Wat is een goede set voor een beginner in Frankrijk??


Robin de Bruin
Berichten: 51
Lid geworden op: 06-02-2005 19:25
Locatie: Bovenkarspel

06-02-2005 19:41

Hee, ik ga aankomende zomer een week met EuroCarpGroup mee naar Brionnais een week lang karpervissen. Ik ben me nu al een beetje aan het orienteren voor welke spullen ik nodig heb. Maar aangezien ik nog niet zo heel lang op karpervis hebben jullie misschien nog wel goeie ideeen en tips voor mij.

Ik heb nog helemaal geen karperspullen.

Ik wil denk ik het volgende kopen:
- 2 hengels
- 2 molens(vrijeloop of gewoon?)
- rodpod
- beetmelders
- swingers
- onthaakmat
- schepnet
- stretcher

Dit is denk ik wel genoeg toch??

Hebben jullie tips voor wat voor spullen ik het beste kan kopen? Ik heb zelf het een en ander bekeken op Raven.nl maar ben benieuwd naar jullie meningen.

Ik wil rond de 500-600 euro uitgegeven aan deze nieuwe set.

Alvast bedankt Gr. Robin
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-02-2005 20:39

Robin, volgens de regels van dit board kun je hier m.i. geen vragen stellen over een water als Brionnais, maar feitelijk doe je dit ook niet daar je het alleen maar over benodigde materialen hebt. Ik hoop dat je wel weet dat je, als je er zelf naar toe gaat daar 160 Euro voor één week vissen betaalt. Je mag er maximaal met 3 hengels vissen, verkassen is niet toegestaan en bovendien mag je er met drie hengels maximaal 15 meter links en rechts van je bivvy vissen.
In jouw opsomming mis ik een bivvy (wellicht heb je die al?), een weegzak, een stoeltje en kleinmateriaal als lood, haakjes, reservelijn etc.
Robin de Bruin
Berichten: 51
Lid geworden op: 06-02-2005 19:25
Locatie: Bovenkarspel

06-02-2005 20:44

Ja ik hoef ook geen informatie over Brionnais, dacht misschien is het leuk omdat er bij te vertellen :P Ik moet inderdaad ook nog een stoeltje. Weegzak is misschien ook wel handig. Wat is trouwens bivvy? Lood en haakjes enzo weet ik wel, dus vond dat niet echt nodig om erbij te zetten.

En ik ga er een week heen, betaal 500 euro voor een week ga met de bus heen en is ontbijt en avondeten bij. En mag met 2 hengels.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-02-2005 21:04

Robin, een bivvy is een vistentje (de kleur is ook nog voorgeschreven daar!). Met 2 hengels is ook al meer dan voldoende daar je alleen maar op 15 m naar links en naar rechts mag vissen :lol:
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

06-02-2005 21:35

he hallo als je toch maar voor 1 week gaat vissen kan je net zo goed x2 spul halen kost niks maar moet het die ene week wel uithouden

groetjes benjamin

ps ik woon in enkhuizen wat is je msn als je die hebt?
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Robin de Bruin
Berichten: 51
Lid geworden op: 06-02-2005 19:25
Locatie: Bovenkarspel

06-02-2005 21:42

Mijn msn is robinde_bruin@hotmail.com.

En ik wil natuurlijk ook nog wel me spullen hier in NL ook kunnen gebruiken. Niet dat ik na een week al me spullen weer kan weggooien:P
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

06-02-2005 21:56

na et gaat toch wel een jaar of 2 mee denk ik
en voor 500 euro heb je niet zo heel veel keus zeker omdat je alles nog moet hebben
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-02-2005 22:12

Robin, naar mijn smaak zou de te betalen 500 Euro voor die ene week vissen beter kunnen besteden aan de aankoop van betere materialen. Daarvan heb je veel langer plezier dan van een weekje vissen in zo'n klote putje met ook nog allerlei beperkingen...
Robin de Bruin
Berichten: 51
Lid geworden op: 06-02-2005 19:25
Locatie: Bovenkarspel

06-02-2005 22:23

Nouh je bent wel lekker positief zeg :P Maar reis is al geboekt haha
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-02-2005 22:46

Robin, als je goed zou lezen ben ik inderdaad positief, alleen niet t.o.v. dat soort watertjes...
Robin de Bruin
Berichten: 51
Lid geworden op: 06-02-2005 19:25
Locatie: Bovenkarspel

06-02-2005 23:01

Heb samen met Benjamin een lijstje gemaakt.

