Blanks, Blanks, en nog eens Blanks


Plaats reactie
Frank Boersma
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-08-2007 12:17
Locatie: Joure

30-08-2007 12:38

Ik ben nu al een tijdje bezig met het bevissen van een water. Het is een water dat in een hele woonwijk met elkaar in verbinding staat. Ook weet ik dat er jaren geleden veel karper is uitgezet. De sloot waar mijn maat en ik vaak zitten ( Bij hem achter huis, lekker relaxed met een koelkast in de buurt :-) ) is ongeveer 10 meter breed, aan de kanten erg ondiep, en het midden van ongeveer 1,5 meter diep is er drasserig. Er is dus ongeveer 2 meter ruimte op een harde aflopende bodem om een standaard rig te plaatsen. Dit doen we dan ook meestal. Er zijn redelijk wat lelies in de buurt ( waar we overigens nog nooit wat hebben kunnen vangen ). Meestal vissen we aan de overkant vanwege de overhangende takken. We hebben alle momenten van de 24 uur van de dag een keer gevist. En ongeveeer 4 karpers gevangen op totaal andere tijden, en totaal andere weersomstandigheden.

Het is voor ons allemaal het eerste water wat we op een 'professionele manier' bevissen. En we blanken 9 op de 10 keer. Normaal gezien zou ik het opgeven. Maar met mooi weer, een helder zonnetje zie je tussen de 15 tot wel 20 karpers rondzwemmen, en het zijn geen kleintjes ook, 80 cm+. Dat is zo motiverend om te zien om toch weer door te gaan. Tevens zit het water VOL met witvis, we vangen met een beetje maden al snel 100 vissen per 2 uur, blei, Brasem , en gewone voorntjes. We hebben inmiddels allerlei verschillende boilies en voormethode's geprobeerd. Maar het wil maar niet lukken. Ook vershillende rigs.

We vissen met standaard uitrusting...Haak maat 8, gewoon standaard rig. We hebben hennep klaargemaakt, en vervolgens geprobeerd uit te varen en de rig op de hennep te leggen. Dit alles na uren vissen. Zonder resultaat.

Ik vraag mij af, wat voor mogelijkheden er nog liggen om wel vis te kunnen vangen. Naar mijn idee hebben we alles geprobeerd, ik heb me helemaal suf gelezen in bladen zoals de Spiegel, en dit forum heb ik ook al uren naar lopen staren.

Het water wordt voor zover ik weet nauwelijks bevist. Ik heb in 15 jaar nog geen karpervisser zien zitten. (misschien hebben die karpers geen idee wat boilies zijn? :D )

Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven over het voeren, ik ben nu met duurdere boilies gaan vissen, en het lijkt me een beetje ontzettend geldverspillerij om 50 euro per week in het water te gooien. En misschien visstek keus...Ik lees veel over peilen, dat hebben we dat ook gedaan, maar lees vrij weinig over wat dan goed is om op te vissen.

Ook lees ik veel over het observeren van water. Maar echt de enige manier om karpers te spotten is met mooi helder weer, wanneer ze aan de oppervlakte liggen. Met bewolkt weer is er geen teken van karper te vinden ( voor zover wij daar zicht op hebben ).

Ik laat het hierbij, als er nog meer informatie nodig is om tips te geven, stuur me een privé bericht of vraag het hier :-)

Alvast bedankt,

Frank Boersma
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

30-08-2007 13:08

mss met partikels vissen, of als het moi weer is en je ziet ze zwemmen aan de oppervlakte vissen met broodkorst of kattebroken

of misschien met de pen vissen.
Frank Boersma
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-08-2007 12:17
Locatie: Joure

30-08-2007 13:20

Het komt niet veel voor in dit kikkerlandje dat de zon de hele dag schijnt en je ze ziet zwemmen. Maar ik bedoel, ze moeten toch te vangen zijn met bodemrig?
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

30-08-2007 17:31

zoek naar boeg golven bellen staarten die draaien en schaduwen dat zie je zelf met bewolkt weer wel.Maak een mix van mais hennep en tijgernoten.vis er een pop upje op of gewoon 2 tijgers.

Strooi wat hennep pennetje erop met 2 korreltjes mais en hangen kan in die sloten niet simpeler zal vast makkelijker zijn asl het lijkt.

Remco
Frank Boersma
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-08-2007 12:17
Locatie: Joure

30-08-2007 17:38

Mjah, tnx...Ik ga het zker proberen...En over het voeren, wat is het beste...iedere dag een beetje of 2 a 3 dagen in de week wat meer?
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

30-08-2007 17:51

ik zou gewoon 2 dagen voordat je gaat kilo mix voeren lkkr verspreid hier handje daar handje.Gooi er omdat er zoveel witvis zit ook her en der wat boilies bij.

Remco
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

30-08-2007 19:26

Frank,

Hoe makkelijk en handig het ook is om bij je maat in de tuin te zitten, probeer eens een andere stek.

