slechte boilies of methode van vissen of gewoon pech


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Diego van den Hurk
Berichten: 187
Lid geworden op: 06-04-2004 19:42
Locatie: Lommel (België)

20-05-2004 18:42

Beste mensen ik ben vandaag weer eens gaan vissen en ALWEER niks gevangen.Hoe kan dit.
-Slechte boilies?:Ik gebruik het volgende en maak ze als volgende klaar:
Ik gebruik 50/50 mix met 100 gram robin-red en 10 eieren en soms wat water als he te droog is en o ja flavour zo een 3-5 ml per 500 gram (scopex).Dan ga ik aan de slag en doe het volgende:robin red en 50/50 mix al wat mixen dan eieren en flavour erbij en goed mixen (kneden) vervolgens rol ik worsten want ik heb geen boiliespuit en leg ze op de tafel en rol boilies (gister vielen ze bij het rollen uit elkaar gvd maar dan allm met de hand gerold :evil: ) doe ik hier iets fout is mijn mix niet goed of heb ik pech of doe ik misschien iets fout tijdens het vissen.
ik doe mijn boilie eraan dan wat pva lijn en daar ook wat boilies aan dan werp ik in ik zet hem in de pieper en zet mijn lijn strak (soms voer ik nog wat boilies bij ma nie altijd)
Help Please :cry: :cry: :cry: :(
Nature,something beautyfull, so don't mess with it.
Pr.:30 pond so far
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

20-05-2004 20:08

diego,
kweet niet dat aan je boilies licht want ik vis met ready made boilies (nu tog nog)

maar wij hebbe ook regelmatig dagen (soms weken) dat we niks vangen
er zijn er veel die er altijd zo percies zoveel vangen op een sessie maar bij ons is dat ook zelden dat wer 2 of meer vangen hoor

kheb er dit jaar ook nog maar 3 gevangen hoor en ik ben tog al elke week gaan vissen
alleen de laatste tijd gaat het goed
Gebruikersavatar
Diego van den Hurk
Berichten: 187
Lid geworden op: 06-04-2004 19:42
Locatie: Lommel (België)

20-05-2004 20:50

Maar doe ik iets fout of....
Ik heb op mosschien 15 keer vissen (ongeveer) niks gevangen (wel een keer beet gehad was nen dikke GVD :x )
Nature,something beautyfull, so don't mess with it.
Pr.:30 pond so far
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

20-05-2004 21:48

Denk niet dat het aan je bolie ligt, Maar waar je vist vangen andere er wel en zoja met wat vissen hun en mischien lig je wel met een verkeerde onderlijn te vissen of lood kan allemaal. Lig je wel op de goede plek¿¿

Groet Jens
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

21-05-2004 00:43

De boilie ziet er goed uit, je kunt in plaats van water beter 50 ml zonnebloemolie door de mix erbij doen. Plakt het niet zo en draaid het beter. Ik weet natuurlijk niet hoe die 50/50 mix van jou in elkaar zit maar laten we er vanuit gaan dat het goed zit. Als de mix onder het draaien al uit elkaar valt dan zou ik er eens een eitje meer bij doen om de mix wat natter te krijgen.

Eerst zou ik maar eens een paar goede stekken zoeken, let op harde bodem, kantstekken onder begroeiing of tegen rietkragen o.i.d. Daarnaast zou ik zeker meer boilies bijvoeren, halve kilo per hengel ofzo om te beginnen en dan na elke run zo'n 250 gram erbij voeren. :wink:

Groet,
Blank
Gebruikersavatar
Diego van den Hurk
Berichten: 187
Lid geworden op: 06-04-2004 19:42
Locatie: Lommel (België)

21-05-2004 11:25

ik vis op een visvijver iedereen voert hier vrij veel is het dan echt nodig om zoveel te voeren.
En wat die 50/50 mix betreft ik bedoel die kant en klare zakken uit de viswinkel.
Weet je welke ik bedoel.
als julie een goed vangende boilie hebben laat dan even wat tips en ingrediënten achter voor mijn boilie beter te maken of gewoon een helemaal andere te maken.
(begin niet met delen want daar snap ik geen bal van)
Nature,something beautyfull, so don't mess with it.
Pr.:30 pond so far
Arjan Swinkels
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Klaaswaal/Rotterdam

21-05-2004 20:13

Hoi diego,

ik denk echt niet dat het aan je mix ligt. Praat anders met andere vissers die er vissen. Misschien vis je wel op de verkeerde plek, misschien azen ze op het water bijna alleen 's avonds, of juist weer niet.
Probeer het anders met mais, wellicht dat je enkele brasems vangt, maar als je uiteindelijk een karper vangt dan maakt dat ook niet uit.

Je zegt dat er veel gevoerd wordt, misschien is single-hookbait een optie?

ik hoop dat ik heb kunnen helpen,
met vriendelijke groet Arjan Swinkels.
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

21-05-2004 23:38

Er wordt veel gevist? Waarop? Als er veel op karper wordt gevist in die vijver is er misschien sprake van bepaalde dressuur. Dan zou je anders moeten gaan vissen als de rest. Probeer zoals hierboven al gezegd bijvoorbeeld eens mais of iets anders dan boilies. Als namelijk iedereen met boilies vist dan kan dat wel eens het verschil maken.

Hoe zit het eigenlijk met vangsten van andere vissers, zie je hen er wel regelmatig karper uit halen?

Is de bodem niet te modderig, zodat je hele systeem de blubber inzakt en zo zijn er nog meer oorzaken mogelijk. Kan ook gewoon zijn dat het pure pech is.

In ieder geval succes! Gewoon veel dingen uitproberen!
jesper van rosmalen
Berichten: 29
Lid geworden op: 31-05-2004 11:11
Locatie: Tilburg
Contacteer:

08-06-2004 21:53

...Als je niks vangt op boillie zou ik het is met mais proberen...gewoon 4 korreltjes op de hair, en bijvoeren... Je kan natuurlijk ook als je dan nog niks vangt, 1 of 2 dagen van tevoren gaan voeren... mischien helpt dat...
...groeten jesper...
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

10-06-2004 17:45

Diego op het water dat jij vist ( ik ken dit water) zal je niet veel vangen met je zelfgemaakte boillies als je ze niet voorvoert. Maar voorvoeren mag niet op dat water dus zou ik je aanraden een zak martin SB boillies te kopen ofwel monster crab, banaan of maïs corn. Deze gaan goed op het water word altijd op gevangen. Ik zou je de maïs corn aanraden en dan zou ik met die martin sb boillies vissen en je zelfgerolde boillies na je sessie ofzo over het water proberen wat te verspreiden doe dit zon 5-6 keer met een stuk of 40-60 boillies van je zelfgerolde en dan zal je ook wel vangen op je zelfgerolde. Maar heb geduld. En ook als je op die vijver vist speelt je lengte van je onderlijn en hoe je je boillie hangt ook wel een grote rol maar dat kan ik je nog uitleggen als je meer informatie wilt? Je laat maar eens iets weten. Ik hoop dat je er wijzer uit bent.

Vriendelijke karpergroeten nick
Plaats reactie