IJssel


Plaats reactie
Bert Oostrom
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-04-2002 02:00
Locatie: Arnhem

24-04-2002 19:51

Hallo, ik vis al een aantal jaar op karper maar dit is alleen op vijver/sloot.
Ik wil graag een keer op de IJssel vissen.
Ik heb een paar jaar geleden op de IJssel gevist, witvis, vaste stok, en had altijd dat mijn onderlijn aan gort werd getrokken.
Vorig jaar zag bij toeval een heleboel karper waar ik altijd heb zitten vissen.
Het gedeelte waar ik het over heb bestaat uit kribben met snelstromend water.
Heeft er iemand suggesties m.b.t. stek/aas?

Met vriendelijke groet,
Bert
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-04-2002 16:52

Beste Bert, gewoon daar proberen, als je lood maar blijft liggen is het oké. Die stroming zegt voor de vissen niets. Begin eens met 150 gr lood. Op de bodem stroomt het nauwelijks, dus je boilies blijven wel liggen, geen punt. Zou alleen met boilies voeren en vissen om veel bijvangsten (brasem, winde) te voorkomen. 2 of 3 boilies op één hair is voor de karper geen enkel punt, scheelt wel tegen bijvangsten.
Ferdi Moes
Berichten: 8
Lid geworden op: 13-05-2002 02:00
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

13-05-2002 12:48

Beste Bert,

Ik vis al een tijdje op de Ijssel en als je zoveel karper op een stuk bij elkaar krijgt/ziet dan ben je gek als je het daar niet probeert. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. En met die stroming valt het vast wel mee, want ik ken duikers die ook regelmatig in de Ijssel duiken en die zwemmen moeiteloos recht naar de andere kant, mits ze diep genoeg blijven. Dus de stroming onder de +/- 2 meter is zeer miniem te noemen. Je kunt dus ook gewoon in de vaargeul vissen, wat ook zeer lonend kan zijn!!!!!!!! Zie maar wat je daar mee doet. Ik doe het vaak wel. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Toch wel zwaar lood gebruiken!! 150 gram voldoet zeker. En je boilies bij het voeren dus niet 50 meter stroomopwaarts te water laten zoals zoooooveeeelen dat doen.