vragen over materiaal.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

02-03-2005 17:08

ik heb al verschillende keren op karper gevist, en ook al enkele mooie gevangen. m'n eerste, en grootste tot nu toe was 20 pond en had een lengte van 82, niet gek voor de eerste dacht ik zo. nu had ik spro hydro karperhengels, maar omdat ik geld nodig had deze weer verkocht, ik vond ze ook een tikkeltje aan de zware kant (2.75lbs). nu heb ik inmiddels weer een "klein fortuin" opgespaard en ben ik van plan weer nieuw spul te gaan kopen, maar wel degelijk waar ik nog jaren mee vooruit kan. ik heb al nieuwe swingers gehaald, de fox mk2. volgens mij zijn dit wel degelijke dingen, want eerst had ik gewoon losse verklikkertjes. ook heb ik al de toploodjes gehaald enige tijd geleden en deze bevallen ook goed. nu moet ik nog henelgs en molens. ik zit te denken aan hengels rond de 100 euro, een tientje meer of minder maakt niet uit maar geen hengels van 140 euro. ik heb wel wat moois van X2 gezien maar hoor hier minder goede verhalen over bij sommige forumleden. ook heb ik wel interesse in de fox rangemasterII, dan wel in 2.5lbs. ik vis voornamelijk in stadswateren maar af en toe ook op wat grotere plassen. mischien hebben jullie nog wat tips voor hengels die aan deze criteria voldoen? molens moeten gewoon baitrunners van shimano worden, heb gewoon goede ervaringen en vertrouwen in materiaal van dit merk. mijn oog was gevallen op de nieuwe GTE-B versie. de dubbele slinger maakt deze toch wat stabieler maar of de slip beter werkt dan een USA-B ben ik nog niet achter, mischien kan een van jullie hier antwoord op geven? ik hoor het nog wel, alvast bedankt.

Groeten,

Mark Brouwer.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-03-2005 18:24

Hallo Mark, daar ben je dus al :D :D

Mijne heren van het Carpboard ik verzoek jullie bij deze om Mark serieus te behandelen.
Ik kom ook op roofvisnet en daar wordt hij afgezeken omdat hij daar een topic over karpervissen in de gesloten tijd wilde openen.

Mijn hengel advies is niet zwaarder te gaan dan 2 a 2 1/4 lbs hengels, is voldoende in vrijwel alle Nederlandse omstandigheden.

Nogmaals heren laat u van de goede kant zien, laat zien dat een karpervisser ook voor de roofvisser een warm hart heeft.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

02-03-2005 18:36

Als part-time roofvisser heb ik natuurlijk altijd respect voor andere visserijen :)

Mijn eerste tip: kijk een tijdje naar leuk aangeboden spul onder aanbod of op marktplaats. Vaak spullen waar nog geen seizoen mee is gevist, van zeer goede kwaliteit en natuurlijk gunstig geprijsd.
Denk aan een setje 4500B'tjes (heb ik zelf zo gekocht en bevalt mij goed) die vind je regelmatig 10000xte's laatst nog met massa's tegelijk op het board.

Geen specifieke tips maar allicht een goede overweging.

MVG SnoekenfretSand :wink:
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

04-03-2005 19:51

heren,

Ik hoor iedereen altijd maar alleen (eigenlijk) over okuma/shimano/daiwa praten, maar...

de eerste karpermolens werden door Mitchell gemaakt. Naast dat de Mitchells vrijwel onverwoestbaar zijn, is naar mijn mening de slip absoluut onverslaanbaar.

En ja, ook ik heb twee shimano's, maar daarnaast ook twee mitchell baitrunners, en mijn ervaring is, dat deze werkelijk subliem zijn.

Prijstechnisch ook interessant (beter dan shimano en daiwa), en de kwaliteits/service verhouding is gewoon goed.

