hoe de boillie introduceren??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

15-08-2002 11:34

Ik zou eens een goede manier willen weten om de boillie te introduceren op een water! er zijn zoveel manieren maar ik wil wel eens weten hoe jullie dit doen?? dit is een water waar bijna niemand vist en de vis kent hier nog niet zoveel van aas alleen maïs begint de vis nu stilaan te kennen maar dit is wel op een vrij grote vijver!! als jullie tips hebben of een goede manier om de boillie te introduceren mag je deze hier altijd neerzetten!

vriendelijke karpergroeten nick
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

15-08-2002 11:50

hey nick!

ten eerste zal de karper de boilie zoiezo pakken, want hij begrijpt dat het voedsel is en hij kent het verder niet dus hij ziet het gevaar er niet van in.

je kan ook hier en daar op het water een aantal voerstekken maken, zodat de karpers vertrouwd raken met het aas!

na een paar keer voeren op dat water moet je bijna wel leuke resultaten boeken!

suc6
Just another carp fisher.......
Arjen Lans

15-08-2002 17:16

Martin,
Wat bedoel je met je opmerking dat de karper de boilie meteen zal herkennen?

Als je het bedoelt zoals je het zegt dan klopt er werkelijk niks van. Voor het eerst met een boilie op het water aan de slag? geloof me dan maar dat deze een goede introductie verdient. En begin in dat geval aub helemaal niet met vismeel ballen.

Toch wel uniek. Ik wilde dat ik ook zo'n water kende waar nog nooit met boilies is gevist.

Nick,
E.e.a. is afhankelijk van diverse factoren. Als je het wilt, kun je me mailen op lansa@agere.com

Arjen
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

15-08-2002 22:02

zet een bord onder water met,gratis af te halen :grin:
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

15-08-2002 23:32

Beste Arjen,

Ik kan je garanderen dat die lekkere zoete fruitballen vrijwel meteen gepakt worden. Vooral in het begin geld: Hoe meer je van die ballen het water in gooit hoe beter het loopt (natuurlijk niet een plakaat boillies van de bodem maken). Inderdaad moet vismeel een intoduktie krijgen , maar dan gaat het ook goed vangen. Dus op korte termijn (bv. instant) lekkere zoete crap boillies (=veel koolhydraten) en voor de lange termijn vismeel. Je hoeft echt nioet bang te zijn dat de karper het niet pakt. Let wel op: bijna elk water is in het verleden wel eens opengesteld aan de boillie!

Gr. Marcel
serge warbout
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: purmerend

15-08-2002 23:43

kijk of je aan het boek de dunne lijn kunt komen hier staat ook een heel stuk over maagdelijke waters en hoe de boilie er te introduceren. en verder staan in dit boek nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer handige tips en tricks.

serge
Wesley Bormann
Berichten: 23
Lid geworden op: 01-04-2002 02:00
Locatie: Maassluis
Contacteer:

16-08-2002 20:14

Op 2002-08-15 22:02, schreef Donald Stevens:
zet een bord onder water met,gratis af te halen :grin:


:rofl:
mark hofman.

25-10-2002 19:25

je hoeft nu toch bijna nergens meer je boilies te introduceren. het is onderhand vast voedsel geworden voor die beesten.

mark
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

25-10-2002 21:28

Juist Mark,

dat vind ik nou een heel wijze opmerking!

Als er in Nederland nog ergens een water ligt waar niet met boilies is gevist zou ik dat zeker niet met boilies kapot gaan maken maar lekker met een aardappel, deeg of ander nostalgisch aas gaan belagen. Moeilijk doen kan altijd later nog als die nostalgische aassoorten het een beetje af beginnen te laten weten.

Met nadenkende groet,

Hans
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

27-10-2002 16:58

Nick

Een introductie voor boilies is niet meer nodig in Nederland. Een introductie van jou eigen aas! Daar gaat het om. Je moet op dat watertje maar eens een paar weken voeren, uiteraard niet te veel in deze tijd. Wel consequent elke dag of om de twee dagen voeren. De karpers moeten vertrouwen krijgen in jou aas. Als je dit voor elkaar hebt en je gaat er dan op vissen...... Moet jij eens zien hoeveel aanbeten je kunt krijgen in een paar uurtjes vissen. Deze taktiek gebruik ik vaker op wateren waar bijna tot niet gevist wordt.

Tuurlijk kun je op zo'n water ook wel een beet krijgen zonder te voeren e.d. maar ik denk dat je jezelf dan ernstig tekort doet.

Groet
Bart.
HansPeter van Ee

03-11-2002 17:10

Mark

Ik weet nog wel wateren waar nog niemand heeft gevist, laat staan dat ze boilie's kennen.

Nick

Vindt eerst eens uit waar de vaste aasplekken zich bevinden van de karpers.
Door het water goed en veelvuldig te observeren moet jij hier achter kunnen komen.
Als jij achter deze plekken weet te komen peil deze dan grondig af en probeer te achterhalen waar de karpers zich mee voeden.

Het kan best eens zo zijn dat de karpers boilie's niet zomaar herkennen als voedsel.
Zeker als het natuurlijke voedsel aanbod hoog is en de populatie bestaat uit grotendeels schubkarpers dan zou het mij verbazen als ze meteen op een boilie-dieet overstappen.
Probeer het eerst eens met een partikels mix van hennep/mais/tijgernoten.

met kaperachtige groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: HansPeter van Ee op 2002-11-05 11:13 ]</font>
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

09-11-2002 18:05

Ja euhm ik heb het hier wel over een water waar nog nooit maar dan nog nooit is gevist met de boillie hier ben ik 100% zeker van!! Maar kijk op dit water zit het zo hier heeft maar 8man een vaste vergunning voor en dat zijn allemaal karpervissers. Maar het is een water waar veel rietbossen zijn langs de kant. maar er is ook een kleine inham op dit water en daarin staat veel riet aan de zijkanten. Maar de vissen kenne al particles en hier bijten ze ook op maar als men je hengels in het midden van de inham gooit dan mag je er de hele dag zitten geen enkele beet op maïs!! gooi je ze 1-2m van de rietbossen aan allé 2 de kanten dan vang je er ongeveer een 6 op een dag!! Maar nu wil ik de vissen ook de boilie laten leren kenne en dan ook de vissen kunne vangen in het midden van deze inham met boillies en particles snappen jullie nu wat ik bedoel??? Kan iemand me helpen of hebbe jullie nuttige voostellen!!! Laat het dan maar weten

vriendelijke karpergroeten nick!
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

09-11-2002 18:45

gewoon die knikkers van je erin gooien , maakt niet uit waar , voer rond heel de put zo geraakt de karper de boilies gewend en maak dan bv je stek aan

MVG miguel
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

12-11-2002 18:50

Ja dat is goed ik zal dit wel eens proberen maar weten er sommige onder jullie nog een methode of hebben jullie nog een goede raad??? Laat dan maar iets weten!!

vriendelijke karpergroeten nickske
Thomas Gonnissen
Berichten: 37
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: neerpelt

12-11-2002 21:25

beste nick

ik en mijn vismaat zijn ook bezig op een nieuw onbeviste zandput en we hadden geprobeerd een lijn op bollies goed bijgevoerd en laten liggen en dan de andere lijnen mais aangehangen en ongeveer gelijk gevoerd en we vingen alles op mais. Mijn mening is gewoon p^robeer het eerst met mais en als ze daar niet meer iop bijten zou ik pas overschakelen op bollies want dan hebben ze meer trek in iets nieuws.
zo denk ik erover.

mvg thomas gonnissen
Plaats reactie