dat heb ik eerder overdag als er mensen langs komen.

Soms verveel ik me wel in me eentje, maar ik kan niet altijd iemand meekrijgen en vind het ook wel oke. Geen gezeik met stekken en dat soort gedoe.

Je moet het gewoon af en toe afwisselen. Paar keer alleen en paar keer met iemand anders, dan blijft 't ook nog gezellig :)
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

13-01-2008 21:42

Ik heb liever wat te praten met andere mensen maar toch als je alleen vist kun doen en laten wat je wilt ik ga dit jaar zowiso meer alleen vissen want ik zit namelijk ik het examenjaar, kneem men boeken lekker mee naar het water om daar rustig te kunnen leren aan men bureau kan ik dat toch niet. S'nachts vinden men ouders het niet goed als ik dan alleen gaa vissen maar hopelijk krijg ik het voor elkaar!

mvg luc!
ie-j mot neet sprekken ie-j mot visken.
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

14-01-2008 17:10

Ik ga zelf dikwijls alleen vissen, zelfs voor enkele dagen... Kan niet zeggen dat ik me onveilig voel of verveel. Neem gewoon genoeg boekjes en films mee, dan zijn de uren zo gevuld...
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

15-01-2008 09:02

Ongeveer de helft van de tijd zit ik in mijn eentj, Zeer relax , de andere helft samen met een maatje
KSN