systems


Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

21-09-2007 19:20

Off topic,
solar gaat beter leverbaar worden in 2008 en na de steen komt er nu een vervangend product dat én een camuflerende werking heeft én die wel goed werpbaar is én die nauwkeurig in gewicht is.
Voor het eerst te zien op de Hengelsport en visbotenbeurs te Utrecht.
groet,
edwin
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-09-2007 19:50

Kijk aan Edwin. Als dit wat wordt als "werplood" zijn we straks uit de brand. Lijkt mij dan goed nieuws.

Roel,

Je moet niks. Als je liever iets gebruikt dat iedereen gebruikt moet je gewoon bij jouw clipje blijven. Maar je kunt nu eens een keer wat anders proberen. Ik kan trouwens genoeg bekende karpervissers opnoemen die het soort loodbevestiging gebruiken dat ik beschrijf. Maar wat is de zin. Ik heb nergens aandelen in en verdien er niks aan. Wordt alleen wel wat moe van de clipjesgekte. Dat systeem laat zich makkelijk misbruiken en is dan allerminst safe. Bovendien, wartels die loskomen duiden op een clip die principieel niet deugt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

21-09-2007 20:30

Beste kees, ik ga het zeker proberen, want was ook niet helemaal overtuigd van een degelijke werking van de clips, alleen had geen andere in gedachte.
Dit is een prima alternatief idd.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

22-09-2007 12:40

Kees Ouwehand schreef:Kijk aan Edwin. Als dit wat wordt als "werplood" zijn we straks uit de brand. Lijkt mij dan goed nieuws.

Roel,

Je moet niks. Als je liever iets gebruikt dat iedereen gebruikt moet je gewoon bij jouw clipje blijven. Maar je kunt nu eens een keer wat anders proberen. Ik kan trouwens genoeg bekende karpervissers opnoemen die het soort loodbevestiging gebruiken dat ik beschrijf. Maar wat is de zin. Ik heb nergens aandelen in en verdien er niks aan. Wordt alleen wel wat moe van de clipjesgekte. Dat systeem laat zich makkelijk misbruiken en is dan allerminst safe. Bovendien, wartels die loskomen duiden op een clip die principieel niet deugt.

Groet, Kees


Kees je hebt helemaal gelijk... zoals je nu beschrijft ga ik het zeker proberen...
gewoon fox pakken? want solar kan ik niet vinden bij ons in de winkel en welke onderdelen heb ik dan nodig..
en indd... korda is misschien heel goed maar zoals ze bij mij werken is niet goed! kan ik misschien jou systeem gebruiken heb nu al zin om het te gebruiken en kijken hoe het werkt
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-09-2007 13:36

Roel,

Het is een setje waarbij het lood met een connector aan de runring wordt bevestigd. Enige dat ik daaraan nog toevoeg is een sleeve/tube die ik over de connector schuif en waarmee ik de verbinding tussen lood en runring netjes glad afwerk. Ik heb een hekel aan onregelmatigheden waar de rig achter kan blijven hangen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

22-09-2007 17:41

Kees Ouwehand schreef:Roel,

Het is een setje waarbij het lood met een connector aan de runring wordt bevestigd. Enige dat ik daaraan nog toevoeg is een sleeve/tube die ik over de connector schuif en waarmee ik de verbinding tussen lood en runring netjes glad afwerk. Ik heb een hekel aan onregelmatigheden waar de rig achter kan blijven hangen.

Groet, Kees


okee bedankt kees ik ga het zeker proberen.. maar dit zijn dus geen losse onderdelen... hoe kan ik het noemen.. want denk niet dat ik het in 1x kan vinden.. dus moet ik het even vragen aan de winkelier

hoe groot moet het tube zijn... of kan het ook krimpkous ( vind het zelf ook fijner om het af te werken)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-09-2007 18:46

===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

22-09-2007 18:50

Kees Ouwehand schreef:Fox safety sleeve en neopreen sleeves van Nash.

http://www.foxint.com/catalogues-produc ... &section=1

http://www.nashtackle.co.uk/index.php?news=200


kees kei bedankt voor je hulpp mijn laatste vraag is staat het aagegeven hoe je het moet monteren of heb je hier voorbeeld van

mvg. Roel
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-09-2007 18:12

Afbeelding

Noujah ziet er iedergeval niet uit, Mischien dat Kees de oplossig heeft omdit systeem goed en degelijk af tewerken en niet tever van het lood af zit. ?
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

24-09-2007 18:34

hoezo ziet het er niet uit? vind het wel leuk systeempje zo zie ik beter hoe het werkt.. maar blijft het wel goed zitten bij het gooien? en dan schiet hij eraf als je beet hebt?

kenny bij dat lood heb je dat zelf afgewerkt? en waarom leadcore en geen tube?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-09-2007 18:42

zou eens beginne met het afknippen van je wartel dat aan je lood zit...
En afwerken met silicone ipc krimpkous
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-09-2007 19:22

Precies.

