Slechte vangsten?????


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin Smeenk
Berichten: 72
Lid geworden op: 27-02-2004 11:47
Locatie: Nieuwegein

25-08-2004 17:46

Hallo karpervrienden,

Ff een vraagje tussendoor.
Ik vis nu al een paar weken achter elkaar en dan alleen de dagen dat ik kan,dus het weekend.
Nou ben ik dus al een paar weken aan het blanken,ben ik dan de enige of hebben jullie er ook last van?
Hebben jullie misschien tips om het blanken tegen te gaan?
Ik lok de vis met hondenbrokken maar krijg geen aanbeet,overvoerd misschien?
Laat het me weten mannen (en vrouwen natuurlijk) :wink:

mvg,

Edwin.
PPPPIIEEEEEEEEEEEEPPPPPPP............
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

25-08-2004 19:15

als je het alleen met hondenbrokken probeert...probeer dan eens wat anders :) genoeg andere aassoorten voor de hand... probeer eens duivenvoer, of gewoon boilies...vis je telkens op hetzelfde water?
Gebruikersavatar
Edwin Smeenk
Berichten: 72
Lid geworden op: 27-02-2004 11:47
Locatie: Nieuwegein

25-08-2004 20:14

Hi Casper,

Ik gooi de hondenbrokken als een peller,en daar bovenop zit ik met een boilie.
Ligt het nou aan mij,of zijn de vangsten gewoon wat slechter geworden?
PPPPIIEEEEEEEEEEEEPPPPPPP............
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

25-08-2004 20:40

HOi,

Waarschijnlijk kun je een deel van de slechte vangst wijten aan de omslag van het weer... Zeker nu met dit regen/stormachtige weer levert dit niet altijd goede vangsten op...

Ook kan je natuurlijk je voer/ voertactiek s aanpassen...

Proberen gaat toch vaak op....

Suc6
Hugo Bovenmars

25-08-2004 20:53

Haha, errrrg mooie uitspraak...."tips om het blanken tegen te gaan". :D

De westenwind is meestal gunstig. Zoek een stek met golfslag op de kant en gij zult vangen.

Succes gewenst!
Hugo
Ralph Bosch
Berichten: 64
Lid geworden op: 21-06-2004 11:13
Locatie: Den Helder

26-08-2004 09:41

Als je met hondenbrokken voert, knoop er dan ook eens een aan je hair.
Wees dan echter niet bang om een brasem meer of minder te vangen

suc6
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-08-2004 10:33

Edwin,

De vangsten zijn dit jaar niet slecht, maar ik hoor veel verhalen over wisselvallige en slechte vansgten. Het weer speelt hierin natuurlijk ook een rol, want de omstandigheden veranderen per dag.
Vandaar dat je je tactiek moet aanpassen aan de omstandigheden.

Probeer een stek te zoeken aan de kant waar de wind op staat te loeien, veel natuurlijk voedsel zal worden meegespoeld, wat uiteraard ook de karper aantrekt.

Als je met hondenbrokken voert,. zal ik ook een hondenbroek aan je hair doen en daar mee gaan vissen.
Probeer anders is een boilie 5 meter van je voerstek te leggen en kijk hoe dit uitpakt.

Mocht je nu weinig vertrouwen hebben in je aas, zal iksnel overstappen op een ander aassoort omdat vertrouwen in je aas echt heel belangrijk is. Probeer te acghterhalen waar de overige karpervissers mee vissen, en gebruik dit dan juist niet. Misschien een afwijkende boilie proberen?
I.p.. een standaard vismeelboilie kan je een erg zoete boilie maken of een boilie maken van 50% trouvit en bijvoeren met trouvitkorrels... Dit trekt weliswaar erg veel brasem aan, maar waar de brasem is.... komt ook karper.


Succes!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-08-2004 10:36

Edwin,

De vangsten zijn dit jaar niet slecht, maar ik hoor veel verhalen over wisselvallige en slechte vansgten. Het weer speelt hierin natuurlijk ook een rol, want de omstandigheden veranderen per dag.
Vandaar dat je je tactiek moet aanpassen aan de omstandigheden.

Probeer een stek te zoeken aan de kant waar de wind op staat te loeien, veel natuurlijk voedsel zal worden meegespoeld, wat uiteraard ook de karper aantrekt.

Als je met hondenbrokken voert,. zal ik ook een hondenbroek aan je hair doen en daar mee gaan vissen.
Probeer anders is een boilie 5 meter van je voerstek te leggen en kijk hoe dit uitpakt.

Mocht je nu weinig vertrouwen hebben in je aas, zal iksnel overstappen op een ander aassoort omdat vertrouwen in je aas echt heel belangrijk is. Probeer te acghterhalen waar de overige karpervissers mee vissen, en gebruik dit dan juist niet. Misschien een afwijkende boilie proberen?
I.p.. een standaard vismeelboilie kan je een erg zoete boilie maken of een boilie maken van 50% trouvit en bijvoeren met trouvitkorrels... Dit trekt weliswaar erg veel brasem aan, maar waar de brasem is.... komt ook karper.


Succes!
bartje koper
Berichten: 16
Lid geworden op: 20-08-2004 11:35
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

29-08-2004 12:13

wat voor diepte vis je wat voor bodem welke kant vd wind enz enz
het kan aan vele dingen liggen dat je blankt mischine doe je te moeilijk /te makkelijk probeer je stek eens te peilen en het bodemverloop te bestuderen kijk dan eens kritisch naar je aas probeer eens iets impeleres iets ingewikkelders voer een aantal dagen (5) elke dag laat zeggen 1 handje van het desbtreffende voer? :)
Plaats reactie