Alle tips voor penkarpervissen zijn welkom


Plaats reactie
matthijs voschezang
Berichten: 67
Lid geworden op: 10-07-2002 02:00

17-07-2002 16:45

Hallo, ik wil het gaan proberen, met de penhengel, wie heeft hier nog tips voor, voertips, wat te voeren, waar te vissen, enz, enz, enz.

alsvast bedankt.
Ik wens iedereen een goede vangst

gr.
matthijs
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

17-07-2002 19:26

maak een voerstek van een meter bij een meter vlak bij een plek waar je weet dat karpers daar komen om te azen bijvoorbeeld een rietpolletje of een leliebed.


de groeten...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-07-2002 19:44

Nou nog eentje dan Matthijs, als aanvulling op Robin.

Maak die voerplek spaarzaam op diverse plekken (4 tot 6). Vis op elke plek kort (0.5 tot 1 uur) en verhuis dan naar de volgende plek. Alles afgevist, begin je opnieuw. Maak voerplekken bij bruggetjes, riet, meerpalen, op de kop van zijsloten, sluisjes, wateruitlaten, overhangende bomen. Kortom alles wat er karperig uitziet. Hou het heel stil, sluip naar de plek en blijf zo ver mogelijk uit de kant. Aanwezige karpers zijn bij het minste of geringste zo weg. Ze kunnen perfect iets op de kant waarnemen.

Succes, Kees
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

15-03-2003 23:11

Idd, karpers kunnen perfect alles wat er aan de kant gebeurd waarnemen. Maar zo ga ik penvissen;

staat er een boom, dan hang ik errin met m'n haak. Das meer regel dan uitzondering. Affijn, na mooie voerplekjes te hebben aangemaakt op verschillende plekken met maïs kom ik bij de stek met 'de boom'. Ik kwam dus bij de 1e poging van het plaatsen van mijn pennetje in de boom vast te zitten. Aangezien dat bij het peilen ook al was gebeurd was ik het zat en heb wat takken aan gort getrokken. Ik dacht dat de karper nu wel verdwenen was aangezien het water op dat punt maar een metertje diep was.
Ik stap op me fiets en fiets over het bruggetje van het slootje en zie een grote boeggolf en stofwolk. Ik balen dus. De karper was dus na het gedoe met de boom gewoon blijven azen.

Zo heb ik een ander voorbeeld wat het tegendeel bewijst:
Ik zet mijn rodpod op, leg mijn al beaasde hengels op mijn rodpod en ging even het volume van me piepers instellen toen door 'mijn' gepiep ineens een blijvende 'pieeeeeep' heen kwam, ik dacht 'hey, istie nu stuk of wat?'.
Wat bleek, een karper had het aas al gepakt van m'n andre hengel. Ik lag net 20 seconden in vlak voor de kant (me aas hinh onder me hengeltop) En dat terwijl ik geluid maakte, heen en weer liep, was aan het k*tten met me piepers, maar blijkbaar was de karper er niet van geschrokken.

(ik had me baitrunner toevallig open staan dus me hengel heb ik nog. Nadat ik de hengel oppakte liet de karper los)
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-03-2003 10:01

Marvin,

Op 15-03-2003 22.25 uur in de topic
" goede stek voor dit seizoen "
Ik citeer :" respect voor de vissen en de natuur, moge dat duidelijk wezen "

Hoe jij dit rijmt met het aan gort trekken van diverse takken van een boom, enkel en alleen omdat door je wellicht gebrekkige ervaring geen pennetje op de door jouw gewenste plek kan plaatsen, is voor een raadsel.

Met NATUURlijk de groeten,

Michel
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

16-03-2003 10:15

Aan gort getrokken = een groot woord. Enkelt de takken zwiepten heen en weer over het water en raakten het water. En er vielen enkele 'katjes' in het water.

Duidelijk? Ik snap dat dit een beetje krom was.
Sander krimpen
Berichten: 47
Lid geworden op: 04-03-2003 01:00
Locatie: R'dam
Contacteer:

22-04-2003 16:41

Je kunt beter met duivenmest vissen dit werkt egt goed 's winters in de polder maar het is bijna nergens verkrijgbaar en het stinkt enorm.
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

22-04-2003 17:22

Waarom word er hier zoveel op gereageerd en op mijn topic van 'dorpsvijvertje' maar 1 persoon?
Plaats reactie