Vervelende eenden


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-03-2003 12:37

Na al dit onzinnige gezanik over het vermoorden van onschuldige beestjes kunnen we het er misschien eens over hebben hoe nuttig ze wel niet zijn bij het vinden van aasplekken. Als je daar als karpervisser nog niet achter was, wat ben je dan voor....? :sad:

Kees
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

04-03-2003 17:51

Op 2003-03-04 10:12, schreef Josse de Bruin:

Op 2003-03-03 18:02, schreef Buteneers Rob:
Hey Delano,
heb ik ook al meegemaakt, alleen ging die meeuw bij als een baksteen naar onder.
Ik heb die dag geen last meer gehad van die verdomde rotbeesten...
mvg Rob.


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Zozo die hedendaagse karpervissers zijn echte natuurliefhebbers en hebben hart voor dieren. Maar de poster van deze reply heeft dit dus echt niet en knalt ze nog liever overhoop. Goed zo Rob respect voor dieren heet dat, jij komt er wel.

:???: :???: :???: :???: :???: :???:

MVG Josse

Hoi Josse,
effe maar het hele verhaal doen dan...
Die bewuste meeuw was door de lijn gevlogen bij het inwerpen. Het beestje had zich er lekker in verwardt, en daardoor ging het rechtstreeks het water in. Ik heb het vervolgens rustig binnengehaald, terwijl ik erop lette dat ik het onding niet onder trok.
Op de kant heb ik dan voorzichtig het beest bevrijd door m'n lijn in driehonderd stukjes te snijden, waarbij ik ook nog enkele malen lekker gebeten ben geworden, en heb toen de vogel rusitg terug losgelaten.
Don't jump to conclusions.
Ik heb meer respect voor de natuur dan voor veel mensen.
Mvg Rob.
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

04-03-2003 17:53

PS: 'Respect hebben voor' en 'houden van' zijn nog twee verschillende dingen. Het zijn en blijven vervelende rotbeesten, eens ze weten dat boillies makkelijk voer is.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

17-03-2003 11:32

Ik heb gisteren ook tot mijn groote spijt een eend gehaakt. Het ging als volgt;
Ik was met m'n pennetje vast komen te zitten in de boom en kreeg hem met geen mogelijkheid los, ondanks mijn 11 kilo gevlochten lijn.
Dus ik de lijn gebroken en wilde toch mijn pennetje terug.
Er niet bij nadenkend dat er nog een haak met maïs boven het water bungelt ging ik even me net pakken. Nog geen 15 seconden later heb ik mijn net en ja hoor, een eend had de maïs met de haak gepakt. Er was overigens geen eend te bekennen toen ik mijn net ging pakken.
Affijn, als je dat beestje zo ziet klungelen op een onbereikbare plek kan ik me voorstellen dat vooral kinderen die nog niet echt een schuldgevoel bij zoiets hebben, de eend daar laten bungelen, tuurlijk doen ze dat niet met plezier, maar o neej, ze zullen het tegen niemand vertellen die de eend even gaat bevrijden.
Echter, dit schuldgevoel had ik uiteraard wel, dus bijna-in-het-water-vallend hangend over de reling van een brug kom ik bij een klein takje en kan zo met heeel veel moeite de grote tak waar de eend aanvastzit naar me toe trekken.
Samen met een vriend van me die op zijn beurt op de brug lag en zo ook hangend boven het water de takken naar zich toe trok, kwamen we bij de tak waar de eend aan hing.
De eend schrok van het feit dat we zo dichtbij kwamen en door de manouvre die deze daardoor uitvoerde raakte de eend los.
Ik had al gezien dat de eend niet door z'n tong gehaakt was en daardoor was de eend zo makkelijk los gekomen.
Vind het nog steeds lullig voor onze viend het eendje, maar gelukkig zwom de eend gister al kwakend weer verder.

Met verontschuldigende groet,
M. Honsbeek
nick thomassen
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-03-2003 01:00
Locatie: Oosterhout

20-03-2003 13:40

wat Cor zegt,

laat ze lekker met rust. Ons viswater is immers hun huis.

mzzl
Jeroen Leuven

20-03-2003 13:52

marvin,

Bedoel je niet 11 ponds lijn.
11 kilo? daar vis ik mee op zee.

Gr.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

20-03-2003 16:27

Jeroen,

het was 20/00 gevlochten lijn. Vandaar de trekkracht van 11 KG. Ik vond dit trouwens niet lekker vissen dus heb nu 12/00 gevlochten lijn opgespoeld.

