waterhoenen en ander vliegend gespuis.


Plaats reactie
peter andrae

28-10-2005 16:45

Ik zou er dit weekend een visfeest van maken denk mooi weer ga 3 dagen en nachten maar zit alweer achter de pc werd gek van die klote hoenen en meeuwen bij elke bollie die ik weg schoot zag je die kopje,s al mijn richting uitkijken :lol:.

Denk o ja wacht maar ff dus een stringer er aan en hopla smijten maar die krengen zoeken net zolang tot ze je aas hebben gevonden desnoods zoeken ze in groepje,s het water af,ben zelfs dieper gaan vissen maar ook dat hielp niet,denk okay wat jullie willen ik wacht wel tot het donker is dan maak ik wel een plekje :lol:dus niet bij daglicht was het weer een geplop op de stek waar ik gek van werd 8).

Nou ga ik mij een rubberboot aanschaffen met electra motor onmisbaar op dit water volgens vele dus zo zij het,nu is eigenlijk mijn vraag aan diegene die in het bezit zijn van een boot hun stek uitpeilen er markers neerzetten en voeren of zij hier ook last van hebben of dat dit dan uitblijft en eigenlijk meer het lot is van vissers zonder boot.


Zelfs een single hookbait werd gepakt ik zag zo mijn top van de hengel doorbuigen dus ik heb er alles aan gedaan maar moest tot de conclusie komen dat ik maar beter mijn boeltje kon inpakken en richting huis rijden.


mvg peter.
peter andrae

28-10-2005 17:25

:wink: Kan volgende keer natuurlijk ook 30 mm bollen inzetten.
RoBerT Knijnenburg
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2004 18:28

28-10-2005 17:47

of 40 mm :lol:
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

28-10-2005 18:54

Ik vaar altijd uit en heb er meestal ook last van. Soms roei ik er naartoe en dan gaan ze weg. Maar twee minuten later gaan ze weer verder.

Gewoon negeren.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

28-10-2005 19:00

Ja Elco, gewoon negeren. Doe ik ook altijd, MAAR ondertussen begin je wel een steeds kalere voerplek te krijgen. Ik krijg ook nooit runs als die knakkers allemaal aan het duiken zijn. :cry: Ik heb me er dit jaar geregeld over zitten opvreten! :x
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Martijn de Groot
Berichten: 152
Lid geworden op: 20-08-2002 02:00

28-10-2005 19:21

wat je kan doen is met een spod gaan voeren, nadeel is dat het wat meer tijd in beslag neemt en eventueel een aanpassing aan het materiaal.....maar als je 3 dagen zit heb je tijd zat ;-)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

28-10-2005 21:44

Op een gegeven moment hebben zo volgens mij ook door dat dat grote ding dat steeds in het water klettert eten oplevert. Ze gaan denk ik de spod ook herkennen en associeren met vreten. En duiken er vrolijk achteraan. Op sommige plekken heb ik wel erg last van meerkoeten (waterhoen waar je het over hebt nog nooit last van gehad) en meeuwen enz. Voordeel van nachtvissen is dat meerkoeten niet meer duiken in het pikkedonker (kuifeenden wel). En meeuwen met de schemering ook naar hun slaapplaats wegvliegen. Op een bepaald water kun je, als de kokmeeuwen er zijn, niet een boilie richting stek schieten, elke bal die je voert pakken ze voordat ie zinkt. Dit is ook een probleem als je op die wijze aan het vissen bent.
Is het op jouw water niet mogelijk om zo diep te vissen dat de meerkoeten er niet bij komen? Je zou de spod kunnen proberen, hopelijk hebben ze niet door wat het voorstelt.
peter andrae

29-10-2005 13:46

:o 15 mtr diepte en nog pakte ze de bollie,s ik denk als je gaat spodden dat ze eerst even op een afstand wachten om vervolgens alsnog te gaan ploppen,


Ik hoopte eigenlijk dat als je met de boot 2 staafmarkers neerzet ze niet zouden duiken op die stek ook omdat ik mijn aas dan op de stek laat zakken en niet hoef te gooien en natuurlijk omdat je vanuit de boot stiekum onderhands wat bollie,s bij de markers gooit,maar als ik jullie zo hoor zal ook dat niet lukken :-?.