Connector direct aan het oog. En een sleeve over de hele lengte.

Die wartel met dat grote oog is verder de bedoeling? Kan hoor.

Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-09-2007 19:29

Heb het natuurlijk ook zonder wartel gedaan, maar dan kwam ik er achter dat het lood niet weg kon draaien waardoor ik de kans zie dat het lood overeind blijft staan of op de zeikant gaat liggen en het systeem zo niet werkt.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-09-2007 19:43

Ik denk dat ik zie wat je bedoelt. Die neoprene sleeves zijn ruimer en soepeler dan krimpkous. Met dat laatste wordt het inderdaad wat stijf.

Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-09-2007 19:55

Is geen krimkous zijn die sleeves van Korda namelijk, maar ik vind ook het lood tever van het systeem liggen hou ik niet van, voor de rest top product.

zal jij eens een voorbeeld kunnen posten ?
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-09-2007 20:21

Moet ik een foto maken. Duurt even. Is niet echt mijn hobby.

En ik heb wel dat Solar spul en een langere combi. Heb wat geduld, dan komt mijn systeempje eraan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-09-2007 21:37

Ik wacht rustig af, heeft ook geen haast kan op andere manieren verder :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

24-09-2007 21:40

ik ben benieuwd.. ik wou ze vandaag gaan halen maar had geen tijd en morgen is de winkel dicht dus dan maar woensdag dan ga ik het ook uitproberen... en ga er denk meteen mee vissen

maar wat vind je er niet goed aan kenny dat je lood te dicht bij licht?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-09-2007 21:48

Ik wil met dit soort systemen zo min mogelijk speling tussen lood en onderlijn, dus door al deze toepasingen is het vere van ideaal.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-09-2007 21:53

in dat geval inline van fox, deze schuiven over de dikste voorslagknoop en verlies je enkel en alleen bij lijn breuk. En zeg nu zelf hoe vaak mak je het mee dat je lood echt vast komt te zitten tijdens een dril of run??
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

24-09-2007 22:36

Kenny,

Wartel van het lood eraf en enkel een stukje Korda sleeve over de connector?

Lijkt me ongeveer net zo direct als een safetyclip.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-09-2007 00:59

Èus zoals ik al aangaf, moet het lood kunnen draaien dit omdat alles strak op bodem wil hebben.
en zonder wartel de lood omhoog kan houden door weerstand, en de systeem dan niet strak op de bodem ligt.

Heb alle mogelijk heden zeker gestest.
Dus is afwachten waar Kees mee komt, anders gaat het direct weer de prullenbak in.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-09-2007 12:09

Kenny,

Ik heb dunne Solar neopreen sleeves met een grotere diameter dan die van jou. Dat zit niet zo strak als op jouw foto en geeft voldoende bewegingsvrijheid voor de schanierfunctie. Verder knip ik de wartel af.

De loodbevesting is gelijk aan een safety clip. Wat is nu precies je probleem? Is het gaatje in de runring te klein en beweegt de connector daardoor onvoldoende. Dat gaatje is wat op te ruimen. Nogmaals, ik gebruik de Fox versie niet.

Je kunt de sleeve trouwens ook gewoon weglaten. De wartel afknippen en direct aan de connector?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-09-2007 12:46

Kees Ouwehand schreef:Kenny,

Ik heb dunne Solar neopreen sleeves met een grotere diameter dan die van jou. Dat zit niet zo strak als op jouw foto en geeft voldoende bewegingsvrijheid voor de schanierfunctie. Verder knip ik de wartel af.

De loodbevesting is gelijk aan een safety clip. Wat is nu precies je probleem? Is het gaatje in de runring te klein en beweegt de connector daardoor onvoldoende. Dat gaatje is wat op te ruimen. Nogmaals, ik gebruik de Fox versie niet.

Je kunt de sleeve trouwens ook gewoon weglaten. De wartel afknippen en direct aan de connector?

Groet, Kees


Ik heb een probleem opgelost door die runring niet te gebruiken maar een Wartel van de runningrig systeem van korda te pakken, die heeft een iets kleinere opening en pas goed genoeg over de connector.
Nu heb ik dus een draaiend geheel, waardoor het lood altijd plat op de bodem ligt.
Dat was dus mijn probleem kees, met die quicklinks kon het lood recht op staan en dat wil ik absoluut niet.

Afbeelding

Afbeelding

Hoop het zo duidelijk gemaakt te hebben.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

25-09-2007 13:39

Kenny,

Hoe zit het nu met die wartel met dat grote oog, gaat die net zo makkelijk los als de originele plastic ring?

Als deze te vast zit is het nog niet safe natuurlijk, het ziet er op zich wel goed uit.

Anders zou je nog de originele plastic ring met van die kleine splitringetjes (zeg maar zoals een sleutelring maar dan in het klein) kunnen gebruiken zonder sleeve, al dan niet met de wartel van het lood eraf geknipt.

Deze splitringetjes i.p.v. de connector bedoel ik dus:

Afbeelding
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."