hoe oud word een karper?


Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-12-2004 23:42

Hans, de Koi's die zo'n hoge leeftijd behalen zijn ook niet vet, vadsig en hebben geen dikke hangbuiken / overgewicht, maar zijn slank en sierlijk :lol:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-12-2004 23:53

eeuhh...just like me ..dus!
HB
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-12-2004 00:48

Henk ter Maat schreef:Kees,
Ik dacht minder ver, meer in Nederlandse richting..

Jah, hoe zeggie zoiets nou voorzichtig zonder ook maar iemand te kwetsen :oops: :oops:
Bijvoorbeeld; de leeftijden van Aart L, John P en Jan v K, daar zou toch menig karper voor tekenen?!
Niet dan??

Ja en voor de leeftijd van Hanako zou ik direct tekenen, mits...... :wink:


Henk toch,
Aart L, John P& Jan V (lijken wel een stelletje crimi`s zo :D ) zijn pas begonnen aan hun 2e jeugd, Aart zal volgens mij nog lang de nederlandse en franse wateren onveilig maken. Die is zelfs met rollator niett te stoppen.

Jan zal binnekort weer een norton kopen en hierop rondscheuren in de omgeving van den haag, meld je wel wanneer Jan dan blijf ik uit de buurt :lol:

Dhr John P, die is ook nog lang niet af volgens mij ook al horen we weinig meer van hem de laatste tijd.

groet,
P
Laatst gewijzigd door peter postema op 28-12-2004 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-12-2004 07:58

Heren,


Met een blij gevoel lees ik, dat er belangstelling is voor de maximale leeftijd van een karper. Steeds meer komen er vragen over migratie, maar ook over groei.

Laat dit nu net punten zijn, die bij hengelvangstregistratie naar voren komen. Laat nu de hengelvangstregistratie de achilleshiel zijn van / voor ons vissers. Bijv. uitzetbeleid, maar ook wel of niet afvissen (grote) karper in een VBC water. wij zullen aan moeten tonen, dat er niet zoveel zitten.


MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-12-2004 12:06

Inderdaad is om aan betrouwbare gegevens te komen HVR noodzakelijk. Bijvoorbeeld om het meer dan 30 jaar oude karperbestand op Bussloo te voorzien van (beperkt) vers 'karperbloed'.
Voor Bussloo is HVR voor alle pasjeshouders verplicht, bij niet inlevering geen nieuw pasje voor het jaar daarop...
Bovendien kost HVR niets in tegenstelling tot af- of proefvissingen en nog betrouwbaarder ook, mits iedereen eerlijk zijn vangsten noteert.