Je geeft zelf al aan dat er veel vis zit. Ze zitten alleen niet op jouw stek. Zoek ze op!
Frank Boersma
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-08-2007 12:17
Locatie: Joure

31-08-2007 10:23

Mjah, ik ga nu eerst proberen met Karper bodem voer met mais en pellets en een paar boilies te voeren. Misschien nog wat hennep erbij. Dit een paar weken proberen, als het niet lukt ga ik een popup proberen in het drassige midden. Ik zal ook met een pen gaan proberen. Als dit allen niet gaat lukken ga ik Bas zijn advies opvolgen :-)

Nog meer tips altijd welkom natuurlijk!

En bedankt btw. :wink:
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

07-09-2007 10:23

lekker makkelijk en relaxed, koelkast in de buurt, eventueel radiootje aan? lekker ouwehoeren met elkaar, gezellig vissen.
Slootje is niet breed en waarschijnlijk een graskant die heerlijk alle trillingen van voetstappen e.d. door geeft aan het water?

Dit zou een goede reden kunnen zijn waarom jullie 9 van de 10 keer blanken.
Als bovenstaande geschetste situatie niet overeen komt met jullie situatie dan zou ik inderdaad ander aas gebruiken, of ik zou 5 kilo klein voer 10 meter opzij voeren en een klein voerplekje maken met boilies op de stek waar je karper wilt vangen, met een beetje geluk hou je dan het kleine witvis gebeuren een beetje uit de buurt van jou visstekje.
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Frank Boersma
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-08-2007 12:17
Locatie: Joure

07-09-2007 12:03

Mjah, lekker relaxed is het zeker, en nee natuurlijk staat er geen radio aan. En we zitten ongeveer 5 a 6 meter van het water af, puur om de vis niet af te schrikken. Na consequent voeren hebben we gisteren nadat de hengel er circa 40 seconde in lag, zonder bij te voeren. Een 12 kilo schub gevangen, toch best aardig :-)

Afgelopen 2 weken goed gevoerd, dit weekend flink vissen :)
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

07-09-2007 20:40

remco de koster schreef:zoek naar boeg golven bellen staarten die draaien en schaduwen dat zie je zelf met bewolkt weer wel.Maak een mix van mais hennep en tijgernoten.vis er een pop upje op of gewoon 2 tijgers.

Strooi wat hennep pennetje erop met 2 korreltjes mais en hangen kan in die sloten niet simpeler zal vast makkelijker zijn asl het lijkt.

Remco


Niks op aan te merken

Ik ben altijd een vaste voorstander van bollie's geweest maar een natuurlijk voedsel zoals mais of tijgernoten wint het altijd

lekker makkelijk en relaxed, koelkast in de buurt, eventueel radiootje aan? lekker ouwehoeren met elkaar, gezellig vissen.
Slootje is niet breed en waarschijnlijk een graskant die heerlijk alle trillingen van voetstappen e.d. door geeft aan het water?


als dit altijd aanwezig is moet dit niet zo'n probleem zijn toch ?
Is te vergelijken met een kanaal dat langs het spoor ligt, van die trein die ieder uur voorbei komt schrikt hij niet.
Of ik moet het mis hebben
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

13-09-2007 21:16

Frank , ik vis ook op een water wat wel een beetje lijkt op dat van jou . De ene keer ving ik er vis en zo ving ik er twee / drie keer achter elkaar niets . Ik voerde alleen met boilies en af en toe met een beetje hennep , maar het wou niet echt goed lukken . Totdat er een kennis een keer tegen mij zei , dat ik een keer in een 'strook' moest gaan voeren . Ik antwoorde de hem direkt van ''dat kost mij klauwen met geld om over een honderd meter te gaan voeren . Maar hij zei tegen mij probeer het dan eens met mais of iets dergelijks . Ik ben de week daarop met een mix van tijgernoten , duivenvoer en hennep in een strook gaan voeren . Dit heb ik de dag voor dat ik ging vissen gedaan . De dag dat ik ben gaan vissen heb ik dit nog een keer herhaald . Beide keren heb ik er ook een kilo eigen gemaakte bollen op gegooid . De eerste nacht dat ik op deze plek ging vissen trok ik mijn eerste dertiger eruit . Ik denk dat is gewoon geluk hebben , maar ik heb het vorig weekend weer zo gedaan en ik heb er weer twee mooie vissen uitgehaald . Dus ik ga het dit weekend weer zo doen . Mijn partikels staan alweer te koken . Morgen even vooorvoeren en zaterdag nacht gaat het weer gebeuren .
Frank Boersma
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-08-2007 12:17
Locatie: Joure

14-09-2007 10:00

Hmmmmmmm, dat klinkt best interresant!

Ik moet zeggen dat we de laatste tijd elke dag zijn gaan voeren, rond een uurtje of 7 uur savonds, met zoete boilie + een voerbal van grondvoer, pellets, hennep, mais. De laatste sessies hebben we gemiddeld iedere 2 uur een run gehad, en echt zwaar mooie vissen :-)

Niet zwaar maar wel echt super mooi :-), en daar gaat het allemaal om!

De laatste vis:

Afbeelding

8,5 Kilo :roll:

Afbeelding

En hier kwam de vis weer in zijn element :lol:
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

18-09-2007 16:53

Toch wel een mooie vis hoor :wink:

Groeten jens 8)
Plaats reactie