Heb alles via de site van Raven (ga niet bestellen maar ga gewoon een x langs, morgen ook even bij de plaatselijke viswinkel in de buurt langs met dit lijstje kijken wat hij te bieden heeft voor dit bedrag)

Pod: Ultimate pro^tect rodpod aluminium
Prijs: € 79,99 Raven

Beetmelders: Fox micron M rood2x
Prijs: € 33,50

Vrijeloop molens:Helicon 500 G 2x
Prijs: € 59,99

Hengels: Fox rangemaster II 3.90 m 3.00 lb 2x
Prijs: € 99,99

X2 onthaakmat tempex
Prijs: € 29,99

X2 karpernet glas fiber [1.85 m]
Prijs: € 27,50

Fox micro swinger rood
Prijs: € 12,50

Fox micro swinger groen
Prijs: € 12,50

Bivvy set (stretcher, stoel en tafel)
Prijs: € 99,99

Totaal Prijs van 620 euro

Volgens Benjamin moet het hiermee goed te lukken zijn. Nog iemand suggesties of tips verder?
Robin de Bruin
Berichten: 51
Lid geworden op: 06-02-2005 19:25
Locatie: Bovenkarspel

06-02-2005 23:04

Aart Lokhorst schreef:Robin, als je goed zou lezen ben ik inderdaad positief, alleen niet t.o.v. dat soort watertjes...


En waar baseer je dat op?? Ik lees alleen maar positieve berichten over de meren daar.. En over het verkassen zal het wel meevallen, want de ECG heeft het hele complex afgehuurd en we zitten met 14 vissers verspreid over de 2 meren..
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

06-02-2005 23:15

Hoi Robin,

ik kan je aanraden om eens te kijken naar een boek over karpervissen, Als je in de hengelsportzaak niets kunt vinden voor "beginners" (ik neem aan dat je al wel vist) dan kun je ook in de bieb kijken.

Cundiff, een engelse auteur heeft een leuk boek geschreven waar je al heel veel materiaaltips uit kunt halen, maar er is ook een soortgelijk, kleiner boekje van een Duitser (van wie ik de naam zo 123 niet weet)verschenen.

Wel een grote stap om zo maar in eens naar frankrijk te gaan, ik zou toch eerst proberen hier wat vissen te vangen.

Jeroen
Robin de Bruin
Berichten: 51
Lid geworden op: 06-02-2005 19:25
Locatie: Bovenkarspel

06-02-2005 23:31

Jeroen houdijk schreef:Hoi Robin,

ik kan je aanraden om eens te kijken naar een boek over karpervissen, Als je in de hengelsportzaak niets kunt vinden voor "beginners" (ik neem aan dat je al wel vist) dan kun je ook in de bieb kijken.

Cundiff, een engelse auteur heeft een leuk boek geschreven waar je al heel veel materiaaltips uit kunt halen, maar er is ook een soortgelijk, kleiner boekje van een Duitser (van wie ik de naam zo 123 niet weet)verschenen.

Wel een grote stap om zo maar in eens naar frankrijk te gaan, ik zou toch eerst proberen hier wat vissen te vangen.

Jeroen


Hee Jeroen, ik ben niet helemaal een beginner, ik heb hier in NL ook al wel gevist op karpers hoor ook een aantal gevangen in de put hier in de buurt. Alleen met spullen dit niet echt optimaal zijn voor karpervissen. Maar omdat ik dat maar een x of 5 heb gedaan noem ik me eigen nog een beginner. Dus weet al wel iets maar nog lang niet genoeg. Ik wou toch al een tijdje een set gaan kopen, ik kan ook wel spullen huren op dat kamp alleen koop liever me eigen set waar ik hier ook wat aan heb. En ja naar Frankrijk is met een jongerenkamp met 5 ervaren begeleiders mee dus daar zal ik veel van kunnen leren.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-02-2005 23:54

