Vissen ijzerenman Geldrop en nog wat andere beginner vragen.


Plaats reactie
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

03-05-2007 16:51

Hallo allemaal ik ben nieuw op het forum maar heb ondertussen al veel gelezen hier :).

Mijn vraag is of iemand de visvijvers de Ijzerman te Geldrop kent en hier wel eens op karper gevist heeft.
Ik wil hier namelijk gaan karpervissen maar op moment zitten er niet veel te vissen ( paaitijd?) ik heb wel wat fotos die ik vanavond na het werk kan uploaden. want ik heb geen idee waar ik zou kunnen gaan zitten.

en ik heb nog wat vragen maar die zal ik later posten i.v.m. werken nu.

Bij voorbaat dank

Mietek.
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

03-05-2007 17:20

welkom op het forum! :D

ik ken het water waar je wil vissen niet, maar rond deze tijd zou ik een beetje de ondiepere stukken op gaan zoeken.

succes!
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

03-05-2007 22:52

Yo heb de fotos van het water geupload, helaas is dit van 1 vijver ( de oude plas zo noemen ze het daaR). wil hier mijn geluk gaan beproeven zaterdag. aangezien nieuwe water irritante netten en dingen staan voor die watervogels. (waar ik een keer vast zat omdat ik van niks wist waar die palen die 1cm boven water uitstaken voor waren.)

http://www.wsecure.eu/visvijver

Ik wil gewoon instant gaan vissen met wat bolies die ik nog heb van vorig jaar wel afgesloten knijper op de zak zijn die nog te gebruiken?

Ik neem ook made mee voor mijn vaste hengel dus mischien dat ik wel een hap maden er aanrijg als ik niks krijg en tweede hengel erbij gooi,
Maar omdat ik nog niet zo een ervaren karpervisser ben wil ik rustig beginnen voor ik hele uitrusting koop en dan twee keer gebruik.

In iedergeval mijn vraag, ik ga niet voorvoeren maar gewoon met de katapult wat bolies bij schieten, en dan iets voor de voerplek met mijn bolie vissen. heb ik gezien op een karper dvd :P

Had nog wel een vraag, ik gebruik zeg maar lood dat schuift als de vis het aas pakt. inside is dit volgens mijn.
Maar ik zie ook dat je een vast lood systeem kan gebruiken hiervoor wil ik dan de korda leadclip halen. zijn er voor / nadelen?
en is dat wat die leadclips?

Ik had bij vlemmix gezien de x2 set met rodpod heel de rambam 2 karper hengels e.d. is dat wat of ? 99.euries. dus d8 als ik het wat vind kan ik die mischien halen.
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

04-05-2007 10:13

mooi watertje :)
over dat x2 spul. is niet aan te raden, de rodpod is bagger!
tralalala....
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

04-05-2007 11:19

Hoi Mietek mooi water. Ik sluit me aan bij de vorige schrijver. Zoek ondiepe plek, liefst hard en dicht tegen een rietkraag. Het water ziet er niet echt instant uit, maar wel een lange termijn uitdaging. Succes

Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Niels Huijbrechtse
Berichten: 16
Lid geworden op: 17-04-2007 17:41
Locatie: NewJokeCity

04-05-2007 17:02

ik heb hier vorig jaar veel gevist.Is echt een leuk water met veel mooie vissen, tipje probeer op die "strekdam" te gaan zitten tegen het riet.!

Owja je mag hier niet nachtvissen politie wil nog wel eens komen kijken , maar als je je auto ffe bij het zwembad zet val je veel minder op en komen ze niet zoeken.
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

04-05-2007 21:46

Oke bedankt voor de tips :)

@ niels, waar viste je mee etc en voeren enzo ?

MVg,

Mietek
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

05-05-2007 15:54

Heb er heerlijk gevist :)
niks geland overigens, zeker niet met mijn vastlood systeem maar daar komt verandering in zie andere topic :). want ga mijn eigen rigs maken!.
had een of andere brakke x2 super soft en standard rig maar stond me niet aan.

Maar was ook met mijn vaste hengel bezig en met maden, en op gegeven moment poef dobber weg, rustig aanslaan, **SSJJOONNGG*
lijn strak vis( denk karper) het riet in en uiteraard kromme top weg haak :<

Zat tussen het riet zater er nog meer ze sprongen me tegemoet afentoe. helaas smiddags was activiteit over :<


Mietek.
Plaats reactie