Voerplek


Plaats reactie
Marijn van den goor
Berichten: 228
Lid geworden op: 07-09-2007 17:26
Locatie: Haelen

08-12-2007 18:43

Hallo,
Ik wil een voerplek op gaan starten op een beek van 5a6 km lang.
Alleen ze hebben nog bijna nooit een boilie gezien daar,
Ik weet dat er karper zit. Er zit redelijk veel witvis.
Ik wil hier dus graag gaan voeren met duivenvoer en boilies.
Maar ik wil der wel bij zeggen dat ik dit in het voorjaar ga doen.
2 weken voeren met duivenvoer en boilies. Maar ik weet echt niet hoeveel ik zal voeren en hoevaak.
Ze hebben er nog nooit een boilie gezien.
Kan iemand mij zeggen hoeveel ik ongeveer zal moeten voeren?

MVG
Marijn
I love Carp
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

09-12-2007 00:25

Wat is veel karper? En je zal ze nooit allemaal naar je stek kunnen lokken, maar wat ik zou doen is het volgende:
Dag 1: 3 kilo duivenvoer
Dag 2: 2 kg duivenvoer en een stuk of 30 boillies
Dag3: 1,5 kg duivenvoer + 50 boillies
Dag 4 1 kg duivenvoer + 75
Dag 5: 0.5 kg duivenvoer en 75 boillies
Dag 6: niet voeren
Dag 7: Vissen
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

09-12-2007 09:43

Niks aan toe te voegen.. zou alleen wat constanter voeren maar opzich moet dit wel werken.. Al zou ik de 6de dag wel nog voeren maar dat is eigen keus..
Stuur de foto's maar als je gevist hebt
Groeten
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

13-12-2007 10:56

Mooi voerschema.

je zei dat je gedurende twee weken wil voeren, toch?
Dan is het een kwestie van iets meer spreiden. Als ze daar nog niet gewent zijn aan boilies (hoe weet je dat eigenlijk zo zeker?), zou ik beginnen met de eerste paar dagen constant duivenvoer voeren en na een paar dagen een handje boilies. En dan de hoeveelheid boilies opvoeren en duivenvoer minderen (zie schema).

als ik jou was zou ik ook beginnen met je voer verspreiden over een groter oppervlak en langzaam steeds gecontentreerder (dus op een plek) voeren. Zo vergroot je de kans dat de karpers het voer oppikken en er aan gewend raken.

Over voeren voor de dag van vissen valt natuurlijk te discusiëren. Ik zou als warmhoudertje nog wel een handje boilies voeren.

Veel succes en ik ben benieuwd naar je resultaten!
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

13-01-2008 12:00

Ga volledig akkoord met wat de rest hierover al zei ivm. steeds compacter te beginnen voeren.
Het enige wat ik nog zou kunnen toevoegen is om in plaats van gewoon een rechte strook te voeren, te eindigen met een voerstrook die diagonaal over de beek loopt. Dan kun je beide oevers bevissen + het middelste gedeelte. Kwestie van een beetje te zoeken waar de vis zit. Zelf vis ik zo al jaren op de vaart, en ben er nog tevreden over. Loopt het niet zo goed langs de ene kant, probeer dan gewoon eens iets verder/dichter.

Mvg,
Pieter
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

13-01-2008 12:22

Wat is het nut om de 6e dag niet te voeren??
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Jeroen Druppers
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-08-2007 19:33
Locatie: Eelde-Paterswolde
Contacteer:

13-01-2008 12:29

Om ze niet te "verzadigen" en ze de dag van het vissen alleen maar actiever op je voer te laten zitten doordat ze de dag ervoor niks hadde;)..


(makkelijk gezegd)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-01-2008 13:31

Jeroen verzadigen?? hoeveel voer je dan??
Slecht idee om de dag voor het vissen over te slaan, sommige vissen zijn dan alweer weg omdat er niets te vinden was.
Vissen op de voerstek houden of terug laten keren kan alleen als er voer ligt.
Het is ook niet hoeveel en hoe vaak je voert het is waar je voert.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Druppers
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-08-2007 19:33
Locatie: Eelde-Paterswolde
Contacteer:

13-01-2008 13:49

Douwe Bijlsma schreef:Jeroen verzadigen?? hoeveel voer je dan??
Slecht idee om de dag voor het vissen over te slaan, sommige vissen zijn dan alweer weg omdat er niets te vinden was.
Vissen op de voerstek houden of terug laten keren kan alleen als er voer ligt.
Het is ook niet hoeveel en hoe vaak je voert het is waar je voert.



Ik zou zelf die dag ook doorvoeren ;), ik voer nooit super veel,, en ik noem het verzadigen omdat het idee van veel mensen er achter is waarom ze de dag voor het vissen overslaan..

hoeveel ik meestal voer is afhankelijk van het water waar ik vis.. Maar je ziet mij niet snel Kilo's voeren..
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

13-01-2008 16:34

Marijn, misschien moet je ook even nadenken bij het feit dat je op een beek/rivier/kanaal zit te vissen. In het algemeen trekt de vis hier nogal, dus echt op je voerstek houden zal je niet lukken. Wel kan je de trekkende vis afstoppen met je voerstek en ze tot azen aanzetten. Maar: eenmaal het voer opgegeten, trekken de vissen weer verder... Perfect mogelijk dus dat de vis je voerstek van de vorige dag heeft opgegeten, maar dat ze op de eigenlijke visdag enkele kilometers verder zwemmen.
In het beste geval beschouwen de vissen na de voerperiode je aas als veilig, maar ze gaan er heus niet liggen op wachten... Maar dat is natuurlijk weer mijn mening... Hoop op zinnig commentaar!
Plaats reactie