Ik heb nu grote bollie,s gemaakt kijken of dat een optie is lijken wel ping pong ballen maar ja vroeger hadden de vissen ook geen moeite met een aardappel zullen ze volgens mij ook geen moeite hebben met een grote bollie.


mvg peter.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

29-10-2005 13:58

Bas Hofkens schreef:Ja Elco, gewoon negeren. Doe ik ook altijd, MAAR ondertussen begin je wel een steeds kalere voerplek te krijgen. Ik krijg ook nooit runs als die knakkers allemaal aan het duiken zijn. :cry: Ik heb me er dit jaar geregeld over zitten opvreten! :x


Ja Bas, je hebt gelijk. Ik krijg ook nooit runs wanneer zij aan het dineren zijn, ook mijn voerplek word dan steeds kaler en ik ga ook kapot van ergernis.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

29-10-2005 14:01

Spodden is wel een heel handig middel als je last heb van meeuwen hebt Peter. Je weet wel die gekke meeuwen die nadat je je met je werppijp langs de waterkant begeeft ze even hun kunstjes willen laten zien van he ze de dooor jouw gevoerde boilie sop kunnen duikellen. Dan helpt spodden zeer zeker.
Tegen waterhoenen zullen we denk ik echt wel een microfoontje in onze vismethodes moeten plaatsen en dan gewoon gaan kwaken "kwak" "kwak" of "wegwezen pleuris beest" of "ksst" "ksst" haha :wink:
Ik heb toen bij ons op de breek wel met pingpongballen gevist. Gewoon gevangen! Niet bijster veel maar wel gemiddeld zwaardere vissen. Was niet normaal de plons van me aas was vele maten grotere dan het loodje :oops: . Als je zo wil vissen zou ik wel met verschillende diameters voeren Peet. Maar ik denk dat je het niet daarin moet zoeken, ik weet het niet hoor groot aas... Ik denk dat je beter gewoon op water moet gaan vissen met een kleiner bestand aan waterhoenen :D .
Helemaal nu de winterperiode eraan komt zou ik persoonlijk niet zo snel overstappen op groter aas, eerder kleiner.
Die waterhoenen/meerkoeten hakken net zoals kreeften je boilies gewoon in tweeen dus dat heeft geen zin. Het wordt winter en de beesten willen gewoon net zoals onze "vrind"de karper een vetlaagje opbouwen dus gooi gewoon een klein handje extra voor die beesten! Vinden de Groene onder ons ook prachtig. Hoezo karpervissers en watervogels gaan niet samen. Kom op jongens denk aan de toekomst, de toekomst begint bij de dag van gister.


Groetjes Rudy
peter andrae

29-10-2005 16:02

denk dat dat microfoontje een goed plan is zodra zo een klerelijertje in de buurt komt dat je dan idd hoort ja move oprotten ksss ksss 8),hoop niet dat ik dan een klap op mijn bek krijg van de vissers naast mij straks denken ze heeft ie het tegen ons :lol:.


ja heeeee moveeee leip oprotten kssssss kssssss,sorry zat een hoen te gluren.



Ja met een spod ben je van die meeuwen verlost dat is waar, Ruud ik weet het klein aas maar word er gek van als het donker is dan heb je er geen last van maar vind het nu overdag ook prettig om te zitten zo kan ik ook zien of de vissen zich ergens op het water ophouden aangezien de karpers hier hun eigen soms echt veraden door regelmatig te springen,je weet hoe ik ben ik heb er geen moeite mee om regelmatig te verkassen als dat nodig is.

Maar die hoenen :evil: zal ze altijd netje,s terug zetten hoor dus die groene kunnen weer op hun gat gaan zitten weet ook wel dat ik anders daar niet moet gaan zitten maar lastig is het wel met vissen.



heeee nou oppleuren laatste waarschuwing kssss kssss fuckersssss.


8)


mvg peter.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

29-10-2005 16:49

Hoi Peter,

Erg lullig voor je maar ik denk dat het verstandig is om in het donker te gaan voeren. Ze zullen je bollen dan niet zien, als de volgels er al zijn. Op de wateren waar ik vis zie ik er overdag een bult maar tegen het schemer zijn ze allemaal verdwenen, waar ze blijven mag joost weten. Een boot kan ook uitkomst bieden maar dit is niet altijd gewenst.

