montage funnelweb
- Marc Henstra
hoi heb gister wat funnelweb gekocht en de bijhorende matriaal,naar aanleiding van mn eerste vraag bij (rigs)hoe en waarmee vul ik ze het beste en hoe maak ik hem vast aan de rig,de werking is mij duidelijk en heb er ook oogjes voor aan de wartel bijgekocht zodat je ze thuis voor kunt maken,wie kan mij wat info geven zodat ik het voledig snap?alvast bedankt...
-
je kunt ze vullen met verkruimelde boilies of groundbait..
ik vis mijn rig met een quicklink.. deze heeft dus aan 1 kant een lusje..
ik steek mijn boilienaald (lange) over de lengte door het funnelweb. en trek mijn onderlijn er door.. zo zit het funnelweb op mijn onderlijn..
steek mijn haak erbij in en maak hem weer vast.. ingooien en Voila!
kijk de Korda Underwater DVD's maar eens staat het heel goed op uitgelegd. ook met receptjes..
Gr. Remko
ik vis mijn rig met een quicklink.. deze heeft dus aan 1 kant een lusje..
ik steek mijn boilienaald (lange) over de lengte door het funnelweb. en trek mijn onderlijn er door.. zo zit het funnelweb op mijn onderlijn..
steek mijn haak erbij in en maak hem weer vast.. ingooien en Voila!
kijk de Korda Underwater DVD's maar eens staat het heel goed op uitgelegd. ook met receptjes..
Gr. Remko
-
oja en hoe vullen?
je gooit je voer in de buis.. evt aanstampen met een stampertje.. en eruit drukken en weer vastknopen.. zo krijg je een worstje.. en die kun je op bovenstaande manier bevestigen.
Gr. Remko
je gooit je voer in de buis.. evt aanstampen met een stampertje.. en eruit drukken en weer vastknopen.. zo krijg je een worstje.. en die kun je op bovenstaande manier bevestigen.
Gr. Remko
- martijn bunte
- Contacteer:
het in de war gooien van je rig hep je bij deeze dan ook meteen getackeld,
ik ben er van gaan houden en doe dan ook bijna niet anders meer,ps met de grounbait kun je ontzettend uitleven wat betreft ingredienten

aldejekes loat goan!
- Marc Henstra
zal hellemaal niet moeilijk zijn hoor maatr het is maar net hoe technisch je bent,dus je drukt wat los voer in dat netje en drukt het aan haal de lange boilie naald erdoor rijgt hem aan de wartel?zit de hoofdlijn er dan al aan vast?en de haak prik je aan de onderkant erin ?en als je boilies gebruikt moet je ze dan allemaal aan je boilienaald rijgen in dat netje?
-
Nee en Nee,
ik gebruik een quicklink. dit is een soort snelkoppeling die je aan je wartel maakt en waar je je onderlijn snel aan kunt hangen. (kijk de Korda DVD's maar eens)
en als je er alleen boilies in doet kun je hem ook gewoon aan je haak hangen..
kijk hier maar eens http://www.korda.co.uk/dutch/systems/systems.html
en dan op het warteltje klikken.
Gr. Remko
ik gebruik een quicklink. dit is een soort snelkoppeling die je aan je wartel maakt en waar je je onderlijn snel aan kunt hangen. (kijk de Korda DVD's maar eens)
en als je er alleen boilies in doet kun je hem ook gewoon aan je haak hangen..
kijk hier maar eens http://www.korda.co.uk/dutch/systems/systems.html
en dan op het warteltje klikken.
Gr. Remko
-
Marcie,
Trek een beetje funnelweb van de koker af en leg er een eenvoudige knoop in zodat de web aan onderzijde dicht is.
Nu kan je aan de andere zijde van de koker aas inwerpen.
Met het stampertje kan je het een beetje aandrukken.
Zorg dat je een "worst" creeerd van ca. 15 cm. (ideaal is ies korter dan de lengte van je rig)
Leg bovenaan nu weer een knoop zodat het aas geheel ingekapseld zit en knip hem af.
Berg de koker goed vochtvrij weer op.
Steek nu een lange naald door de lengte richting van de worst en rijg hem op je onderlijn (zorg wel dat er een lusje aanzit dus)
Hang nu het geheel aan je hoofdmontage, bijv. met behulp van de Korda Quicklinks
E.e.a wel borgen met siliconenrubbertje
Succes verzekerd!!!!
Trek een beetje funnelweb van de koker af en leg er een eenvoudige knoop in zodat de web aan onderzijde dicht is.
Nu kan je aan de andere zijde van de koker aas inwerpen.
Met het stampertje kan je het een beetje aandrukken.
Zorg dat je een "worst" creeerd van ca. 15 cm. (ideaal is ies korter dan de lengte van je rig)
Leg bovenaan nu weer een knoop zodat het aas geheel ingekapseld zit en knip hem af.
Berg de koker goed vochtvrij weer op.
Steek nu een lange naald door de lengte richting van de worst en rijg hem op je onderlijn (zorg wel dat er een lusje aanzit dus)
Hang nu het geheel aan je hoofdmontage, bijv. met behulp van de Korda Quicklinks

E.e.a wel borgen met siliconenrubbertje
Succes verzekerd!!!!
-
- Marc Henstra
hardstikke bedankt en de beste wensen