Kunststof brood


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin Smeenk
Berichten: 72
Lid geworden op: 27-02-2004 11:47
Locatie: Nieuwegein

05-08-2004 18:15

Hallo Karpervissers,

Ik heb een vraag over het kunststof brood.
Ik vis af en toe drijvend met het kunststof namaak brood.(vele welbekend neem ik aan).
Als ik dan inderdaad leven om het aas krijgt en ze proeven het,dan laten ze het met rust en na nieuw ingooien ook.
Is dit jullie ook al eerder gebeurt?
Later heb ik er echt brood aan gedaan samen met het nep brood,maar dit heeft ook geen resultaat.
Wie o wie heeft er een goede oplossing voor dit probleem?
En hoe bevestigen jullie de haak?
Op een rig of rechtstreeks op de haak?
Rechtstreeks op de haak lijkt mij onlogisch ivm met taaiheid en het moeilijk vrijkomen van verborgen haak.

Laat het me weten.

Mvg,

Edwin.
PPPPIIEEEEEEEEEEEEPPPPPPP............
Michel Zoet
Berichten: 60
Lid geworden op: 03-08-2004 18:19
Locatie: Almere

05-08-2004 21:48

Nou wil ik voorop stellen dat ik niet vis met kunststof materiaal. Simpelweg omdat ik er niet aan wil, ik wil niet zeggen dat een karper een intelligent beest is maar ook hij is niet achterlijk. Als het de lucht van echt brood niet afscheid hoe moet hij dan weten dat het brood is.

Het kan zijn dat ik de plank volledig misgeslagen heb maar dit is mijn mening hierover. Waarom voor het kunststof gaan als het echt spul vrij te verkrijgen is.

Met groet Zoet
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

05-08-2004 22:11

Michel,

logische gedachtegang: nothing like the real thing. Ook ik was eerst sceptisch en zal ook nu nog altijd eerder kiezen voor het echte spul. Af en toe experimenteer ik echter wel met zulk nepaas. zo heb ik vandaag ook weer een karper gevangen aan zo'n plastic hondebrokimitatie van enterprise. Het grote voordele van deze dingen is dat het perfect op de haak blijft zitten en ook het contragewicht, waardoor de haak altijd bovenop het aas is, werkt perfect.

Maar waarom vang je aan zo'n plastic geval, zou je zeggen, wat ziet zo'n karper erin. Een karper aast zeker niet alleen op geur of smaak. Vooral bij het oppervlaktevissen bestaat een belangrijk deel van het aasgedrag van de karper uit het waarnemen van trillingen van vallende hondebrokken en het zicht van de brok in het water. Ik heb al regelmatig karpers gezien die waren aan het "proeven" aan een leeg blikje of ander niet-eetbaar spul.

Ook het nepbrood (wel die van partridge, die van enterprise is troep) heeft me al vele goede diensten bewezen. stel je eens voor: een broodvlok, die er precies zo uitziet als een echte broodvlok, maar die lange tijd in kan liggen en meteen weer kan worden ingegooid.

daarnaast heb ik altijd neptijgernoten en nepmais bij me, al is het maar voor het uitbalanceren van mijn aasaanbieding. het neemt weinig plaats in en kan van groot nut zijn.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

05-08-2004 22:17

Oja Edwin,

Ik weet natuurlijk niet of de karpers het aas laten liggen omdat ze het niet als voedsel herkennen of dat ze je rig gespot hebben, maar het is zaak om de vis te haken op het moment dat hij het aas al even pakt. Dit kan een heel actieve instelling vereisen of een perfecte hakende rig. Ik ervaar trouwens geen problemen als het aas direct op de haak is aangebracht.

Je kunt eens proberen om het kunstbrood een paar dagen in een zak met echt brood te stoppen. Ook kun je een bepaalde flavour meegeven aan dit aas. tevens moet je denk ik niet met te grote stukken nepbrood vissen. een echte korst zal namelijk door de wateropname en het zacht worden makkelijker naar binnen glijden dan zo'n stukje plastic.

succes ermee!

groeten,
Jurgen
Het is een kwestie van geduld.....
Michel Zoet
Berichten: 60
Lid geworden op: 03-08-2004 18:19
Locatie: Almere

05-08-2004 22:38

Jurgen,

Als de karper niet alleen op de geur aast waar je wel gelijk in hebt. Waarom zal je dan dit belangrijke element wel weghalen, ik bedoel hiermee waarom voor alleen het aangezicht en de plons in het water gaan als je daarbij ook de geur kan krijgen. En als ik dan daarbij iets vaker mijn aas moet vervangen dan moet dat maar, maar misschien moet ik het eens proberen voordat ik een helder en eerlijk antwoord kan geven over het plastic aas.

Maar wat is dan de volgende stap een plastic boilie die je er een week aan kan laten hangen. En tevens moet ik er ook niet aan denken dat een karper deze troep binnen krijgt het is en blijft onnatuurlijk.

Groet
Gebruikersavatar
Edwin Smeenk
Berichten: 72
Lid geworden op: 27-02-2004 11:47
Locatie: Nieuwegein

05-08-2004 23:07

Hallo jongens,

Ik vis alleen met kunststof brood,omdat anders mijn broodkorst eraf word gezogen door de karpers.(en het is uitvoerig getest lijkt mij wat betreft de schadelijkheid).
Ik heb nu wel op een forum gelezen hoe je je haak kunt monteren in je brood.
Gebruiken jullie ook een hair of alleen een haak waar het brood aanzit?

Nog bedankt voor de reactie's tot nu toe!!

Mvg,

Edwin.
PPPPIIEEEEEEEEEEEEPPPPPPP............
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

07-08-2004 08:10

ik zat van de week te vissen op een water waar de vis vrij veel gedresseerd is, zo is het, dat als je 3 kattenbrokken aan je hair hangt, omdat anders je haak niet blijft drijven, ze het niet pakken omdat het groter is dan de gevoerde losse kattenbrokken. ik heb er eens geexperimenteerd met een klein bruin elastiekje om mijn haaksteel heen, en het werkte, terwijl het natuurlijk helemaal niet de geur van normale kattenbrokken heeft... zo zie je maar dat karpers ook op het optische uitgaan en nietr alleen op de geur...
Gebruikersavatar
frank stuiver
Berichten: 9
Lid geworden op: 13-08-2004 16:52
Locatie: den bosch
Contacteer:

23-08-2004 23:37

he edwin,

ik vis zelf in de zomer ook regelmatig met kunstof brood,
ik doe er zlef meetsal een paar druppels flavour op druppelen, daar wordt het soms iets smaakvoller door, en dat vinden de karpers zelf ook, neem dat maar van mij aan, het brood bevestig ik gewoon aan de haak maar wel met het grootste gedeelte van de haak vrij, dus eigenlijk moet het brood nog maar net vast zitten in e haakbocht, ik probeer het altijd zo te doen dat de haak bijna bovenop het brood ligt, daarom gebruik ik dus ook redelijk grote stukken brood.

succes edwin, groetjes frank..
the fish kisser!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

23-08-2004 23:58

Ik heb dat spul ook,nooit wat opgevangen :-?

Heb er ook niet veel vertrouwen meer in,tis zo taai als....rubber :lol: merk de vis zeker wel.
Gebruikersavatar
Edwin Smeenk
Berichten: 72
Lid geworden op: 27-02-2004 11:47
Locatie: Nieuwegein

06-09-2004 10:30

Hallo,

Topic mag gesloten worden!!

Mvg,

Edwin.
PPPPIIEEEEEEEEEEEEPPPPPPP............
Plaats reactie