slape of stijve onderlijn op dressuur water


Plaats reactie
William Bredewoud
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-02-2002 01:00
Locatie: amersfoort

17-07-2002 19:35

beste karper vrienden
dit is al mijn derde vraag deze week.maar ik ben er nog een vergeten .
kun je op een dressuur water beter met een slappe of stijve onderlijn vissen, men zegt datje met zal een stijve onderlijn de karper zich sneller zal haken.kan iemand mijhier iets meer over vertellen

met vriendelijke groeten william bredewoud
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

18-07-2002 09:05

Ik denk dat je op dressuur-water jouw boilie of ander voer zo natuurlijk mogelijk moet aanbieden. Mij lijkt het dat je gewoon een slappe onderlijn moet nemen, dit vanwege het feit dat onder water alles soepel beweegt. Kijk maar naar planten, die lijken te zweven op de waterstroom.
Ik zelf zelf nog nooit gevist met een stijve onderlijn.
Veel succes.
Danny van Dijk
Berichten: 110
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

18-07-2002 09:35

Waarom probeer je het niet allebij op de ene een soepele en de andere een stiffie.
Volgens mij kan je dan naar een poosje vissen zelf wel de conclusie trekken met welke rig je het beste kan gaan zitten .

Wie niet waagt,wie niet vangt
Cor Blokhof

18-07-2002 09:41

Vis anders als andere op dressuurwater

En probeer zo weinig mogelijk herkennings punten voor de karper te creeeren
Bram Wulterkens
Berichten: 38
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00

20-07-2002 17:23

hoi cor

Is het niet juist de bedoeling dat de karper juist zoveel mogelijk je aas gaat herkennen.
geen herkenning geen vis
lijkt me erg logisch

gr bram
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

20-07-2002 21:35

Naar mijn mening hangt dat er helemaal vanaf op hoe zo'n manier er dressuur heerst. Als er dressuur heerst op de soepele onderlijn moet je vissen met de stiffrig en andersom. Probeer eens uit te vogelen waar iedereen mee vist, en zoals iemand anders ook al suggureerde, 1 hengel met de stiffrig en 1 met de soepele variant.
Je kunt ook een combinatie van beide doen, dwz; een onderlijn die deels uit stug materiaal en deels uit gevlochten bestaat.
Vissie kump zo!
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

23-07-2002 17:20

Die antwoorden vallen me allemaal een beetje tegen. het houdt namelijk niet op met soepele en stiff rigs. Je leest het nu al: Iedereen hier heeft het alleen maar over 1 tje met de stif en eentje met soepel. Of: Als iedereen vist met soepel dan ga jij met de stiff of andersom! FOUT!!! ( hoeft niet maar je ziet nu al de deze medevissers dat ook denken, en waarschijnlijk ook vele vissers aan dat dressuurputje)


Dressuur kun je vrij simpel doorbreken, te minste, ik en mijn vismaten hebben er nog niet echt moeite meegehad. Ik sluit me even aan bij cor, doe gewoon totaal anders dan al die anderen. Met alleen die rig verander je niet veel. Er zijn vele vele vele manieren om dressuur makelijk te doorbreken. Maar je ziet nu al aan de reacties hier, dat iedereen op de zelfde manier de dressuur probeert te doorbreken, en wat hou je dan: dressuur! 0 + 0 is 0 en zal zo ook nooit meer worden.

Ik wil je graag helpen. Stuur me een email of een prive bericht met daarin zovel mogelijk info over het water. Diepte bergroeing bezetting meestgebruikte aasoorten enzv. Dan zal ik je proberem op weg te helpen.

mijn mail adres is t_boelema@hotmail.com

Bram: Mail jij ook maar even want ik denk dat jij het woord aas herkening ietwat verkeerd opvat!

groetjes Tim
Plaats reactie