zachte bodem


Plaats reactie
keizer patrick
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-10-2006 17:38

25-10-2006 20:44

wil van het weekend vissen in de polder met vast lood systeem alleen weet dat de bodem aardig zacht is . Zou dit problemen geven met een vastlood systeem .. Of raden jullie mij toch iets anders aan


alvast bedankt patrick
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

25-10-2006 20:48

keizer patrick schreef:wil van het weekend vissen in de polder met vast lood systeem alleen weet dat de bodem aardig zacht is . Zou dit problemen geven met een vastlood systeem .. Of raden jullie mij toch iets anders aan


alvast bedankt patrick


Misschien idee om met ligt lood en een popup te vissen heb ik zelf ook gedaan op zachte bodem en werkt perfect:)
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

25-10-2006 22:18

ik zou toch ff door zoeken naar de harde plekjes die zijn er vast wel.

anders gebruik ik peer lood met twee plakken kurk erop gelijmd tot max 80 gram
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

30-10-2006 09:43

Ik zelf vis ook met vastlood systeem hier in de polder en heb eerlijk gezegd nooit echt problemen daarmee gehad.
Ik vis dan met ongeveer 70 gram in-line lood en een onderlijn van ongeveer 15 cm.
Als je in de kanalen vist en je legt je haak op zo'n 1 á 1,5 mtr. van de kant dan is het zowiezo al wat harder (de bodem).
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

30-10-2006 09:51

Zoals Rinus al aangaf, de bodem van polder kanaaltjes aan de kant van de oever is vrijwel altijd harder dan het midden stuk. Echter, je kunt er ook voor kiezen om een helicopter rig te gebruiken zodat je weet dat je rig netjes op de bodem ligt.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

30-10-2006 11:12

Precies Jeroen,

Polders zijn vroeger doorgelegd. Er bestaat echter wel een verschil een polder waarin vroeger en nu gevaren wordt/werd of een polder waar nog
nooit gevaren is. Wanneer er vroeger of nu nog steeds boten door heen varen is het midden meestal wat dieper. Dat betekend dat alle modder naar het midden zakt en dat de zijkant vrij hard zijn. In de kleinere slootjes is het soms aan de zijkant nog dieper dan het midden van de sloot. Waarom weet ik niet.... Ik denk dat modder, modder aantrekt ;) (adhesie).

Wat je zou kunnen doen is kijken hoeveel cm modder er ligt. Grote kans dat je lood er diep in gaat. Dit betekend dus dat je onderlijn minimaal zo lang moet zijn. Pop up vissen kan, ik hou er persoonlijk niet van om te vissen met ander aas dan ik gevoerd heb. Voer ik in de blubber dan vis ik ook in de blubber, geen speciale trucs. De vissen kennen het aas in de blubber dus waarom daarvan af wijken.

Heb je niet gevoerd, dan zou ik in de blubber en langs de kanten proberen. Zo kom je er achter waar je kansen liggen. Waar je wel mee op
moet passen is de maagdelijkheid van de polder. Wordt er nog niet gevist, dan moet je wel voeren. Anders ga je sowieso blanken (ze kennen het aas nog niet). En het voeren in MIJN polder volstaat al met enkele handjes (50 boilies maximaal), in sommige gevallen 4 aanbeten in 3 uur. Voer beter te weinig dan te veel!

Conclusie.
Water uitzoeken naar harde plekken. Als die er niet zijn gewoon in de blubber vissen. Hier dus wel uitzoeken hoeveel blubber er ligt en
daarop je onderlijn aanpassen.
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

30-10-2006 12:51

Modder dat modder aantrekt heet volgens mij cohesie ;), adhesie is het aantrekken van verschillende "soorten".
Maar verder heb je een aardig stukje neer gekrabbelt :P
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

30-10-2006 12:55

Rinus Schuurman schreef:Modder dat modder aantrekt heet volgens mij cohesie ;), adhesie is het aantrekken van verschillende "soorten".
Maar verder heb je een aardig stukje neer gekrabbelt :P


Zat ik in ieder geval dicht in de buurt. Zoiets verWATERt natuurlijk ;).
Maar nu ben ik ook weer een stapje wijzer.

Overigens wil ik nog even toevoegen dat ik bij mij in de polder dat de vissen azen op zowel modder als harde plekken. Vooral wanneer er gevoerd wordt. Dit komt doordat er weinig tot niet gevist wordt en de vis totaal geen argwaan heeft bij het aas. Oftwel een aasorgie. Hoewel de vissen eerst veel sprongen op zo'n voerplek is dat drastisch afgenomen toen ik ben gaan vissen. Heel vreemd.

Dus gewoon proberen en u zult er achter komen.
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

30-10-2006 12:57

Ik denk ook dat de poldervis het wel gewend is om z'n voer te vinden in de modderbodems en dan zal hij jou boilie ook niet laten liggen hoor ;)
Je voert toch ook niet met boilies die bovenop de modder blijven liggen?

Komt helemaal goed, gewoon lekker dicht langs het kantje vissen!
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
keizer patrick
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-10-2006 17:38

03-11-2006 16:19

owky dan probeer ik er te vissen gewoon met een lange onderlijn en dan probeer ik het gewoon er wordt wel gevist op dat stuk want was laatst aan het voeren en ja toen zet er iemand anders , en nu ga ik het morgen weer proberen maar bedankt voor de reactie;s en ga het proberen

gr patrick
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

03-11-2006 16:22

Ik heb wel intersse in je ervaren die je mee maakt. Wat je zelf ervaart en wat je vangt natuurlijk.
Plaats reactie