Graskarpers, wanneer gaan ze azen.....


Plaats reactie
Joeri van der Schrier
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-03-2004 17:19
Contacteer:

17-01-2005 15:50

Ik heb voor het begin van dit seizoen 2 watertjes op het oog om mijn eerste uurtjes van het jaar te gaan vissen. Het zijn 2 stadsvijvertjes/parken waarbij het ene water nagenoeg alleen 'gewone'karper bevat en het andere een groot gedeelte graskarper.
nu wil ik graag weten rond welke water temperatuur de graskarpers weer langzaam aan beginnen te azen? Is dit later dan andere karpers( dus boven de 10 gr. C.) of worden zij al eerder actief?

alle info rond het azen (welke plek,temperatuur. enz) zijn welkom

alvast bedankt,
Joeri
Groeten uit Sassem
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

17-01-2005 16:58

Eerder later, graskarpers zijn echte warmte minaars... hoe warmer het is hoe meer ze vreten ! neemt niet weg dat je ze niet het hele jaar kan vangen.. maar bij lage temperatuur kan het zeer lastig worden... dan zou ik toch liever op gewone karpers vissen... meer kans !

succes

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Joeri van der Schrier
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-03-2004 17:19
Contacteer:

17-01-2005 17:32

Dit had ik al een beetje verwacht, maar ik wilde het even zeker weten, iig bedankt voor je reactie.
Groeten uit Sassem
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

17-01-2005 17:55

Erg veel verstand van graskarper heb ik niet, ik weet wel dat ze hier op een putje in de buurt het hele jaar erg makkelijk zijn te vangen, ik heb er ook in de winter al eens een gedubbeld op de zelfde dag, dit is misschien een erg extreem voorbeeld aangezien het een erg overbezet putje is, ook qua graskarper...


MVG,

FP
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

24-01-2005 21:51

Hoi Joeri,

Ga eens in de schemer naar dat park met graskarper... voer zodra de eenden vertrekken en/of niks meer zien een hoop brood in het water. Gewoon lekker veel brood in het water gooien. Zodra het donker is, en het water rustig is zullen de graskarpers ongetwijfeld op het brood afkomen.

Gooi je lijn met haak en brood gewoon in het midden van het brood, houd dan je lijn vast met wat ruimte tussen je eerst hengeloog en je molen. Zo heb je wat speling in je lijn. Als de graskarper jou brood te grazen neemt, (dit hoor je nauwelijks :wink: ) zodra de lijn tussen je vingers wordt gerukt een tik geven, en geloof me je grassie hangt aan je lijn...
Uiteraard werkt dit ook voor schub... Maar mijn ervaring is dat gras dominant aanwezig is aan de oppervlakte s'nachts...

Dit werkt overigens het best als je van die lange zomernachten hebt.....
Success

Alex Poot
Plaats reactie