Captive backlead van fox


Plaats reactie
Ivo Slamevitch
Berichten: 20
Lid geworden op: 28-01-2005 23:20

05-11-2005 10:41

Hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb sinds kort captive backleads in mijn bezit.
Nu heb ik alleen een vraagje:
Hoe moet ik ze bevestigen aan mijn rodpod, ik heb de horizon pod.
Is het nou de bedoeling om ze gewoon aan de buzzerbar te knopen of kan ik ze via het bijgeleverde plaatje ergens opdraaien c.q. vastmaken?
Ik heb al van alles geprobeerd (onder de piepers, tussen de pijpjes en de buzzerbar) ik weet het niet meer.
Wie kan mij helpen?

Trouwens ik ben geen beginner, maar wel te dom om het te begrijpen :oops:
Bij voorbaat dank.

Groetjes,

Ivo
Gebruikersavatar
Jurg Bergsma
Berichten: 109
Lid geworden op: 28-03-2005 19:35
Locatie: Hengelo

05-11-2005 11:08

je moet een captive backlead bar kopen, daar kun je die dingen aan vast zetten

http://www.foxint.com/catalogues-produc ... &section=1

of deze
http://www.anglingdirect.co.uk/catalog/ ... ar_lrg.jpg
Second Place, First Loser
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-11-2005 11:47

En zo blijf je spullen kopen. Koop je toploodjes, dan ook een dure speciale steun, etc.

Ivo, je zult ze ergens op de kant moeten vastmaken. Aan een losse bankstick of vastprikken met tentharingen in de oever. In het plaatje zitten wat gaten die behulpzaam zijn. Ik zou ze niet aan de buzzerbar waar je hengels op liggen doen. Risico is dat hengel en snoer van het toploodje eens met elkaar in de war raken. Laag aan de voorste bankstick kan natuurlijk wel.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

05-11-2005 13:10

Als je toch aan 't kopen ben,
koop gelijk een stukje extra touw als je vanaf een hogere kant zit of dat het eerste stuk voor je ondiep is...... :oops:

Had nl tijdens mijn eerste vissessie met deze loodjes twee volle runs toen er een boot langs kwam. Mijn lood bleef bovenop het taluud liggen, gevolg laat zich raden; de lijn liep veels te hoog door het water en had dan ook geen nut. Heb toen nog het lijntje verlengd zodat ik m'n lood kon laten zakken over het taluud heen. Heb daarna ook nog ruzie gehad met de clips die erop zitten. Eerst zaten ze te los en vielen ze van de lijn af bij het te water laten. Na enig stoomwerk zaten ze te vast en lieten bij een run niet los.

**
Te Koop; twee weinig gebruikte FOX captive backlead, in nw staat :lol:
**
CarpeR Diem
Ivo Slamevitch
Berichten: 20
Lid geworden op: 28-01-2005 23:20

06-11-2005 20:34

bedankt voor jullie reactie.

Ik had die captive backlead bar wel gezien maar wist niet dat die ook op een horizon pod past.

Groetjes,

Ivo
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-11-2005 21:19

ja, en als ze niet los komen, draaien ze rondom de hooflijn!!!!

Leuk als je alleen vist...... :cry:

Zeer handige uitvinding, maar enkel rendabel met een verlengd kord, en goed openende clip want anders.....
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

08-11-2005 09:37

Ik heb de originele fluo draad direct vervangen voor veel langere zinkende gevlochten lijn. Je kunt deze dingen volgens mij alleen maar goed gebruiken op een water met een redelijk harde vlakke bodem.

Ik heb hier volgens mij het lichtste type, en als ik ze gebruik dan zorg ik er wel voor dat ze redelijk diep komen te liggen, anders ondervinden ze bij de aanslag niet genoeg weerstand van het water en is het resultaat niet te overzien.... :-?

Ik heb hier trouwens ook wel z'on captive backlead bar (ik kreeg m gratis bij mn rodpodje). Het werkt opzich wel mooi maar ik zou het geld er niet voor overhebben als ik m zou moeten kopen.


Mvg,

Patrick
Jos Kortte

11-11-2005 20:55

klote dingen :evil: de eerste paar keer gaan de clips wel soepel open maar na ong. 5 vis sessies gaat het niet zo soepel meer en dan .....alleen maar gekloot aanslaan en nie los gaan en dan vis verspelen
....aanslaan niet los gaan en dan een paar keer om de hoofdlijn kantelen en alles vast!!! je zou toch flink balen als je zo je droom vis verspeelt
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

12-11-2005 20:27

Ik heb de 56 grammers. Als je die STRAK aan dat lijntje legt, met de hengeltop in de richting van het loodje schieten ze OF tijdens de run OF tijdens het aanslaan geheid open! Ik had het om de lijn slaan ook bij de eerste keer gebruiken, sinds ik ze strak leg heb ik geen last meer.. Echter pak niet de lichtste (maatje van mij heeft ze, ondingen!) en een harde, wiervrije bodem is inderdaad een pre!

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

12-11-2005 22:41

Daniel Takken schreef:Echter pak niet de lichtste (maatje van mij heeft ze, ondingen!) en een harde, wiervrije bodem is inderdaad een pre!
Mvg. Daniel


waarom niet de lichtste versie? deze gebruik ik zelf en hier ondervind ik minder problemen mee van het afvallen van de lijn tijdens het afzinken dan met de 56 grams versie. soms blijven ze er inderdaad wel aanhangen maar met een beetje "techniek" kom je er wel. je moet gewoon dat klipje behandelen met wat siliconen spray en zorgen dat er geen vuil tussen gaat zitten.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

12-11-2005 22:43

Om er nog even wat aan toe te voegen. met andere toploodjes verspeelde ik juist meer vissen (met die oogjes die bleven bungelen voor de vis, tik tik haak eruit) of veroorzaakte ik onnodige loodvervuiling :-? . niet dat ik nou een biologische geitewollensokken figuur ben maar het gaat om het principe van onnodige schadelijke stoffen van deze met "fox micro swinger clipjes" uitgeruste toploodjes.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

13-11-2005 11:14

http://www.carp.de/tackle/zubehoer/safe ... ndex.shtml

het meest ideale toplood in de wereld.

je verliest het nooit en je kan er zelf ieder willekeurig gewicht aan hangen wat je zelf wil
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

13-11-2005 11:33

Verliest het nooit? :o Als je lijn knapt ben je het toch kwijt? :-? Of komen die terug zwemmen? :P

M Z
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

13-11-2005 17:48

vind dat wel ideaal voor die verschillende gewichten, maar toch ondingen die maar aan je lijn blijven bungelen voor de vis. tik tik en het lood laat de haak uit de bek schieten. niet altijd, maar je zal net zien dat het bij een zeer mooi exemplaar gebeurd en dan zit je te treuren. is mij al wel overkomen dat bij dit soort toploodjes de haak uit de bek werd gestoten.
Plaats reactie