Robin, laat je niets wijs maken. Het hele complex afgehuurd? Inclusief alle chalets? Gewoon onzin! Bovendien zijn er op dat complex geen twee maar drie meertjes. Het totale complex is 22 ha groot, kun je nagaan hoe groot de drie meertjes zijn.
Kijk voor de juiste informatie eens op http://www.lesetangsdubrionnais.fr/ in het Frans is daar veel meer informatie te vinden, inclusief alle beperkingen t.a.v. de vissers. Klik je op die site op de Nederlandse vlag dan kun je daar de beperkte informatie van ECG lezen over dit complex.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

07-02-2005 00:03

Robin,

Lees dit eens: http://www.karperwereld.nl/artikel/aspruit8.php
Lees dit eens goed... :( Ik hoop dat het je dan duidelijk word, waarom der-
gelijke wateren bij de meeste karpervissers niet populair zijn.... :roll:

groetjes Benny
Robin de Bruin
Berichten: 51
Lid geworden op: 06-02-2005 19:25
Locatie: Bovenkarspel

07-02-2005 00:26

Bedankt voor de informatie, maar heb toch al geboekt en kon niks anders vinden, waarmee we met een bus mee konden. Want eigen vervoer is niet te doen voor ons.

Maar we raken helemaal off-topic.

Het gaat om de set. Of die een beetje goed is 8)
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

07-02-2005 00:39

Robin,

Dan annuleer je toch.... :roll:
Kijk voor spullen eens bij AANBOD. Vooral molens zijn zeer belangerijk dat
die goed (slip) functioneren. Daiwa, Shimano, Penn en Okuma. Hebben al-
len zeer goede type molens. Vraag je ook af: Heb ik echt een rod-pod nodig,
want wanneer de grond niet te hard is, volstaan ook gewone (is ook beter!)
steunen.
Ik zou dus, die centen liever besteden aan goed materiaal. Dan op zo'n btw
te gaan vissen!!!

groetjes Benny
Robin de Bruin
Berichten: 51
Lid geworden op: 06-02-2005 19:25
Locatie: Bovenkarspel

07-02-2005 00:48

Tja en dan annuleer ik, en zit ik de hele zomer in het koude NL.. Ik ga gewoon lekker heen met een maat van me en hoop er veel te vangen :D
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

07-02-2005 02:02

Robin,

Ik geloof dat jij er geen snars van snapt...! :-?
- Wil jij op wateren vissen, waar gestolen vissen zwemmen?
- Wil jij op wateren vissen, waar het de uitbaters alleen om geld te doen is?
- Wil jij op wateren vissen, waar een onverantwoord visstand beheer aan de
gang is (zie bovenste)?
- Wil jij een stek toe gewezen krijgen?

Of maakt jou dit geen 1 van allen uit....?
Ga eerst (niet kwaad bedoeld!) eens leren vissen in Nederland, en praat dan
eens over het buitenland; en dan niet op betaalwateren...! :wink:
Ik hoop uit de grond van m'n hart, dat je annuleert. Want hoe minder promo-
tie voor dergelijke wateren, hoe beter....

groetjes Benny
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-02-2005 09:03

Robin,

Jeroen bedoeld denk ik het volgende boekje:
Andreas Janitzki - Succesvol Karpervissen

succes er verder mee, jammer dat je al te oud bent(18+), anders wist ik nog wel wat leuks voor je. Verder is er genoeg gezegd over de keuze van het water. Daar bemoei ik me verder niet mee.

Hoop voor jou dat je nog kan annuleren, ;)

Ieder voor zich,

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-02-2005 10:52

Man man waar zijn we beland, geen materialen om op karper te vissen en toch direct maar naar Frankrijk gaan.
Dat ze dan voor een BTW kiezen kan ik nog inkomen, per slot van rekening zijn ze niet ingelezen en zo naief om te denken dat ze in de hemel op aarde terecht komen.
Besteed je geld eerst maar eens aan goede materialen, leer hier vissen op de putten, kanalen, rivieren of de meren die Nederland rijk is.
Verdiep je eens in aas, technieken, behandelen van de karper, levenswijze van de vis enz.
500 - 600 euro uit te geven voor onvermijdelijk mindere kwaliteit als je daar de weekkosten bij opteld kun je 1100 euro uitgeven aan iets veel beters.
Je kunt beter hier teleurgesteld worden, dat kun je door veel te vissen en te leren wel weer rechttrekken dan daar teleurgesteld vandaan komen, dan is het vissen vaak over.
Maar zoals vaak gebeurd vangen ze daar een heel grote en zijn direct de man.
3 lbs hengels dat zal hier een teleurstelling worden, op die put ook waarschijnlijk.

