Onervaren of pech of verkeerde aas


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Diego van den Hurk
Berichten: 187
Lid geworden op: 06-04-2004 19:42
Locatie: Lommel (België)

06-04-2004 20:07

Dag allemaal ik ben diego ik ben vandaag (6-04-2004) gaan karpervissen voor misschien de 5de keer in mijn leven.Deze keer was het vissen niet gepland dus geen boilies klaargelegt en dus maï gaan halen.We gingen vissen en wel is beet gehad maar ns gevangen ik heb echter nog maar 1 keer iets gevangen.Hoe kan dit, is dit omdat ik iets fout doe of het verkeerde aas en het koude weer of pech.
Over mijn lijn ik heb de draad daar heb ik 2 lussen aangemaakt aan de ene strop ik de onderlijn en aan de ander mijn lood en dan natuurlijk de maïs of de boilie aan de lus.Is er hier iets fout?
Als je eventuele tips hebt voor het karpervissen zeg dan ff ok.
:wink: :-?
Nature,something beautyfull, so don't mess with it.
Pr.:30 pond so far
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

06-04-2004 20:21

Diego,

Ten eerste staat jou vraag bij PENVISSEN, waaronder wij verstaan het vissen met een pennetje/dobbertje op de karper.
Jou vraag betreft hier het vissen met een bodemloodmontage.....dus staat hier eigenlijk niet goed.....
Wat betreft de montage: gebruik deze NOOIT meer, want als je lijn breekt, moet de karper jou lood meezeulen en kan dit niet of nauwelijks meer kwijt raken, zodat hij/zij op een gruwelijke manier sterft.......
Neem simpelweg je hoofdlijn, schuif hier een stukje siliconenslang op, dan een wartellood van ca. 60 gram, dan klein kraaltje, dan speldwartel vastknopen en aan speld een kant-en-klare (liever zelf gemaakte) "boilieonderlijn". Steek in het siliconenslang nu een bezemhaarzodat dit werkt als stoppertje.
Haal nu bij de dichstbijzijnde hengelsportwinkel een zakje kant-en-klare boilies en bevestiger een aan je hair.
Werp het zaakje naar een veelbelovende stek, mik er enkele los bij als voer en wacht af.............. :lol: :lol: :lol:

Succes.......

Mvrgr Guido
Gebruikersavatar
Diego van den Hurk
Berichten: 187
Lid geworden op: 06-04-2004 19:42
Locatie: Lommel (België)

06-04-2004 20:32

srr van de verkeerde plaats en ik snap er niet echt veel van wat je nou hebt gezegt :oops:
Nature,something beautyfull, so don't mess with it.
Pr.:30 pond so far
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

06-04-2004 20:40

Hoi Diego, Ga eens naar http://www.karperwereld.nl en kijk een onder de knop artikelen hier staan zat artikeltjes over rigs en sytemen met plaatjes en fotos...
Ik weet zeker als je dit op je gemak leest dat het goed komt!
owja Tip: begin makkelijk dus ga allemaal niet de ingewikkelde systemen en rigs uit proberen! gewoon een simpelen gevlochte lijn met een loodsysteempje volstaat prima ;)

Suc 6
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

06-04-2004 20:46

:( :-? :( :-?

Duidelijker kan ik echt niet zijn.........sorry.........
Gebruikersavatar
jan metselaar
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: gouda

06-04-2004 20:50

Beste Diego.

Als ik jou was zou ik gaan rond neuzen op de topic
beginnershoek.
Daar staat een hoop informatie over het vangen van karpers?
Zeker als je net aan je nieuwe hobby begint.
Probeer het eerst met een pennetje(dobber),
Dan leer je het water waar je gaat vissen ook nog eens goed kennen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.



Jan Metselaar
Een dag niet gevist, is zeker niks gevangen.
jan van kranenburg

07-04-2004 02:20

Diego,

Molen op je hengel en haal de draad door ALLE ogen.

Monteer een dobbertje op je lijn. Gewoon je ljn door 't oogje, onderaan de dobber.
Vraag naar een"Engelse pen", maar 't gaat ook wel met elke andere dobber.

Doe eerst wel een stoppertje op je lijn boven de dobber.
Dus eerst 't stoppertje en DAN de dobber!

Bevestig een haakje, en ga eea uitloden. Ongeveer 't zelfde als bij een vaste hengel. Naar gelang de diepte van het water verschuif je dat stoppertje. Zorg dat je dobber inclusief gewicht van het aas net zinkt.

Aas aan je haak; begin eens met mais uit blik, en je kunt vissen.
Voer wat met die zelfde mais.

Ga je vissen met "vastlood-montages", dus zonder dobber, kijk dan maar eens eerst de kunst af bij andere vissers.

Succes,
jan
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

07-04-2004 09:48

Zoek eens wat rond hiero naar mensen vlak bij jou
Stuur eens een pbtje naar hun mischien mag je wel eens een keertje met hun mee vissen en kun je het leren van hun
Succes ermee man ! :wink:
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

07-04-2004 10:57

en trouwens 1 op de 5x iets vangen is niet zo heel slecht hoor!! k heb vorig jaar 15 nachten achter elkaar geblankt op een paar brasems na dan. en 3karpers verspeeld :-?

je systeempje zou ik idd wel wat veranderen. het best kan je in je hengelsportwinkel even vragen naar korda vastlood. dit is een goed en makkelijk systeem in je hengelsportwinkel kunnen ze je alles uitleggen.

suc6
Gebruikersavatar
Diego van den Hurk
Berichten: 187
Lid geworden op: 06-04-2004 19:42
Locatie: Lommel (België)

07-04-2004 12:20

Idd robin dat was ik ook van plan in de viswinkel is iemand die leert mij alles als ik wil hij heeft me ook leren boilies maken :wink:
thanx you all.

P.s.:1/5 is idd niet zo heel slecht maar ik had hem aan de kant en hield mijn lijn heel strak en pats.....ik wist nie wa doen dus deed ik de lijn maar strak houden.Ik heb er ook nog een verspeeld...Knap onderlijntje eraf GVD :x
Nature,something beautyfull, so don't mess with it.
Pr.:30 pond so far
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

13-04-2004 17:22

Nog iets wat veel beginnende vissers niet hebben...een onthaakmat :wink: please gebruik in godsnaam zo'n ding.....zijn maar 10 eurie

Veel succes en moge de biggen snel komen

Thijs
Plaats reactie