wintervisserij


Plaats reactie
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

11-11-2002 15:03

hallo allemaal

dit jaar word mijn eerste jaar dat ik in de winter door ga vissen maar ik heb nog een hele hoop vragen misschien kunnen jullie die beantwoorden en eventueel ook uitleggen hoe jullie in de winter op karper vissen hier zijn mijn vragen:

watvoor boilies kan ik het beste gebruiken?
watvoor rigs gebruiken jullie meestal?
op wat voor soort wateren kan ik het beste vissen en op welke diepte?
hoeveel moet je gemiddeld voeren of moet je instant vissen?
op welke tijden is de karper actief?
wat zijn jullie ervaringen met wintervissen?

hopelijk kunnen jullie een paar van mijn vragen, of al mijn vragen beantwoorden, alvast bedankt

met vriendelijke groet richard

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: richard van der vliet op 2002-11-11 15:03 ]</font>
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

11-11-2002 15:25

Beste Richard,

Hier zijn een aantal antwoorden op jou vragen:

Over de boilies is niet zo veel te zeggen. Maar gebruik naar mijn mening niet te vette boilies. Mijn voorkeur gaat uit naar boilies met veel voedingsstoffen en koolhydraten.

De Rigs moet je niet aanpassen hoor. Gewoon je eigen vertrouwde rig gebruiken waar je normaal ook mee vist. Misschien zou je eens een klein fel gekleurd pop-upje kunnen gebruiken!

Mijn voorkeur van water gaat liever niet zo uit naar een kanaal zoals de Maas ed. liever vis ik in een put of in een polder. Met diepte heb ik nog niet zoveel ervaring want ik heb op 20 meter enkele winter karpers gevangen maar ook op nog geen meter water (hier wel meestal de wat kleinere)

Het voeren moet je zeker niet overdrijven gewoon slechts enkele boilies bij je aas. De karper eer nu eenmaal minder in de winter. Als je gaat voorvoeren pak dan niet een te kleine periode maar gewoon 2 weken bv. Schiet/gooi slechts +/- 10 boilies per stek per keer. Maar voer wel steeds rond de zelfde tijd.

De activiteit valt bij mij meestal ’s ochtends vroeg als de zon op komt. Maar dat verschild per water.

Mijn ervaringen met wintervissen is heel koud niet zo heel veel vis maar als je er een vangt is het meestal een van beter formaat. Een winterkarper telt voor mij meer dan eentje in de zomer!
Kortom: ik kijk zomers al uit naar de winter

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groeten,

Luuk Schenkelaars
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

11-11-2002 18:20

hey luuk
bedankt voor je snelle reactie en je heb me al een stukje op weg geholpen zijn er nog meer mensen die wat over hun wintervisserij kunnen vertellen???

met koude groet richard
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-11-2002 19:35

Hallo Richard,
eerst eventjes lezen, en zijn er dan nog vragen,..dan roep je maar.

http://www.karperwereld.nl/artikel/winter1.htm

http://www.karperwereld.nl/artikel/saron2.php

hhttp://www.karperwereld.nl/artikel/henk1.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

11-11-2002 20:15

hoi henk

die verhalen had ik eventjes over het hoofd gezien, nu ben ik al een heel end verder

groetjes richard


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: richard van der vliet op 2002-11-12 08:16 ]</font>
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

14-12-2002 14:34

Open een topic, met als titel "Richard" en stel daar al je vragen ipv 100 topics te openen
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

14-12-2002 15:01

sorry hor robert, ik zal er voortaan wel op letten dat ik wat minder topics open als er mensen zijn die daar last van hebben
Plaats reactie