IJssel


Plaats reactie
Bert Oostrom
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-04-2002 02:00
Locatie: Arnhem

24-04-2002 19:51

Hallo, ik vis al een aantal jaar op karper maar dit is alleen op vijver/sloot.
Ik wil graag een keer op de IJssel vissen.
Ik heb een paar jaar geleden op de IJssel gevist, witvis, vaste stok, en had altijd dat mijn onderlijn aan gort werd getrokken.
Vorig jaar zag bij toeval een heleboel karper waar ik altijd heb zitten vissen.
Het gedeelte waar ik het over heb bestaat uit kribben met snelstromend water.
Heeft er iemand suggesties m.b.t. stek/aas?

Met vriendelijke groet,
Bert
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-04-2002 16:52

Beste Bert, gewoon daar proberen, als je lood maar blijft liggen is het oké. Die stroming zegt voor de vissen niets. Begin eens met 150 gr lood. Op de bodem stroomt het nauwelijks, dus je boilies blijven wel liggen, geen punt. Zou alleen met boilies voeren en vissen om veel bijvangsten (brasem, winde) te voorkomen. 2 of 3 boilies op één hair is voor de karper geen enkel punt, scheelt wel tegen bijvangsten.
Ferdi Moes
Berichten: 8
Lid geworden op: 13-05-2002 02:00
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

13-05-2002 12:48

Beste Bert,

Ik vis al een tijdje op de Ijssel en als je zoveel karper op een stuk bij elkaar krijgt/ziet dan ben je gek als je het daar niet probeert. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. En met die stroming valt het vast wel mee, want ik ken duikers die ook regelmatig in de Ijssel duiken en die zwemmen moeiteloos recht naar de andere kant, mits ze diep genoeg blijven. Dus de stroming onder de +/- 2 meter is zeer miniem te noemen. Je kunt dus ook gewoon in de vaargeul vissen, wat ook zeer lonend kan zijn!!!!!!!! Zie maar wat je daar mee doet. Ik doe het vaak wel. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Toch wel zwaar lood gebruiken!! 150 gram voldoet zeker. En je boilies bij het voeren dus niet 50 meter stroomopwaarts te water laten zoals zoooooveeeelen dat doen.

Met vriendelijke groet Ferdi.
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

24-08-2002 16:35

zit je ook weleens tussen de kribben te vissen? Of is dat te ondiep?
Bert Oostrom
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-04-2002 02:00
Locatie: Arnhem

24-08-2002 18:21

Ik zit wel eens tussen de kribben maar dat is alleen op witvis.
Ik zal het eens proberen tussen de kribben.
Vooralsnog heb ik nog geen karper gevangen in de rivier.
Maar ik blijf proberen,want de aanhouder wint.
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

30-08-2002 08:31

De IJselcentrale is ook een geliefde plek. Alleen jammer dat je voor dat stukkie daar een speciale vergunning (visclub Edon of visclub Zwolle) moet hebben. De mooiste kant is waar de centrale het warme water loost. Ik heb diverse karpervissers gesproken die er goed vangen.

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-08-2002 10:49

Even ter verduidelijking: van de eerstgenoemde 'visclub' kun je geen lid worden, of je moet bij de electriciteitsmaatschappij werkzaam zijn.
De KSN regio Zwolle krijgt ieder jaar 25 gratis vergunningen van die visclub, als tegenprestatie maken de KSN leden die zo'n vergunning krijgen het hele jaar door alle oevers rond de centrale schoon.
Van de "Hengelsport Zwolle" kan wel iedereen lid worden, echter dit betreft maat een heel klein stukje visrecht aan het eind van de krib, waar maximaal 2 man kunnen zitten en met deze vergunning mag je er niet 's nachts vissen!
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

30-08-2002 12:28

Aart,
Klopt helemaal. Ik was misschien wat sumier met mijn informatie. Nachtvissen is er uit den boze. Proberen heeft weinig zin want er wordt steevast gecontroleerd. Zowel overdag als s'nachts!

Bij de centrale is het echter wel mogelijk om met meer dan 2 man te zitten. Maar daar kunnen de meningen over verschillen. De inham is namelijk vrij groot en herbergt diverse mooie stekken. (zeker in de winter!!)

Opmerking: De visclub van de Edon geeft alleen kaarten uit voor mensen die lid zijn van de PV. De visclub van Zwolle heeft zover ik weet geen beperkingen.

Mijn Pa werkt bij de Edon daar, maar je raad het al..is die grapjas niet lid van de PV :sad:
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Plaats reactie