Maar ik zal te oud en te onwetend zijn om dit te begrijpen.
Zo je ziet Aart was helemaal niet negatief.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-02-2005 11:10

Robin de Bruin schreef:Tja en dan annuleer ik, en zit ik de hele zomer in het koude NL.. Ik ga gewoon lekker heen met een maat van me en hoop er veel te vangen :D
.
Robin, nog één keer: jij denkt, als ik jou woorden hierboven lees, zeker dat Brionnais aan de Côte d'Azur ligt of zoiets? Niets is minder waar, als je geluk hebt kun je daar mooi weer hebben, bij pech ook slecht weer. Hemelsbreed is de afstand naar Nederland lang niet zo groot als jij waarschijnlijk denkt, dus is het weer ook lang niet zoveel beter daar dan hier. Waar ik mij aan erger is dat weer eens blijkt dat men onervaren jongelui klaarblijkelijk van alles op de mouw kan spelden en dat alles ook nog voor zoete koek wordt geslikt. Zonde van je zuurverdiende geld :evil:
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

07-02-2005 11:24

volgens mij kun je het beste zo'n 2,5 lb hengeltjes meenemen en een paar molens tot 200 a 300 meter lijncapaciteit.
De optonics kunnen ook wel van ultimate hoor zijn veel goedkoper dan fox en de iets duurdere types van ultimate zijn perfect.
Pas alleen wel op als je een weegzak haalt dat dat er 1 moet zijn van pvc.
van ultimate kost die 18,95 en van fox 54,- praktisch de zelfde.
Ook ben je een onthaakingsmat nodig van 3 a 4 centimeter dik bijvoorbeeld ultimate of fox kost ongeveer 35 a 40 euro.
en niet te vergeten clinic dat is een jodium waar je de karper mee behandeld als je hem hebt gevangen en onthaakt.
Groeten Joris.

ps hoop dat je veel mag vangen.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

07-02-2005 12:38

Hoi Robin. Ik kan me honderd procent aansluiten bij Benny, Aart en Douwe. Dit komt omdat ik toen ik een jaar of 13 was ook eens met, toendertijd nog Carp connections geheten, op kamp ben geweest.
Als ik het in een woord mag omschrijven: Drama
De leiding bestond uit egoistische jongelui, die alles in het werk stelden om zo min mogelijk te hoeven doen en zo veel mogelijk te kunnen vissen.
Het water waar wij zaten was het weddermeer, er werd ontzettend slecht gevangen, was veel vissterfte en over de vissen hoef ik weinig meer te vertellen denk ik.....
Steek alsjeblieft die 1100 euro in je zak, ga rustig op zoek naar wat leuke 2e hands spullen en ga op een campingkje in Nl. lekker je eigen ding doen. Je leert zo veeeel meer, vangt als het meezit veel meer, maar in ieder geval veel mooiere vis.
Nederland is een waar hengelsport paradijs, waar menige buitenlander van kwijlt. Let maar op, bijna overal zwemt karper. Met een beetje oplettend oog, en wat inzet kun je ze ook bijna overal vangen. En geloof mij, de voldoening die je krijgt van het vangen van een karper op een totaal onbekend water, waar niemand ooit het idee had gekregen op karper te vissen, is ZO ontzettend groot, daar kan geen week Frankrijk tegenop.
Ben je bereid dit serieus te nemen, en begin je te twijfelen, mail me dan maar even.

Mvg. Daniel

Ik weet het, offtopic. Ik weet het, ik ben nog maar 16. Maar dit is iets wat mij erg veel doet, en ik hoop dat mijn berichtje in ieder geval tot nadenken stemt....