bolies maken...


Plaats reactie
Rens Koene
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-09-2002 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

15-09-2002 21:11

hey,
ik weet dat er al veel topic over zijn maar ik heb tog weer die vraaag...
ik hb nog nooit bolies gedraait en weet er ook jiks van af..wie kan mij vertellen hoe ik het doe en met wat het beste is...alsjeblieft een beetje makkelijk en duidelijk proberen uitleggen omdat ik het nog nooit gedaan hebt...
bijvoorbaat dank rens koene
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

15-09-2002 22:13

een kant en klare mix is het makkelijkste een ei per 100 gr mix is meestal voldoende flavour erbij evt andere toevoegingen.Het beste eerst de eieren in een ruime emmer breken dan de vloeibare delen erbijdoen heb je evt droge extra toevoegingen meng deze dan eerst met de mix dit om het goed te verdelen.De mix doe je dan bij de eieren en dan moet je goed kneden tot je een goeie bal hebt hier kun je dan je boilies met de hand uit draaien.Heb je alles gedraaid dan kun je ze evt koken totdat ze gaan drijven dat is het punt dat ik ze er uithaal dan laat ik ze meestal twee dagen drogen en je hebt je boilies klaar voor gebruik of je vriest ze in.Natuurlijk kun je ook zelf een mix maken hier een simpele maar goede basis 1 deel griesmeel 1 deel soya (volvet) 1 deel tarwe bloem. 1 deel is bijvoorbeeld 100 gr of een koffie mok. Ik hoop dat je hier wat aan hebt in ieder geval veel succus.
carpbusters groningen
joachim stelmaster
Berichten: 28
Lid geworden op: 20-10-2002 02:00
Locatie: sassenheim

14-11-2002 19:30

heej

wat ik vaak doe en het werkt goed is:
250 g soja vet
250 g polenta
150 g griesmeel
250 g koekjesmeel
misschien een paar handjes gemalen hennep

dan koop je bij de supermarkt van die kleine flesjes met flavour voor taarten. bijv amandel of kirsch doen het goed!

dit doe je door je eierstruif (6 eieren ongeveer is goed voor 1 flesje) en dan voeg je de droge mix toe (Nooit andersom!!!)

Rollen maar!!
en daarna kook je ze tot ze komen bovendrijven! ik zelf leg ze dan altijd op een theedoek te drogen en dan vries ik ze in!

ik vang altijd op deze boilies!
veel succes!!

met boilierollende groet :smile: joachim stelma

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: joachim stelmaster op 2002-11-14 19:32 ]</font>
Arnold Haandrik

14-11-2002 19:39

Op 2002-11-14 19:30, schreef joachim stelmaster:

dit doe je door je eierstruif (6 eieren ongeveer is goed voor 1 flesje) en dan voeg je de droge mix toe (Nooit andersom!!!)




Leg eens uit waarom niet beste Joachim.

Met Vragende Groet
Harald.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 2002-11-14 19:40 ]</font>
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

14-11-2002 20:25

joachim heeft gelijk nooit andersom anders gaat de mix klonterren dan krijg je deeg met droge plekjes. als je al roerend de mix aan de vloeistof toevoegd heb je hier geen last van.
Gr Wim
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

15-11-2002 10:12

Heren,

Steeds vaker (zie vorige toppics) komt de vraag over: "Hoe boilies te maken" naar voren. Om iedereen daar een handje bij te helpen, hebben wij op onze website http://www.karpervissersonline.nl een complete handleiding inclusief foto's staan, waarin tot in de detail wordt uitgelegd hoe het maken van boilies in zijn werk gaat. Boilies maken was nog nooit zo makkelijk!!!!!

Begin volgende week komt deel 2 er te staan waarmee het verhaal helemaal compleet is. Een unieke handleiding die op nog geen enkele website te vinden is.

Doe er dus je voordeel mee..!!

Groet Pascal
http://www.karpervissersonline.nl
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

14-12-2002 14:33

Het is altijd nog BOILIES

met miereneukende groet
Jaap
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

16-12-2002 08:07

Arme mieren...

Groeten,

Mark
ruben stelma
Berichten: 9
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: sassenheim

28-12-2002 18:07

Hallo Vissers. bij dit bericht zitten tips!!voor het draaien van boilies!!!!!

Ik draai al een tijd met mijn broer eigen boilies.Ik vind het erg leuk.Omdat ik het natuurlijk al vaak heb gedaan vind ik het niet moeilijk.Onze zelfgedraaide boilies zijn erg goed.Alleen in de winter draai ik ze niet want dan vis ik niet.Natuurlijk als het voorjaar weer is begonnen open ik de boiliekeuken weer en ga weer aan de slag.

Hier volgt wat ik altijd doe:
aardbeien boilies

-Klop een stuk of 4-5 eieren in een kommetje.
-Gooi er wat flavor bij wat je gewoon bij de supermarkt kunt kopen, banaan of aardbei.
Gooi er liever iets te veel bij dan te
weinig.
-Klop het nog eens goed door elkaar.
- dan doe ik gemalen henep en sojabloem en koekiesmeel en polentabloem en griesmeel
bij elkaar en mix ik dat met de hand.
-dan gooi ik het beetje bij beetje bij de eiren het moet goed door elkaar worden gemixt zonder machine maar met de hand.
-dan, als alles goed door elkaar zit, kun je de boilies gaan rollen.mocht je geen boilietafel hebben rol ze dan met de hand maar maak ze niet te groot en niet te klein.
-heb je een boilie tafel dan maak je worsten die ongeveer net zo breed zijn als de gootjes in de boilietafel.
-je legt de worst dwars op de gootjes en doe de andere helft van de boilie tafel erop en ga heen en weer.doe dat niet te kort.
-nou haal je de ene helft van je boilietafel eraf en daar liggen je boilies alleen nog zacht dus wees voorzichtig.Ze lukken nooit allemaal er zitten altijd nog wel mislukte bij.
- als je al het boiliedeeg hebt opgedraait moet je ze gaan koken.
-leg een paar boilies in het kokende water zodat ze niet op elkaar liggen, je kunt ze dus niet allemaal tegelijk doen.
-op een gegeven moment komen ze boven drijven.dan kun je ze er met een zeef uithalen.Leg ze dan een nacht te drogen op een thee doek en de volgende dag heb je je eigen boilies. vragen? mail naar jhstelma@euronet.nl

Met vriendelijke boilie groet van Ruben Stelma.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ruben stelma op 2002-12-28 18:09 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ruben stelma op 2002-12-28 18:11 ]</font>
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

29-12-2002 10:13

Ruben, wat ik hier al eerder aangaf en je een hoop typwerk had gescheeld, check onze website maar eens.

Pascal
ruben stelma
Berichten: 9
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: sassenheim

29-12-2002 15:08

Ja oke beste pascal maar ik vind het leuk om tips te geven.en ik wil graag iemand helpen bij het boilies maken en als iemand iets niet snapt en het op je website niet kan vinden, wil ik het graag uitleggen. maar in ieder geval bedankt voor je tip ik zal eens op jewebsite gaan kijken!

met vriedelijke boiliegroeten van Ruben
Plaats reactie