2 problemen...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur Vicioso
Berichten: 34
Lid geworden op: 14-07-2007 21:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-07-2007 19:31

heey,

ik vis gewoonlijk op snoek, maar in de zomer wordt dat gevaarlijk, dus beproef ik mijn karpervis vaardigheden. Ik heb meer dan eens het probleem dat mijn bolie rig over mijn lood komt, en in de war raakt. Als dat gebeurt, is dat dan een probleem, want dan denk ik steeds dat de hele tijd liggen geen nut had. en in het geval dat het probleem mocht zijn: Zijn er suggesties om dit, in de war raken, tegen te gaan?
en nog wat, ik vis vaak op baggerbodem. Maakt het uit dat het lood zich in de bodem boort. want ik leg altijd in, en dan trek ik hem er een stukje uit zodat die niet in de bodem zit, voor mijn geweten. Als ik weet dat het niet uitmaakt maakt het me dat makkelijker, want dan kan ik dichter bij de kant leggen.

mgv. arthur.
ga voor die biggen
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

16-07-2007 20:30

effe heel kort, het in de war gooien van je rig (kun) je voorkomen door gebruik te maaken van een stuggere onderlijn,fluor carbon,yellie wire enz....en dat verhaal van het terug trekken van het lood op het moment dat het aas op de bodem ligt nooit doen,op die manier kun je van alles in je haak trekken,beter is vlak voor het moment dat de rig het water raakt,de boel afremmen,meestal gaat die dan mooi te water (2 plonsen) afremmen en in combi met een stugge onderlijn voorkomt meestal het probleem.sucses
aldejekes loat goan!
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

17-07-2007 11:40

Ik denk dat je gebruik maakt van een vastlood montage? Gewoon een stukje rigtube over je lijn boven je lood overheen trekken. Deze moet wel iets langer zijn dan de onderlijn...

Gebruik je geen vastloodmontage, kun je beter naar martijn luisteren :D
mvg,
Luke
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

17-07-2007 11:59

Dit probleem kun je ook zo oplossen door een pva cilinder te maken met boilies of stukjes,grondvoer e.d.
Trek de rig DOOR de cilinder met wartel zonder is beter maar ben ik te lui voor :oops: ,trek de boel strak en gooien maar.....
Nooit in de knoop.
Ook kun je aan het eind v.d. worp de lijn afremmen met de hengeltop
om laag wat Martijn al aangaf.
Honderd procent kun je het natuurlijk niet voorkomen maar wel zo veel mogelijk,het is idd lullig dat je daardoor een sessie blankt.
Schuimpjes op de haak wil ook nog weleens helpen.
PVA tape om de haak en hair.

Groetjes Piet
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

17-07-2007 12:03

hoezo is snoeken in de zomer gevaarlijk??
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-07-2007 12:12

Gevaarlijk valt wel mee hangt van de watertemperatuur af, maar er zijn bij de roofvissers ook mensen die rekening houden met de vis.
Bij het stijgen van de watertemperatuur is een dril soms fataal de vis knokt zich dan letterlijk dood.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

17-07-2007 12:26

Vist vroeger ook veel op snoek!
Zomers ging ik altijd op baars..
Snoek gebruikt te veel energie zomers en ja TE veel!
Bij het release is de kans dat hij niet meer op kracht komt en
het loodje legt.....
Arthur doe je goed zo :D
Maar nu is het water nog niet zo warm je kan gewoon nog op snoek vissen hor pas als het egt heel warm wordt zou ik stoppen..

Groetjes Dayo
Gebruikersavatar
Arthur Vicioso
Berichten: 34
Lid geworden op: 14-07-2007 21:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-07-2007 12:31

heey,

bedankt voor de reacties, daar kan ik wel wat mee. sommige termen snap ik niet, dus die vraag ik later wel na. en wat betreft snoeken gevaarlijk in de zomer. in de zomer is de watertemperatuur heel hoog. ALs je de snoek drilt put je hem uit, voor een snoek, die uit koudere streken zijn orsprong vindt, kan dit uitputten zijn einde worden. Je kan het vergelijken met dat je in de zomer met 40 graden opeeens onder je parasol wordt getokken en voor je leven moet vechten.

groeten en bedankt. arthur
ga voor die biggen
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

17-07-2007 22:09

Klasse dat je aan het welzijn van de snoek denkt! Om op je vraag terug te komen: Je kunt de al eerder genoemde tube gebruiken zodat de onderlijn als het ware niet zo snel om de hoofdlijn heen slaat. Wat ook nog eens extra kan werken is een korte tube op de onderlijn. Deze lijkt een beetje op een lang tuitje, is vrijwel overal te koop. Zo blijft je rig ook wat meer van je lood weg. Ik gebruik het als ik ver moet gooien.

Succes!
©
Plaats reactie