Schrijf die meerkoeten niet direct af, ze kunnen interessanter zijn dan op het eerste gezicht lijkt. Zo kun je bijvoorbeeld prima zien waar en hoeveel andere mensen voeren. Zo heb ik ze afgelopen week nog 2 dagen achter elkaar zien duikden op een stek. Het werd mij wel duidelijk hoe aktief de karper was op die plaatsen... :lol:

Die koeten lijken soms meesters in het opspeuren van onze bollen. Of het zo is weet ik niet, maar voor zover ik heb kunnen zien, proeven ze het water om er op die manier achter te komen waar de bolletjes liggen. Mocht een koet bjvoorbeeld meerdere malen ''proevend'' over je stek zwemmen, zonder naar beneden te duiken, dan kan dit er op wijzen dat er geen voer meer op je stek ligt. De karper zou de stek ongemerkt leeg hebben gegeten zonder dat je een beet hebt gekregen, single hookbaiten maar dan onvrwijwillig.. :lol:

Doe er dus je voordeel mee en schiet ze niet direct af richting verre oorden..

Vr. Gr.,

Martin
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

29-10-2005 18:37

Martin Post schreef:Hoi Peter,



Schrijf die meerkoeten niet direct af, ze kunnen interessanter zijn dan op het eerste gezicht lijkt. Zo kun je bijvoorbeeld prima zien waar en hoeveel andere mensen voeren. Zo heb ik ze afgelopen week nog 2 dagen achter elkaar zien duikden op een stek. Het werd mij wel duidelijk hoe aktief de karper was op die plaatsen... :lol:



Doe er dus je voordeel mee en schiet ze niet direct af richting verre oorden..

Vr. Gr.,


Martin


Sorry Martin, maar hier zit je in mijn ogen op goed geluk vissen van iemand anders zijn voerplek af te trekken. Die vogels zijn het grootste gedeelte van de dag aan het duiken naar voedsel.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

29-10-2005 19:09

Hoi Elco,

Ik denk dat je het niet helemaal hebt begrepen. Vissen op andermans stekken doe ik niet, en zal ik ook nooit willen. Dat is voor mij niet de manier om aan mijn vissen te komen. Liever leg ik zelf zo,n plaats aan... :lol:

Dat die vogels op die voerstekken een fikse hoeveelheid bollen opduiken wijst er op dat daar niet, of heel weinig, word geaasd door de vis. Heeft het dan zin om daar (en daarmee bedoel ik het stuk van een water en niet de stek) te gaan vissen? Nee, voor mij niet. Ik maak daaruit op dat de vis op dat stuk van het water niet aanwezig is, negatief geconditioneerd is of het stuk niet als aasplaats gebruikt. Voor mij is het dus zeer bruikbare info om een stek te bepalen...

Ik hoop zo wat duidelijker te zijn..

Vr. Gr.,

Martin
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

29-10-2005 19:19

Peter, is het geen idee om een grote nep-condor of reiger aan die staafmarker te maken? Schrikt misschien weer af? :lol: 8)
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Derk Roelsen

29-10-2005 22:53

Heb ook last van die beesten. Ik gooide laatst in en nog voor dat de boilie het water raakte had ik er al een meeuw aan zitten. :lol: :roll:
Ik dacht op het eerste moment dat ik er een karper aan had zitten totdat ik iets op het water zag spattelen. :lol:

Groeten Roel
peter andrae

31-10-2005 03:13

Bas ik zat te denken aan een voerboot met luidsprekers erop :wink:.


Op dat hele water word overmatig gevoerd het is niet iets specifieks voor die plek dus verkassen is geen optie ze zitten overal en een ander water zou kunnen maar ik zit ondanks de hoenen toch op het water waar ik nu even wil zijn de karpers die je er vangt maken een hoop goed.


Martin idd druk beviste stekken maar dat die krengetje,s evengoed nog 15 mtr kunnen duiken zeg en dan nog trots met een bollie bovenkomen die 1 seconden later word afgepakt door een meeuw om vervolgens weer verder te ploppen op zoek naar de volgende bol.

Ik weet niet of karpers deze stekken mijden mijn gevoel zegt van niet overdag zou kunnen maar in de nacht komen ze wel op de stek om te scharrelen ving op zo een plek toch een vis van 40 pond samen met wat familie leden dus dan zeg je ook niet zo gauw ik ga ff ergens anders zitten maar lastig is het allemaal wel.




mvg peter.
Plaats reactie