MVG
Marf
Jeroen Leuven

20-03-2003 16:49

Oke dan.
Niet dat je je voor mij moet verantwoorden hoor.
Ik dacht dat je een slip of the finger maatkte.

Gr. :wink:
Willem Backer
Berichten: 47
Lid geworden op: 17-03-2003 01:00
Locatie: Den Haag

09-04-2003 10:41

Wat ik vorige week meemaakte is ook geen pretje, ik voer rustig over de plas in een 5pk bootje...niet erg snel dus. Komt er van achter een zwaan op volle vaart achter ons aan en komt ongeveer naast onze buitenboord motor terecht en wil ons ongeveer aanvallen... die beesten zijn egt link als ze een nest hebben. Maargoed.... wat ook nog wel eens wil helpen is met je hengel dat beest een flinke tik geven....
Michel Ots
Berichten: 49
Lid geworden op: 24-04-2002 02:00
Locatie: Breda

09-04-2003 11:51

De oplossing met het wartelloodje werkt wel. Wat ook nog wel eens helpt is om een tweede hengel op een meter of 10 afstand uit te gooien met daaraan een controller op gevlochten, drijvende lijn. De eenden schrikken als ze bij de lijn komen en draaien om. Natuurlijk werkt dit maar aan één kant, (of je moet 3 extra hengels meenemen :smile: ) dus je gebruikt dit aan de kant waarde meeste eenden vandaan komen. Kijk wel uit als je aan het drillen bent dat de karper niet door de andere lijn gaat.
Liever één karper op de mat, dan geen mat.....
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

09-04-2003 11:57

William, we moeten jouw eens een flinke tik geven.....
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

09-04-2003 13:04

Tjonge jonge!

Tikken geven, afschietn met katapult en ga maar door!!

Rarara wat hebben organisaties als natuurmonumenten en de dierenbescherming tocg tegen vissers?????????????????

Rarara waarom mogen we steeds minder en worden de regels steeds strenger!!!???

Ga zo door mannen!!!
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

09-04-2003 21:14

Als je met korst gaat vissen doe als volgt:
Doe aan je lijn een schuifloodtje van 15 gram dan doe je op je lijn een stoppertje. Schuif deze tot zo'n 30 centimeter van je haak af. Nu kan je verder gooien met je korst ! Als je nu ingooit laat je de korst naar de oppervlakte toekomen door je lijn te laten vieren. Als er dan een eend op je broodtje afkomt trek je gewoon je broodtje ver onder water s'achtjes uiteraard. dan kan de eend hem ook niet pakken! en als ie weg is laat je je lijn vieren en legt je broodtje weer op de zelfde plaats.
Idee >?
Succes
Willem Barnas

10-04-2003 16:42

Beste mensen

Vanaf een half uur voor zonsopkomst tot een half uur na zonsondergang mag er op eenden gejaagd worden. Ik neem echter aan dat geen van bovenstaanden een jachtakte e.d. heeft...? Rot toch op met je 'vervelende eenden' zeg...

Vervelende vissers!

WB :wink:
Willem Barnas

10-04-2003 16:47

Oh ja,

Dat gevoer van brood tot ze 'vol zitten' of zodoende 'afgeleid zijn' helpt geen ene reet. Snappen we met z'n allen het principe van voorvoeren en aasgewenning dan nog niet?

Vang ze (die karpers),
WB :wink:
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

04-07-2003 15:22

ik heb oook last van koetjes maar helaas hun vaarwater dus :mad: we kunnen er nix van zeggen
bert bagmeijer
Berichten: 13
Lid geworden op: 09-07-2003 02:00
Locatie: Hoorn

10-07-2003 12:38

eende en meeuwen zijn lastig maar wat mijn opgevallen is als wat later op de avond gaat vissen blijven ze weg laat zeggen een uurtje of twee voor de schemer een meeuw aan je haak is ook niet alles ik denk dat ze dan niet meer eten ofzow
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

10-07-2003 18:55

Ik vind meeuwen nog bijna irritanter dan eenden.

Gister nog met hondebrokken wezen vissen (Lucky Dog-2.60 bij de aldi) op het begin kwamen alle eenden mij alle brokken opeten doordat een van de eendenvoerders ff rond vijver moest lopen en daardoor de eenden mij in het zicht kregen.

ben later maar verkast en in een hoekje gaan zitten.
Toch nog ongezien een paar handjes kunnen voeren, een karper begon flink te eten.
Die heb ik uiteindelijk gevangen en dat was zeker m'n PR, heb 'm niet gewogen hor.

Zo zie je maar, de volhouder wint.

Koen