wie heeft voor mij tips voor het vissen op vijvers en het ke


Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

02-05-2002 21:39

weet er iemand goede tips voor het vissen op het kempische kanaal en vijvers?? ik heb wel succsen maar wil mijn vangsten verbeteren. laat iets weten. alvast bedankt dan!!!!!!
Björn Goossens
Berichten: 8
Lid geworden op: 03-05-2002 02:00
Locatie: Stein (Limburg)
Contacteer:

03-05-2002 15:50

Goed rondkijken aan het water. Informatie inwinnen via de lokale vissers en dan proberen maar. Ik heb op bijna elke vijver veel succes met tigernuts en mais.
Op de rivieren en kanalen gebruik ik toch meestal boilies.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Suc6

_________________
De Steinse Karper (DSK©)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Björn Goossens op 2002-05-03 15:55 ]</font>
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

03-05-2002 18:24

Ja ik vis bijna altijd met tijgernoten en heb hier zeer goede ervaringen mee. op welke vijvers vis jij zoal?? en op welk kanaal???
Maak jij jou boillies ook zelf heb jij misschien tips om ze beter te maken??

vriendelijke groeten nick.
Björn Goossens
Berichten: 8
Lid geworden op: 03-05-2002 02:00
Locatie: Stein (Limburg)
Contacteer:

05-05-2002 23:18

Ik vis voornamenlijk op stadsvijvers hier in de buurt: De Steinerbos, de Roeivijver enz.

Hetzelfde geld voor het kanaal: Het Julianakanaal (tussen Maastricht en Born)

En over de boilies. Ik draai ze nog weleens zelf maar ik gebruik nu ook readymades. Over het zelf maken van boilies kan ik kort zijn. Houd het vooral in het begin simpel. Dus ga niet zelf beginnen met een meel te maken. Koop hiervoor een standaard boiliemix verkrijgbaar bij de viswinkel.

Ik heb op mijn site wat tips staan voor het maken boilies. Er staan ook enkele recepten op. http://www.steinsekarpers.tk

Veel suc6
De Steinse Karper (DSK©)
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

06-05-2002 18:30

Voor het vissen op vijvers zou ik één lijn met sweetcorn gooien, daar heb ik zelden mee geblankt. Deze gooi ik bijna altijd onder overhangende struiken als die er zijn.

Voor de rest boilies en tijgernoten, die doen het ook goed op vijvers.

Piotr
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-05-2002 05:10

Nick

Staan er huizen aan de vijvers? Is het een grote vijver of verschillende vijvers met slootjes? zijn er bruggen? Hoe diep is het? Wordt er veel gevist? Rietkragen, bomen of struiken aan de waterkant? Enz.

Dit zijn allemaal belangrijke punten voor ons om te weten om jou tips te kunnen geven.

Voorbeeld:

Als er nou huizen omheen staan met de achtertuin grenzend aan de waterkant dan is dat al een optie om uit te peilen en te gaan vissen. De aanwonenden gooien vaak brood e.d. vanuit de tuin in de vijver. Dit is vaak voor de eendjes bedoeld maar reken er op dat de karpers donders goed weten dat daar gevoerd wordt.

Vangze
Bart
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

15-05-2002 11:45

Nick,

Mijn tip: Als je het nodig acht om in de beginnershoek een topic te plaatsen neem ik ook aan dat je nog een beginner bent.
En ik kan je verklappen: Het kempisch kanaal is nou net niet het water bij uitstek om te beginnen! Dus vergeet het KK de komende jaren even want kan je nu al vertellen dat het 1 grote teleurstelling voor je wordt!

Ik kan je wel tips geven om je vijvervisserij te verbeteren, maar als ik niet weet wat je nu precies doet kan ik je natuurlijk ook niet zeggen wat je nog meer moet doen of wat je juist moet laten om verbetering te zien.

Bjorn, kijk even in je prive berichten.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

15-05-2002 16:11

Ok Bart.

Dan is het duidelijk! Ik ken het kk kanaal verder eigenlijk ook niet echt goed behalve de ‘beruchte sassen’ dan. Het enige wat je hier altijd concreet over leest is dat ze erg moeilijk zijn te bevissen vanwege een hoge hengeldruk en een relatief lage bezetting!. En dan lijkt me dat als beginner niet zo verstandig!

Nick voor nadere info heb ik wel wat voor je!! Stuur maar ff een prive bericht!!

Groetjes Tim
Elmar Brinkhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: ----
Contacteer:

18-05-2002 20:52

Ha nick

Als ik jou was zou ik het een keer met vrollic proberen dat zijn honden brokken met veel goede voedingsstoffen voor de karpers. Het werkt vooral goed op vijvers.

Groetjes Elmar
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

19-05-2002 23:40

Een beginneling gaat misschien betere resultaten halen op het KK dan een ervaren karpervisser.Waarom peins ik dat? Ervaren karpervisser gebruiken bijna allemaal dezelfde voermethodes,onderlijnsystemen ed een beginneling doet het meestal helemaal anders.Omdat dit anders is,is misschien de vis ook minder wantrouwig en is dan vlugger geneigd om toch te azen.Mijn leuze is steeds vis anders dan de anderen en je zal vangen
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

25-05-2002 16:40

Je woont in lommel,anders moet je eens naar familiestrand in postel gaan.Daar zit een mooi betsand karper en je kan er dan eens wat experimenteren.Blanken bestaat er normaal niet
Plaats reactie