Hoop dat de vraagbaak hier iets aan heeft.

groetz
Ted
wibo bellemans
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-01-2005 22:42
Locatie: Olen - België

05-03-2005 20:28

met 2-2.5lbs kun je alles aan (behalve spodden natuurlijk)

en ik doe het nog altijd met mijn shimano's, niet het minste op aan te merken...
Gebruikersavatar
daan de haas
Berichten: 71
Lid geworden op: 19-05-2004 23:46
Locatie: eindhoven

09-03-2005 13:44

eeejzz

ook al uit eindhoven??

vis zelf met 4500 b en 2 dimension carp 2 stokken van F4E (2.5 lbs)
mooie prijsklasse en uiterlijk ( kurk van 129.95) bij van stekelenbrug valkeswaard...

suc6 met je keuze en nog een vraagje,.,, :lol:

welke grote plassen vis je in de buurt stuur maar een keer pb'tje :)

m.v.g daan
Laatst gewijzigd door daan de haas op 08-08-2006 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

10-03-2005 15:52

rangemasterII is inderdaad geen slechte keus, maar ook de fox warrior, die wat goedkoper is, heb je een goede stok aan. Is verkozen tot hengel van het jaar in die prijsklasse. (vorig jaar dacht ik al)

Qua molens... 4500B is een mooi beest, ikzelf heb echter de 8000GTE-A, en ben daar ook zeer tevreden over!

Zou nu denk ik toch wel de 4500 aanschaffen, achteraf...
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

26-03-2005 21:00

ik heb wel wat moois van X2 gezien


Alleen zien!!!!Niet Kopen!!!!! :lol:
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

27-03-2005 14:17

qua stokken zou ik gaan voor de Fox Warriors, toch met jou budget.
ik heb deze stokken een half jaartje terug verkocht omdat ik me euromasters heb aangeschaft maar ik was zeer tevreden over de warriors, zijn lekker soepel en gooien toch goed. Maar de blank moet je mee oppassen, na tijdje begint die wel wat te soepel te worden heb ik ondervonden.
molens zou ik toch gaan voor daiwa, beter dan de 'oude' emblem reeks (degene die ze niet meer maken) zul je niet vinden . ik heb de S5000T gehad en heb me eind vorig seizoen de Z5000T aangeschaft, allebei klassemolens , de S-serie kan natuurlijk niet tippen aan de Z maar voor de visserij die jij beoefent is de S ideaal.(eventueel eens kijken voor de X-serie)
optonics zou ik ook goed voor uitkijken, als je toch enkel op stilstaande waters vist is gevoeligheidsinstelling geen must op je optonic, ik zou gaan voor de Fox M of MX , zijn oerdegelijke optonics, vooral prijs/kwaliteit verhouding zit je heel goed hiermee !
denk vooral goed na voor je iets koopt, want het gaat uiteindelijk toch over heel wat eurootjes .
hoop dat je een goede keuze maakt.

greetz en vang ze
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

28-03-2005 12:03

Inmiddels na enige tijd nadenken en na materiaal geleend te hebben van de winkelier toch maar voor de Rangemasters 2.5ponders en GTE-B baitrunners gegaan. ik mocht van de winkelier een 3500B en een GTE-B 6000 lenen, geen ideale vergelijking maar toch goed om een indruk van beide molens te krijgen. deze middag ook al een karpertje van 12 pond weten te vangen op de GTE-B en ik moet zeggen, ook op deze slip heb ik niets aan te merken. uiteindelijk toch voor dit setje gegaan en die had ik niet bij de bovengenoemde winkelier gekocht :oops: maar bij vlemmix ben ik goedkoper aan me materiaal gekomen dan daar (verbouwingskorting :D ). nu wel helemaal in me nopjes met het spul en hier heb ik 2 foto-tjes.

Afbeelding
Afbeelding
Tom Perik
Berichten: 22
Lid geworden op: 06-03-2005 18:35
Locatie: haaksbergen

03-04-2005 18:43

mark je hebt een pb
Plaats reactie