de kleur en vorm van het lood?? en loodmontage????


Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

03-08-2002 17:43

Ik vraag me af of de vorm en de kleur van het lood verschil maakt bij de vangst?? en welk lood is nu eigenlijk het beste en welke loodmontage vinden jullie??
laat hier julliereactie achter!!!

vriendelijke karpergroeten nick
erik v d ven
Berichten: 143
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00

03-08-2002 17:53

de vorm en kleur maken naar mijn idee niets uit.dat is een persoonlijke voorkeur.
ik vind bij de lood montage maar een ding echt belangrijk en dat is dat bij lijnbreuk de vis het lood zo snel mogenlijk kwijt is.
of je nu met een safety boltrigsysteem vist of met een tubelood vist.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

03-08-2002 20:55

Campufleer je lood en rig gewoon zo goed mogelijk. baadt het niet dan schaadt het niet! Zolang niet bewezen is dat het werkt, is ook niet bewezen dat het niet werkt!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

03-08-2002 23:22

De kleur moet je aanpassen aan de kleur bodem van het water waarop je gaat vissen. Die vissen zijn niet gek en hebben dat zo in de gaten.
De vorm is belangrijk als je b.v. op stomend water gaat vissen of op een glooing. Het ronde lood rolt dan weg en het vierkantachtige (hoekige dus) blijft beter liggen.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-08-2002 19:55

Lood, daar kun je heel ingewikkeld over doen, maar laat ik het eens proberen eenvoudig te houden :smile:

Lukas had het al over kleur, laat ik dan vorm maar doen:

Met in-line lood heb je een goed bolt effect en het is geschikt voor harde ondergrond.

Bij een zachte bodem zakt het in-line lood weg en trekt de onderlijn mee. Hier is wartellood beter, want dat houdt de lijn hoog.

Beste bolt effect heb je met peerlood, maar als je ver wilt werpen, dan werpt een slanker torpedovormig loodje verder.

Loopt de bodem schuin af, dan is plat lood of lood met platte kanten zeer bruikbaar.

Plat lood blijft hoger als je het binnen haalt, wat weer handig is als je bij obstakels op de bodem vandaan wilt blijven. Hier is ook vleugellood heel geschikt voor.

Bij veel stroming wordt wel kogellood gebruikt, maar ook de nieuwe ringvormige loodjes met van die punten lijken hier heel geschikt voor. Plat llod zou je ook kunnen gebruiken.

Nou, dat valt nog wel mee denk ik :wink:

Kees

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2002-08-04 19:57 ]</font>
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

04-08-2002 23:30

Ik gebruik steeds het safety-system van korda,dus met een wartellood.Als lood gebruik ik ook het pearmodel van korda,ik bereik daar de verste worpen mee.Voor inline lood is de skyliner ook een topper voor verre worpen.Maar je moet niet steeds ver vissen he.Plat lood gebruik ik op stromend water en op steile wanden.
Ik gebruik ook steeds zo zwaar mogelijk,om het prikeffect te vergroten,hiermee bedoel ik diepere haakindringing.Zorg steeds dat bij lijnbreuk de vis het lood kwijt kan.

Greets gingino BEZOEK EENS ONZE SITE en teken het gastenboek THANKS. adres hieronder
Plaats reactie