Startende visser


Plaats reactie
Pascal Looij
Berichten: 8
Lid geworden op: 23-06-2006 23:59
Locatie: Almere

24-06-2006 00:19

Sinds kort ben ik geinteresseerd geraakt in het vissen. Ik heb al een tijdje een vaste stok, maar sinds kort wil ik me verdiepen in het Karper Wereldje. Ik heb ondertussen een karperhengel met baitrunner, beetverklikker, swinger, boilies, boiliesprikker aangeschaft.

Vanavond voor het eerst gevist van 21.00 uur tot 23.45 uur. Ik heb in de Hoge-Vaart gevist. Toen ik aan kwam waren er diverse kolken te zien, dus ik dacht dat het wel een leuke avond zou worden. Hengel opgetuigd, boilie eraan, ingegooid, beetverklikker aan, swinger aan de lijn en wachten... en wachten....

Het werd achteraf een saai avondje. Na het ingooien geen kolk of ander beweging meer gezien. Ik weet dat dit natuurlijk kan, maar als beginner maakt dit je erg onzeker of je het wel goed doet. 1e 1,5 uur had ik ingegooid aan de overkant in de buurt van de kant. Daarna door onzekerheid toch even checken of de boilie er nog aanzit :(
Alles zat goed en dus maar weer opnieuw ingegooid, dit maal dichtbij de kant een paar meter van me vandaan aan mijn kant van het water. Om kwart voor twaalf besloot ik maar naar huis te gaan.

Misschien zijn er mensen bekend met de Hoge/Lage Vaart in Almere en kunnen ze me wat tips geven! :wink: Ik heb al eens op Almere gezocht en toen gelezen dat je in de Hoge/Lage Vaart goed op karper kan vissen en dat mensen regelmatig tot altijd wat vangt daarzo.

Misschien is er wel een ervaren karpervisser die in Almere woont, waarmee ik eens kan vissen en wat ervaring kan opdoen?! :o

ALVAST BEDANKT!
Wesley Dubbc
Berichten: 97
Lid geworden op: 22-05-2006 13:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

24-06-2006 09:59

gewoon blijven proberen je vangt niet altijd wat
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

24-06-2006 11:33

Pascal,

Een tip die ik je kan geven is: Begin eerst eens met penvissen op karper.
Hierdoor word een veel betere begin basis gevormd, voor de rest van je
karper carrierè. Deze tip kan eenvoudig klinken, maar ik ben ervan over-
tuigd, dat je hierdoor een betere basis vormd voor je verdere loopbaan
als karpervisser. Kan met statisch vissen enorm van pas komen...

groetjes Benny
Pascal Looij
Berichten: 8
Lid geworden op: 23-06-2006 23:59
Locatie: Almere

27-06-2006 22:12

Ik heb vanavond weer even zo'n twee uurtjes gevist. Dit keer op een nieuwe stek, een inham van de hoge vaart in Almere. Vanaf eergisteren wat gevoerd met boilies en mais.

De vissessie begon niet echt goed. :( Na het ingooien zat ik gelijk vast in het riet en uiteindelijk brak m'n lijn. :evil: Nadat ik mijn onderlijn weer had opgebouwd, opnieuw ingegooid en wachten. Op de plek waar ik had ingegooid had ik wat boilies gegooid en wat 'groundbait' (een één of ander goedje wat je moet aanmaken met water en daarvan kan je ballen vormen).

Na ongeveer 15 minuten hoorde ik een piep en daarna bleef m'n beetverklikker piepen :D. M'n lijn vloog van m'n spoel. Ik als een gek naar m'n hengel rennen en aangeslagen. Tegelijkertijd zag ik een grote kolk en voelde ik geen weerstand meer op mijn lijn. Lijn gebroken? :o Of had ik geen goede knopen gelegd? :-?

Hoe weet ik of de lijn gebroken is of dat het aan m'n knopen lag?
En hoe weet ik of ik de juiste lijn aan m'n molen heb?
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

27-06-2006 22:27

Haha, nou reken maar dat jij door dit voorvalletje de komende 2 weken niet meer bij het water weg bent te slaan :lol:

serieus, nu heb je vast vertrouwen in stek en boileys, doorgaan dus!!

je vraagt je af of je lijn gebroken is, of dat de knopen zijn geknapt? ik ga er dus van uit dat je ook geen haak meer aan je lijn hebt hangen? lijnen knappen niet zomaar, of de karper had zicht langs een obstakel bevrijd of je sloeg te hard aan waardoor de haak van de lijn af schoot. ben je je lood ook kwijt, of hoe maak je precies je montage vast? ik kan niet echt veel duidelijkheid krijgen uit je verhaal, het kan zoveel verschillende oorzaken hebben.

mischien is het verstandig even je gebruikte materiaal toe te lichten. mischien kunnen we je dan een tip geven

over de gebruikte lijnen kan ik je wel wat duidelijkheid geven. over het algemeen kan je goed uit de voeten met 30/100e(=diameter =0.3mm) vislijn. deze heeft vaak een trekkracht van om en nabij de 6 a 8 kg. dunner dan deze diameter moet je eigenlijk niet gaan, aangezien je dan veel inleverd op de schuurvastheid van een vislijn. ga eens langs een viswinkel en vraag deze eens goede lijn op te spoelen, je zal immers niet weer een mooie vis willen verspelen door lijnbreuk.

Gr Mark
dennis van Wel
Berichten: 120
Lid geworden op: 01-06-2005 11:41
Locatie: almere
Contacteer:

28-06-2006 01:46

je hebt een pb
spel fouten zijn met opzet voor jullie vermaak
Pascal Looij
Berichten: 8
Lid geworden op: 23-06-2006 23:59
Locatie: Almere

28-06-2006 22:09

Ik ben vanmiddag langs de hengelsportwinkel gegaan en het lag idd aan de lijn. Er is een andere lijn opgezet en volgens de verkoper moet alles nu goed gaan.

Ik heb vanavond nog even gevist, maar het mocht helaas niet baten. Ik heb ook niet echt lang op de stek gezeten, want m'n vriendin wilde naar huis :evil:

(Ja, ja, kom maar op met de reacties dat ik ook niet m'n vriendin mee moet nemen :roll: 8) )
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

28-06-2006 22:33

dennis van Wel schreef:je hebt een pb


ik niet...
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

28-06-2006 23:18

Pascal Looij schreef:Ik ben vanmiddag langs de hengelsportwinkel gegaan en het lag idd aan de lijn. Er is een andere lijn opgezet en volgens de verkoper moet alles nu goed gaan.

Ik heb vanavond nog even gevist, maar het mocht helaas niet baten. Ik heb ook niet echt lang op de stek gezeten, want m'n vriendin wilde naar huis :evil:

(Ja, ja, kom maar op met de reacties dat ik ook niet m'n vriendin mee moet nemen :roll: 8) )


Moet je ook gewoon niet doen!

(of je moet ondertussen een ander hengeltje kunnen uitgooien :wink: zo in het hoge riet )
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Plaats reactie